Hubsan Micro Quad

Net even gevlogen voor de flat, deze keer niet vanaf mijn balkon omdat het te hard waait.

Het gaat er best snel aan toe dus is het soms wat moeilijk te zien. Heb het gefilmd met een Mobius action camera (1080p of 720p), gemonteerd met 1 tieripje aan mijn bril.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vind het nog steeds een leuke quad. Dit is wel al 3e...

De 1e was een Revell quad versie 1. Die heb ik toen snel weer ingeruild bij de winkel, omdat ik het toen niks vond. Ik heb toen tegen mijzelf gezegd... ik houd het bij auto;s..

maar ja... toen kwam versie 2.0 van de Hubsan. Heb hier veel vluchten mee gemaakt, zo'n 60 totdat ik bij mij aan de overkant van de flat, op +- 20m hoog, zowel leeg ging en ook een ineens veel wind pakte. waardoor hij een stuk verderop achter flats is neergestort.. helaas niet meer terug gevonden..

Die Hubsan die ik had was na die 60 tal vluchten al wat toegetakeld, body zag er niet zo mooi meer uit. dus had toen reeds een reserve hubsan gekocht en daar vlieg ik nu mee.

Wel meteen de props vervangen voor de oranje/zwarte, die zijn een stuk beter te zien en zitten ook wat beter vast op de motorassen.

Het enige wat ik jammer vind.. is dat er van de Hubsan naar een grotere professionele quad meteen een gat van 500 euro zit..

Daarom denk ik dat ik het toch echt bij deze hubsan houd.. alvorens ik weer in een extra hobby-avontuur duik.

luxeprobleem vind zoveel leuk..

Vind het nog steeds een leuke quad. Dit is wel al 3e...

De 1e was een Revell quad versie 1. Die heb ik toen snel weer ingeruild bij de winkel, omdat ik het toen niks vond. Ik heb toen tegen mijzelf gezegd... ik houd het bij auto;s..

maar ja... toen kwam versie 2.0 van de Hubsan. Heb hier veel vluchten mee gemaakt, zo'n 60 totdat ik bij mij aan de overkant van de flat, op +- 20m hoog, zowel leeg ging en ook een ineens veel wind pakte. waardoor hij een stuk verderop achter flats is neergestort.. helaas niet meer terug gevonden..

Die Hubsan die ik had was na die 60 tal vluchten al wat toegetakeld, body zag er niet zo mooi meer uit. dus had toen reeds een reserve hubsan gekocht en daar vlieg ik nu mee.

Wel meteen de props vervangen voor de oranje/zwarte, die zijn een stuk beter te zien en zitten ook wat beter vast op de motorassen.

Het enige wat ik jammer vind.. is dat er van de Hubsan naar een grotere professionele quad meteen een gat van 500 euro zit..

Daarom denk ik dat ik het toch echt bij deze hubsan houd.. alvorens ik weer in een extra hobby-avontuur duik.

luxeprobleem vind zoveel leuk..

voor mij is het niet zo'n groot gat meer :p (ik doe ook vliegtuigjes vliege)
maar ik denk dat als je niks hebt en alles zo goedkoop mogelijk bouwt je voor €350-€400 er ook wel eentje kan hebben. ik denk ook dat je een grotere quadcopter op een andere manier vliegt, eerst vond ik mijn ladybird achtig dingetje leuk, toen wilde ik wat meer kunnen instellen enzovoort en toen heb ik besloten om zelf er eentje te samenstellen. maar uiteindelijk heb ik alsnog besloten om een kleintje te maken omdat dit veel meer "fun" is dan bijvoorbeeld een 450mm of 500mm grote (die zijn wat serieuzer)

Waar om blijf ik wel op 10 cm hoveren en niet om 1 a 2 meter.:confused:
Binnen en buiten.
Of moet ik steeds met het gas blijven corrigeren.
Hij is in de expert mode gekalibreerd.(waterpas)
En vlieg in de normale mode.
Alvast bedankt.

Groetjes,
Frankwin

Binnen en buiten.
Alvast bedankt.

Groetjes,
Frankwin

-als ik gas geef gaat hij recht omhoog, zo hoort het ook.

-hoe heb je gecalibreerd.

-heb je hem getrimd op je zender ?

-In handleiding staat ook iets over als hij blijft driften dan met papier beetje schuin zetten en nog een keer calibreren.

Net even gevlogen voor de flat, deze keer niet vanaf mijn balkon omdat het te hard waait.

Het gaat er best snel aan toe dus is het soms wat moeilijk te zien. Heb het gefilmd met een Mobius action camera (1080p of 720p), gemonteerd met 1 tieripje aan mijn bril.

leuk filmpje...zo hoog durf ik m niet te vliegen mijn ogen zijn niet zo goed...

-als ik gas geef gaat hij recht omhoog, zo hoort het ook.
Ja
-hoe heb je gecalibreerd.
Waterpas

-heb je hem getrimd op je zender ?
Ja

-In handleiding staat ook iets over als hij blijft driften dan met papier beetje schuin zetten en nog een keer calibreren.
Ja

Groetjes,
Frankwin

Zo koffertje even ingepast, zie hier het resultaat.

Accuutjes allemaal opgeladen en vanmiddag even met m'n pa wat meer ruimte opzoeken om te vliegen.

Lol, zit ik net de manual te lezen ,zie ik ineens staan dat ik die "irrie" flipmode ook kan uitzetten . :mrgreen:

Kan ik eindelijk echt raggen

:banana:

Binnen en buiten.
Alvast bedankt.

Groetjes,
Frankwin

waarschijnlijk heb je er last van dat de wind van de propellors weerkaatst word door de grond. als je wat hoger gaat vliegen (hoger dan 50cm ofzo) dan vliegt die ook stabieler

Klopt, door de throttle-knop in te drukken (voor wie wil weten hoe), of dit ook werkt bij de V1 weet ik niet.

@ remy; indeling kon efficiënter, TX een rij naar rechts, en voor de LiPo's 1 vakje gebruiken, en dan diagonaal daarin plaatsen. Had je ruimte over gehad voor eventuele toekomstige accessoires.

Bij mij zit het zo op het moment:

uatu.jpg

met protection cover los op de X4 (afhankelijk van in of outdoors kan deze ook gemonteerd de koffer in, past makkelijk)

cajo.jpg

zonder cover, onderin vanaf links 2x 260mAh Turnigy, daarnaast de camera met daar onder de prop removal tool, en de 1-5 laadkabel

1ma6.jpg

de accessoires uitgestald, onder de X4 zelf zit de originele USB laadkabel nog, samen met een klittenbandje tbv montage 808 camera. En de standaard 240mAh zit in de X4. Wat wel op de foto te zien is; setjes Hubsan props, 1-5 laadkabel, prop removal tool en de camera. Rechtsbovenin overigens extra set rechargeble batterijen voor de TX.

Heb nog genoeg ruimte voor eventuele andere accessoires.

Klein filmpje van de 808 in actie;

[URL="
[/URL]

Zeker! Is de klimmuur in Spaarnwoude, ook een aantal open velden rondom de klimmuur.
Hier worden ook feesten als Dance Valley/Dutch Valley gehouden.

Back