Hubsan Micro Quad

@Twa: de 1-5 laadkabel die je gebruikt sluit je deze aan op je USB lader ? En verder heb ik vernomen dat de grotere lipo's van hk iets wat uit de hubsan steken en je deze dan enorm moet bij trimmen Is dit juist ? Ik was aan het kijken voor een soort "compact" FPV systeem te maken hiervoor... Lijkt mij leuk! Er bestaan sets van slechts een 3 tal gram voor een schappelijke prijs...

Ja, probleem daarmee is, het laden duurt in feite 5x zo lang, maar enige dat je ermee bespaart is de tijd om de LiPo's opnieuw te koppelen, ontkoppelen..vanwege het feit dat de USB lader gelimiteerd is.

Deze kabel komt pas echt tot z'n recht op een LiPo charger, waarvan dit zo een beetje het instapmodel is, maar al wel gewoon degelijk werkt.
Dan laadt je 5 LiPo's binnen het half uur op.

Dat bijtrimmen bij de langere uitstekende LiPo's kan je ook voorkomen door de accelerometer te kalibreren middels de shim-methode. Komt er op neer dat je de kant waar de LiPo uit steekt, kan ophogen door er papier onder te plaatsen, net zo hoog tot de quad genoeg compenseert, en zo het middelpunt van evenwicht verplaatst naar de achterkant toe.
Of gewoon trimmen, als je zorgt dat je voldoende ruimte hebt kan je het in de lucht ook heel snel herstellen door snel te trimmen. Daar zijn de meeste niet van, en is ook wel logisch, veel trimmen komt de gedragingen van de quad niet ten goede. je verkort het bereik in de richting waarvan je trimt..

Ja voor die lader heb ik ook al zitten kijken... Maar aangezien ik voorlopig toch enkel maar een micro van NE heb en slechts 1 lipo voor een 450 is het er nog niet van gekomen... Wel heb ik een lader bij dit toestel voor een 2-3S lipo mss dat ik dit kan gebruiken om zo 3 batterijen samen te laden DMV deze kabel... Komt die van HobbyK?

Oke vond hem ook op banggood daar hebben ze ook een set van 5 batterijen 380mAH. K heb deze niet bij besteld omdat ik niet zeker was of deze wel "goed" zijn. Iemand hier ervaring mee?

De lader die ik heb is simpelweg die van KDS dat bij een kit zat :

niets spectaculair maar hij doet zijn werk ;)!

Zou denk ik wel moeten werken, kan dit niet met zekerheid zeggen.
Ik heb 5 van die '380mAh' batterijen, tussen aanhalingstekens want als je de blauwe wrap verwijdert, kom je erachter dat de LiPo's in 1e instantie gelabeled zijn als 350mAh en 20c tov 25c op de blauwe wrap. Misleiding dus, neemt niet weg dat ze langere vliegduur geven als de stock, en er verder niets op aan te merken is. Ondanks vele geluiden dat de LiPo niet lekker past, heb ik daar totaal geen ervaring mee, Ik heb ze zelfs getaped om niet aan de stekker te hoeven trekken, en nog passen ze top.

Over die FPV camera die je liet zien, dat is zonder batterij voor de camera, zou je misschien kunnen poweren met de Hubsan's, als hoe ik ook doe met mijn 808 camera, maar kan zijn dat deze zijn eigen batterij nodig heeft, en dan lopen de grammen toch weer op. Natuurlijk moet je ook nog een passende TX hebben.

voor fpv doen vee mensen er een pololu voltage step up ertussen, ook kan het zijn dat de "ruis" de motoren strepen op je beeld geven.
ik snap niet waarom iedereen 5.8ghz kiest voor fpv incl 2,4 voor besturing, weet iemand waarom dit is? (bij kleine zendvermogen)
en trouwens, de videozender zit aan de camera vast, je moet dus nog een passende rx hebben

Het 5,8 ghz signaal "drukt " het 2,4ghz signaal weg ,zonder lc filter ,dat veroorzaakt ruis , tel daarbij borstel motoren zonder ontstoring bij .

1,2 en 1,3 ghz zijn verboden in NL , alle zenders die bij de rtf set zitten zijn 2,4 ghz of je moet over gaan op 400mhz ,dan kan er bv 2,4 ghz fpv gear worden gebruikt ,.

Open terrein is 5,8 ghz perfect

Het 5,8 ghz signaal "drukt " het 2,4ghz signaal weg ,zonder lc filter ,dat veroorzaakt ruis , tel daarbij borstel motoren zonder ontstoring bij .

1,2 en 1,3 ghz zijn verboden in NL , alle zenders die bij de rtf set zitten zijn 2,4 ghz of je moet over gaan op 400mhz ,dan kan er bv 2,4 ghz fpv gear worden gebruikt ,.

Open terrein is 5,8 ghz perfect

Is 5,8 nu beter of minder goed? Ik dacht dat 2,4 juist meer interferentie kon geven en 5,8 is lekker compact. Voor iets zo compact kan je geen supper beeld verwachten ook.

Edit:
Ik zag net volgende 2.4 Set die nog compacter is.

Laatst bewerkt:
njah dacht ik ook dus 5,8ghz lijkt mij een kleiner probleem in combinatie met 2,4ghz voor de besturing. zolang er geen objecten in de weg zitten natuurlijk!

