Hubsan Micro Quad

Net ook weer gevlogen, wel wennen omdat het nu donkerder is dus moet ik mij oriënteren met de leds ipv kleur blades. Op een gegeven moment gestopt want de kat van de onderburen vond het zo interessant dat ik haar op het randje van het balkon zag zitten. Was bang dat ze naar beneden zou vallen. Had immers mijn kat ook even binnen gelaten.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

Was er vandaag wel de dag voor idd, windkracht 2 hier, ben er ook nog even op uit geweest.

Heb een aantal LiPo's onderweg;

2x 380mAh ~10g (de blauwe die BangGood ook verkoopt)
3x Turnigy 300mAh ~8g
2x Turnigy 260mAh ~8g

Ook nog een U-wrench, voor easy prop-removal, en een 1 naar 5 punten charge-kabel besteld. Bijna alles van eBay. Benieuwd wat er als eerst binnen komt..

Het lijkt er vandaag op dat het ook een mooie dag wordt als ik zo naar buiten kijk.

Helaas gisteren mijn keychaincamera gesloopt, was bezig met solderen en had 2 draden verwisseld. Op youtube had ik een uitlegfilmpje gezien van Heliguy over hoe je de keychaincamera op de accu van je hubsan kan aansluiten.

Echter had iets verkeerd begrepen :murder: en had de +- omgedraaid. Gelukkig is mijn quadcopter niet kapot gegaan.. alhoewel ze beide ongeveer evenveel kosten.

Verzendtijd van die keychain camera was een paar weken dus dan red ik het niet om een nieuwe camera te kopen om point of view beelden te schieten tijdens mijn wedstrijd van 26 aug. grrrrr...

altijd -piep- als je de - en + omdraaid.
mischien kan je een mobius cameratje erop zetten, zonder de behuizing en lipo weegt ie 17 gram maar heeft veeeeeel mooiere kwaliteit dan een 808 camera.
deze is wel net iets duurder dan de 808 camera

ennuh.., jouw kapotte keychain camera ruilen tegen een setje gebalanceerde props?;)

bedoel je deze camera?

Mobius Actioncam Full HD Sports Camera 1080p 30fps 720P 60FPS Pocket Camcorder | eBay

Tja weet nog niet echt wat ik met mijn kapotte keychain camera zal doen, maar 1 setje gebalanceerde props heb ik niet nodig, ik heb zat setjes props liggen.

Ja het suffe was nog dat ik het een soort van bewust deed.

Ik had dit filmpje gekeken, maar was schijnbaar niet zo heel erg wakker toen ik het zat te kijken..

op 5:08 zegt hij.. green to green.. en op het scherm staat dan een tekst i mean orange and blue..

afijn had het even verkeerd begrepen dus dacht dat ik oranje en blauw met elkaar moest verbinden..

als ik een beetje helder had nagedacht dan had ik gesnapt dat ik kortsluiting zou maken.. afijn.. dat soort klusjes moet je nooit ffe snel doen..

Laatst bewerkt door een moderator:
yep, die bedoel ik.

daarom volg ik (bijna) nooit tutorials, dan ga je op een gegeven moment niet logisch meer nadenken
ook vreemd eigenlijk dat ze die kabeltje niet gewoon zwart-rood hebben gemaakt.

Zonde..

altijd -piep- als je de - en + omdraaid.
mischien kan je een mobius cameratje erop zetten, zonder de behuizing en lipo weegt ie 17 gram maar heeft veeeeeel mooiere kwaliteit dan een 808 camera.
deze is wel net iets duurder dan de 808 camera

ennuh.., jouw kapotte keychain camera ruilen tegen een setje gebalanceerde props?;)

Zo gestript is die camera 10 gram zwaarder dan de 808 die op dezelfde manier gestript is..:

gr7n.jpg

Lens D #16 808 weegt gestript slechts 7g.

Lijkt me dus geen goede keuze. met LiPo en behuizing weegt ie evenveel als een Möbius die gestript is.

