Hubsan Micro Quad

Ik heb geen idee hoe je de USB kabel voeding geeft. Als je die op een pc of laptop aansluit of een 220V/USB voeding gebruikt? Je zal er dan weinig mee opschieten als je er vijf tegelijk aansluit. Er zal niet veel meer 500 mAh geleverd worden.

De lader blijft niet op 5A laden.....dat is maar heel even en loopt dan snel terug....en als er 1 overlijdt is het geen ramp.

De LiPo in het filmpje zal wel met wat meer dan 2C opgeblazen zijn......

Het laden via een laadkabeltje 1-to 5 werkt bij mij nog niet lekker heb ik het idee. Bij mijn Graupner Ultramat 16s, moet ik ook aantal cellen ingeven, omdat ik 5 losse cellen oplaad is dat dan toch 5s? Helaas kan ik dat niet ingeven omdat ik geen balancer heb aangesloten blijft hij gewoon op 1s staan.. en slaat hij dus snel af..

Nu maar weer via de laptop geladen en dan is die nog gewoon aan het laden alsof de accus leeg waren.. terwijl die op mijn Ultramat dus al vol aangaf.

Afijn, daarnet weer even gevlogen vanaf mijn balkon.. en zoals hier ook al voorspeld moest het ook een keertje fout gaan..

Er was een lichte wind en toen ik vlakbij de zijkant van mijn balkon kwam om toen maakte hij ineens een zwieper tegen de reling van het balkon.. kon nog net van het balkon wegvliegen om te voorkomen dat hij op iemands anders balkon zou landen of dat hij tegen iemands raam zou vliegen..

Toen ik mijn quad beneden weer uit het gras haalde, bleek er niks aan de hand te zijn, hij vloog gewoon nog.. accu was wel bijna " leeg" immers na 5 sec. vliegen gingen de leds al knipperen, dus wellicht was hij daarom niet zo stabiel meer.

Wat een superdingetje is het zeg.. van 6 hoog naar beneden vallen en dan gewoon nog ermee weg kunnen vliegen ;-).

Hier een filmpje.. normaal gesproken vlieg ik ook nog lager en land ik wel eens op de grond, alleen dat was lastig te filmen..

Laatst bewerkt door een moderator:
Thnx voor de replies, doorgaans sluit ik deze aan op de USB 3.0 poort van m'n laptop (deze poort geeft ook stroom wanneer de laptop uit is, erg handig voor het laden van de LiPo's dat de laptop niet per se aan hoeft te zijn).
Buiten komt het nog wel eens voor dat ik de USB kabel op m'n solar powered self-recharging battery van vorige pagina aan sluit.

En in de garage sluit ik de kabel aan op een batterij station welke bij de Lidl vandaan komt:

server

Zal even moeten opzoeken wat de output ervan is.

En dan heb ik nog een USB poort in de auto op een splitter zitten die ik ook wel eens gebruikt heb. De 1 laad de LiPo sneller op dan de ander, daar ben ik wel achter.

Ridder, acht jij het mogelijk, 5x 380mAh LiPo laden met de kabel op de meegeleverde USB kabel aan de laptop/batterijlader v/d garage (hierboven afgebeeld)? En welke gevaren schuilen erachter? Dat de ene LiPo overcharged raakt? Levensduur LiPo?

WesleyRoy::

Heb je geen stekker adapter met usb aansluiting bv van een smartphone e.d?

Ik gebruik de lader van de HTC die geeft 5V met 1,5A met een verloop station (4 usb poorten met on/off ) switch en dan met 4 usb kabeltjes erbij. Werkt feilloos ,had ik gelijk mee besteld met de hubsan

usu4y6as.jpg

WesleyRoy::

Heb je geen stekker adapter met usb aansluiting bv van een smartphone e.d?

Ik gebruik de lader van de HTC die geeft 5V met 1,5A met een verloop station (4 usb poorten met on/off ) switch en dan met 4 usb kabeltjes erbij. Werkt feilloos ,had ik gelijk mee besteld met de hubsan

usu4y6as.jpg

op die hub sluit je dan die usb ladertjes van de HUbsan aan toch.

:oToen ik aan het kijken was bij banggood kwam ik deze tegen

SKU072721a.JPG

Type: EU/ US Plug
Input: AC100-240V, 50-60Hz
Net Weight: 74g(EU), 70g(US)
Output:
DC 5.1V 1A: the two left USB interface for cell phone
DC 5.1V 2.1A: the two right USB interface for tablet
Dimension:
US: 6.0(L) x 5.7(H) x 2.7(W)cm
EU: 9.4(L) x 6.1(H) x 2.3(W)cm

kwam ook die usb 1 to 5 tegen die jij hebt motorsports. Die vond ik bij nader inzien wat groot.

edit.. bedankt voor het zoeken Motorsports.. zo jij bent er ook vroeg bij :o

Het linkje is de 4 die is niet te groot hoor ...
(Ligt er natuurlijk aan wat te groot is :wink: )

Vergelijk
tuge2a2u.jpg

Laatst bewerkt:
Het leek inderdaad groter. Mijn koffertje zit al aardig vol. Had misschien beter de zender uit de koffer gelaten. Die neemt veel ruimte in beslag. Ik

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

Daarom heb ik twee koffertjes , nu past alles erin: stekker usb adapter, 6 lipootjes, reserve propjes, 4 laadkabeltjes, zender, hubsan, gebruiksaanwijzing , usb hubje , en nog ruimte over voor de 20.000mah Lion accu voor laden in het veld ;) , die ik ook weer kan opladen thuis met de zelfde stekker usb lader ...