Zolang de vtx en tx niet op dezelfde band zitten is 2,4ghz voor tx en 5,8ghz vtx de meest gebruikelijke in open terrein . Mooiste zo zijn met "klaverblad " antennes voor de vtx en rtx .
Maar ik zou niet 100 meter ver gaan vliegen ,omdat het heel moeilijk wordt om de multi te spotten als het vtx signaal weg valt .
Zelf lijkt het me wel leuk een beetje door het bos Fpv te vliegen ,echter is dan de kans op "drop-outs " groot .
Dan maar een hubsan met camera en op het oog vliegen ...

Ik denk dat ik ga voor de key-chain camera ,die op het dakje gaat van de hubsan .Beter video beeld dan de hubsan met ingebouwde camera (0,3Mp).Echter is ingebouwd wel weer makkelijk en compact .Eens wat beeld materiaal zoeken van die hubsan camera op het www

Edit: toch maar 4x 808 camera besteld

Laatst bewerkt:
Hoop wel dat je de 808 van eBay verkoper eletoponline365 haalt, is zowat de enige betrouwbare verkoper, rest zijn veelal clones en niet echt 720p.
Op het dak gaat niet passen, props hebben die ruimte nodig.

Ik bespaar je de tijd door je het nu al mede te delen, past niet bovenop, heb de camera zelf toch..maar ga en vind het wiel opnieuw uit.

Voor die paar centen? Dus een clone gekocht.. goedkoop is duurkoop. Tuurlijk neemt het beeld op, maar kwalitatief is het niet je van het.

Pakketje is toegekomen van banggood!!
Ik gelukkig en de vriendin ook gelukkig :D ;) zij had wat juwelen enz. mee besteld.

Voor mij was het extra propellers,nieuw receiver boardje (gratis omdat het eerste niet werkte),bescherming voor de propellers en motors,voetjes om te landen.

Ik heb de versie 1 en om te beginnen past de bescherming perfect,nieuw receiver boardje is ook gesoldeerd en getest nu en werkt na resetten van accelerometers perfect!! :D ,voetjes passen inderdaad zoals eerder gezegd niet direct onder de hubsan V1 maar de vorm is wel goed om ze eronder te passen dus gewoon een drupje secondenlijm doet wonderen,dubbelzijdige tape ging in principe ook maar ze mogen er permanent onder blijven dus... enige nadeel,zo zacht zal de landing hierdoor niet worden,misschien een beetje zachter maar ze zijn toch vrij hard van materiaal (soort rubber-plastic achtig) maar het beschermd de onderkant wel.Tenzij het stunten niet goed lukt met de bescherming,dan wordt deze alleen gebruikt voor indoor vluchten en dan houd ik de doos die ik nu heb wel bij.

Nu het volgende probleem,ik val weer in kosten :p
Mijn doosje is nu te klein om de hubsan in weg te steken doordat de bescherming erop staat.En om elke keer props en bescherming te verwijderen bij het opbergen...Iets teveel van het goede.
Dus ik denk dat ik mij ook zo'n koffer koop als een paar posts hierboven waar je de mouse zo uit kan halen om alles mooi op te bergen.

Tegelijk meerdere 1 cel lipo's laden met Turnigy Accucel 6.

Ja, probleem daarmee is, het laden duurt in feite 5x zo lang, maar enige dat je ermee bespaart is de tijd om de LiPo's opnieuw te koppelen, ontkoppelen..vanwege het feit dat de USB lader gelimiteerd is.

Deze kabel komt pas echt tot z'n recht op een LiPo charger, waarvan dit zo een beetje het instapmodel is, maar al wel gewoon degelijk werkt.
Dan laadt je 5 LiPo's binnen het half uur op.

Dat bijtrimmen bij de langere uitstekende LiPo's kan je ook voorkomen door de accelerometer te kalibreren middels de shim-methode. Komt er op neer dat je de kant waar de LiPo uit steekt, kan ophogen door er papier onder te plaatsen, net zo hoog tot de quad genoeg compenseert, en zo het middelpunt van evenwicht verplaatst naar de achterkant toe.
Of gewoon trimmen, als je zorgt dat je voldoende ruimte hebt kan je het in de lucht ook heel snel herstellen door snel te trimmen. Daar zijn de meeste niet van, en is ook wel logisch, veel trimmen komt de gedragingen van de quad niet ten goede. je verkort het bereik in de richting waarvan je trimt..

Heb de accucell 6 net binnen. ( 1 maand wachten via Hobby King:sleeping:)
Heb ook een 5 naar 1 kabeltje en 5 lipos.

Maar vraag me af wat ik moet instellen op de accucell lader ?

5 x 350 mah = 1750 / 1000 = laden met 1,75 ampere en op 3,7 volt of heb ik fout gegokt ?:rolleyes:

Dit kabeltje dus:

Deze heb ik voor mij syma X1 lipo's:

Vraag me af hoe ik nu laad, lijkt me niet in serie en niet parallel maar "tegelijk"?

Hier een link naar dit onderwerp in het accutechniek gedeelte van dit forum:
tegelijk-meerdere-1-cel-lipos-laden-met-accucel-6-a

Laatst bewerkt door een moderator:
Back