Hubsan Micro Quad

'Durability Test' van de vernieuwd Hubsan X4 (V2 dus).

Laatst bewerkt door een moderator:
Wow gaaf die durability test.. ik heb zojuist de upgraded versie gekocht bij Banggood.

Zat nog even te twijfelen of ik ook reserve motoren moest kopen, maar nu eerst maar een setje van 3 sets blades en 3 extra lipos gekocht.

Heb de eerste versie gehad maar die viel mij tegen, maar denk dat die vernieuwde versie wel een stuk beter is..

ik vind deze wel echt vet, de minipet kan concureren in die test :)
zou het mischien lukken om 2 magneetjes te gebruiken als stekkertje (net als zo'n bahoma lipo-cell)? of mischien zo'n stekkertje net als zo'n blade msr. dat je dan de lipo erin kan schuiven

De verbeterde hubsan kan tot 100 m de oude maar tot 30.misschien kan je er een antenne aan solderen? De antenne aan de zender is namelijk maar een dummy.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

wat voor antenne raad je aan ? vliegen tot 300 meter zou a leuk en voldoende zijn.

De verbeterde hubsan kan tot 100 m de oude maar tot 30.misschien kan je er een antenne aan solderen? De antenne aan de zender is namelijk maar een dummy.

De antenne van de zender zit in de PCB. Deze is al exact op maat gemaakt, en zomaar niet te verbeteren (zoek effe op rcgroups)

Wacht nog steeds op m'n X4 V2, maar het zal het waard zijn :).
Wat voorbereidingen getroffen:

808 V2 #16 Lens D 120° (1280x720 30fps)

oazm.jpg

standaard gewicht: 18g

jkzd.jpg

zonder bovendeel cover: 15g

sjmn.jpg

beide coverdelen verwijderd: 12g

gr7n.jpg

zonder lipo: 7g

qlvm.jpg

stekker toegevoegd tbv directe plaatsing X4: 9g

e3q6.jpg

alleen nog even de draden krimpkousen, camera connector solderen en krimkousen, en board zelf krimkousen (om contact met cochtig gras te vermijden). Eindgewicht zal rond de 10g liggen.

cwod.jpg

verschillende delen in afwachting van de X4 :cool:.

Zal binnen alleen met propellor protectie vliegen, in het begin. en buiten alleen met de camera om het gewicht laag te houden/
Ben ook aan het kijken voor een custom lichtgewicht frame om de OEM mee te vervangen.

Alle credit gaat naar YouTube member Painless360:

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mij is het net andersom heb de x4 v2 al binnen alleen de camera nog niet. Ga nu snel even zo'n losi stekkertje kopen, was ik vergeten, ondanks dat ik dat zelfde filmpje gezien heb.

Hey luitjes,
vanmiddag heb ik voor het eerst met mijn Hubsan x4 versie 2.0 gevlogen. Ik had al eerder een Hubsan (de Revell versie) gehad en die was snel kapot gegaan, dus voor de zekerheid had ik nu een extra groot grasveld opgezocht zodat ik niet snel ergens tegenaan zou botsen, met een defecte Hubsan als gevolg.

Ik ben gaan vliegen in het Zuiderpark in Den Haag (1 van de velden waar ook Park Pop wordt gehouden, wie kent het niet ;-).

linker grote veld

https://maps.google.nl/maps?q=zuide...iderpark,+Escamp,+Den+Haag,+Zuid-Holland&z=16

20130726_122652.jpg

nep-antenne was afgebroken terwijl die in mijn tas zat (gelukkig alweer gelijmd, nu in 1 vaste stand rechts opzij, zodat hij in de Toyz opbergtas past).

20130726_165408.jpg

Helaas nog geen filmmateriaal, immers rc-auto's racen en tegelijkertijd filmen durf ik wel aan, maar vliegen en filmen wordt mij te link.

Afijn, ik had nog niet eerder een Hubsan/Revell, echt op een grote vlakte gevlogen en eigenlijk is zo'n grote vlakte wel veel leuker vliegen, ipv in de flat in de galerij/trappenhuis.

Vooral omdat je lekker kan stijgen als je per ongeluk wat omlaag valt (na een flip).

Afijn, lekker wezen vliegen, wow wat gaaf zeg.

Als ik even volgas voorruit ging, zat ik in een mum van tijd al weer op een punt dat ik snel moest keren anders zat ik in de bomen aan de andere kant van het veld.

Je moet wel goed kijken/opletten welke kant je opvliegt.. Heb ook al wat flips en rolls gedaan.. erg leuk om te doen, maar wel opletten want soms dan daalt hij flink na een rol.

Ben geen 1 keer gecrasht ;-) , crashen gebeurt bij mij meestal doordat ik in een te kleine ruimte vlieg en dan ergens tegenaan bots.

Toen ik vanmiddag even voor de flat ging vliegen, toen ben ik wel 2x gecrasht, 1x doordat ik tegen mijzelf aanvloog.. duhh.. en de andere keer omdat een prop vanzelf losschoot..

Die ene prop heb ik vervangen want die zat gewoon neit lekker vast..

Afijn super aankoop. Na mijn Revell miskoop dacht ik , nooit meer iets vliegends te gaan kopen en mij enkel te richten op mijn rijdend spul.

Maar dit smaakt stiekem wel naar meer.. het is dat ik nog maar een maand geleden een complete electro truggy nieuw heb opgebouwd en daar de nodige centen in heb gestoken.

Voorlopige genoeg lol hiermee... alhoewel ik een iets groter maatje ook wel leuk zou vinden (Blade mqx bijv.).

Laatst bewerkt:
ZIjn er overigens nog mensen met een mini quad die in de omgeving van Den Haag wonen? Binnenkort heb ik een camera onde rmijn quad en leek mij leuk om een andere quad daarmee te achtervolgen ;-)

Oh jammer, iets te optimistisch.. Hoe zou die fpv hubsan dan presteren vraag ik mij af.

Als je Rotterdam Zuid niet te ver vindt, kun je mij en mijn maatje achtervolgen. We hebben allebei een nieuwe X4 en ik heb ook nog een oude en een Blade Nano QX. Erg leuk spul.

Back