Haha geweldig. Gisteren dit hele draadje doorgelezen en kon aan het eind de druk niet weerstaan om ook zo'n dingetje aan te schaffen :) Ben benieuwd!

Hoop dat ik alles een beetje compleet heb, misschien nog aanvullingen vanuit jullie ervaring? (paar reserve onderdeeltjes alvast meebesteld)

- New Version Upgraded Hubsan X4 V2 H107L 2.4G 4CH RC Quadcopter RTF
Mode: Mode 2 (Left Hand Throttle)
- 5 x Upgraded 25C 3.7V 380MAH Battery For Hubsan H107 X4 Ladybird
- 2 x 7mm Hollow Cup Motor For Hubsan H107L Upgraded Version
- Hubsan H107 H107L H107C X4 V252 RC Quadcopter Parts Protection Cover
- Hubsan H107L X4 RC Quadcopter Spare Parts Screw Set H107-A07
- Upgraded Hubsan H107L X4 RC Quadcopter Spare Parts Blade Set
- Hubsan H107 X4 RC Quadcopter Spare Parts Propeller Blade Set
- Walkera Hubsan X4 ladybird 1 to 5 Balance Charging Cable

(zie dat ik ook een setje oude props mee heb besteld, naja kan ik gelijk kijken of deze ook werken :))

Ik ken jou gevoel,had er 1 filmpje van gezien op youtube en ik MOEST er eentje hebben.
Naar mijn mening zit je wel goed compleet met deze set,optioneel kan je wel eens kijken bij de action of de bouwmarkt voor een doos of werkbakje,al dan niet met vakken,waar alles in past om te transporteren.
Motortjes en props op voorraad hebben is altijd wel nuttig,komt ooit zeker eens van pas.Ik ben van plan als er weer een motortje of prop stuk mocht gaan,gelijk een nieuw te bestellen,dan maakt het niet uit als het wat langer weg blijft en heb ik altijd maar te nemen wanneer er toch iets stuk gaat.Volgens de filmpjes is die protection cover wel zeer crash bestendig en zouden de props de grond enz niet meer raken dus wel veel minder kans om nog iets stuk te doen.Vraag mij alleen wel af of het dan nog te doen is om te stunten.Mijn parts zijn ondertussen besteld bij banggood en als het goed is kan ik dus over een week of 2 terug rond knotsen.

Hubsan X4, maiden +2 en vergelijking met Syma X1

Heb een Hubsan X2 V2 gekocht van een oud vrouwtje in nieuwstaat, terwijl ik wacht op de banggood x4 v2. Omdat mn Syma x1 grounded is met een kapot motortje. ( eerste schade na 37 vluchten, dat ding is bombproof)

Net 2 batterijtjes leeg gevlogen. Leuk ding,wel erg zenuwachtig kon hem wel goed controleren maar voor een beginner is dat ding zeer lastig te vliegen, heeft veel stick inputs nodig en omdat hij zo klein is is de orientatie voor mij erg wennen.

Bij de eerste 2 lipoos kreeg ik de trim niet goed...er zat gene systeem in, dan weer daar bij trimmen en dan weer eraf halen en trimmen de andere kant op.??? lastig vliegen.
Nu bij de derde lipo heb ik de acelleratiemeter gereset en dat scheelt alles, ik hoefde niks te trimmen !!!
De zender vind ik niet echt geweldig, zeer onoverzichtelijk, voerde de zender reset uit en ik had hem in mode 1 staan, niet gezien en bij opstarten ging mijn x4tje er meteen van door met half gas.

Probeerde de zender in expert mode te zetten door de rechterstick in te drukken alleen werkt dan het gas niet ???? Vond hem in normal mode een beetje erg langzaam en vertraagd reageren, nu na de acellerometer calibratie vliegt hij een stuk beter, het is een heel ander x4tje...geweldig leuk ding.
Kreeg hem bij de 3de lipo ook in expert mode en gas werkte nu wel, in expert mode is hij erg zenuwachtig maar ook weer veel sneller dan de Syma X1 denk ik en heeft hij hele kleine stickinputs nodig, eraan denken is bijna genoeg.

Tot nu toe veel lol aan dat klein dronetje beleefd dat door de tuin zoemt zal hem ook eens vanavond vliegen dat is toch erg lastig met de onverlichte Syma X1.

Mischien moeten Hub San en ik ook nog aan elkaar wennen :n00b:
edit: denk dat ik elke vlucht de acellerometer maar calibreer, dan is het een ander beestje.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het beestje groeit idd naar je toe :), leuk verhaaltje!
Moest wel ff grinniken bij;

Heb een Hubsan X2 V2 gekocht van een oud vrouwtje in nieuwstaat

:worship:

Met de tijd kan je een zender upgrade overwegen, de Walkera Devo 7E welke te flashen is met Deviation open source firmware:

1.jpg

Is de hubsan x4 niet te vliegen met een turnigy 9x ?
Die heb ik op het oog, met een dsm en een flysky module erbij.

@ TWA, mooi die DEVO 7e zender.. Nu ben ik niet heel erg thuis in computertaal als "flashen". Maar moet je bij die DEVO 7e zender nou iets solderen om hem te kunnen gebruiken voor de HUbSAN?

Back