De Möbius neemt wel op met 60fps in 720p en 1080p met 30fps vs 720p met 30fps van de 808, dus wel scherper en smoother beeld, dat dan weer wel.

er zijn wel mensen die een keychain camera met behuizing onder zo'n klein quadje stoppen, maar volgens mij heeft het dan niet heel veel power meer over, dan ben je denk ik aan het hoveren op 80-90% ofzo. maar in beeldkwaliteit is wel een grote verbetering

Beste mensen,heb een probleem met mijn hubsan x4.
Laatst het boardje door gebrand dus een nieuw besteld bij banggood.
Deze mooi geinstalleerd nu en motortjes gesoldeerd e.d.
Alles terug netjes in mekaar gestoken zoals het hoort en proberen te testen.
De hubsan wilt niet recht omhoog,de motortjes draaien allemaal mooi maar zodra er iets teveel gas op komt wilt deze dus naar achteren slaan.
Reageren doet hij ook alleen maar op het gas,verder niks,niet draaien,niet vooruit of achteruit...
4 keer opnieuw callibratie gedaan,alle sticks ge-reset en geen verandering in te krijgen :sad:
Is mijn nieuw controle boardje gewoon stuk aangekomen? Of zie ik zelf iets over het hoofd?

Wellicht zijn de achterste motoren niet al te best meer. Je geeft aan dat hij naar achteren vliegt/klapt dus voorste motoren doen het goed en achterste wellicht minder waardoor hij wilt kantelen.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

Beste mensen,heb een probleem met mijn hubsan x4.
Laatst het boardje door gebrand dus een nieuw besteld bij banggood.
Deze mooi geinstalleerd nu en motortjes gesoldeerd e.d.
Alles terug netjes in mekaar gestoken zoals het hoort en proberen te testen.
De hubsan wilt niet recht omhoog,de motortjes draaien allemaal mooi maar zodra er iets teveel gas op komt wilt deze dus naar achteren slaan.
Reageren doet hij ook alleen maar op het gas,verder niks,niet draaien,niet vooruit of achteruit...
4 keer opnieuw callibratie gedaan,alle sticks ge-reset en geen verandering in te krijgen :sad:
Is mijn nieuw controle boardje gewoon stuk aangekomen? Of zie ik zelf iets over het hoofd?

Op RCGroups was er ook iemand die defecte boards had ontvangen onlangs:

Greetings fellow X4 enthusiasts. I thought I'd just drop a note to see if anyone else has yet to experience an issue I have experienced:
I ordered 3 replacement receiver boards from Banggood and one from Goodluckbuy and all four have non-working stabilization and control systems. They are all bad.
Everything else appears to work as it should. The boards are able to bind to the stock radio and thrust works on them all but absolutely nothing happens in terms of the accelerometer and gyroscope stabilization system and the directional control system.
I've done a bit of checking around the net and here on RC Groups to see if anyone else has experienced this and found one person describing it on YouTube.
Anyone else encountered this and if so found a solution?
Thank you in advance,
-Scott

&

So far I've found two additional independent reports of the issue I have experienced.
Report #2[/URL]:

It is obvious to me now that there is a general issue with a late batch of these X4 receiver boards. Now waiting for a response from Banggood.
-Scott

Now I know why they cancelled my orders of this particular bord the second time now.
-mike-

I'm also having the exact same issues with three boards (same order). Yaw also doesn't work. I'm using the Tx that came with original X4.

Ah, sure enough just as I expected, other folks were going to be encountering this issue. Sorry though to hear of another person afflicted with this issue.
I finally managed to get though clearly to Banggood.com that the boards were indeed defective. It felt a bit like the left hand wasn't talking to the right hand going back and forth with them. I did however, have this last response from them:

Quote:
we just get updated information from our supplier and factory,

the receiver board indeed has problems like what you describe.

we have contacted our suppliers for the new board,and now the problem is fixed.

how abut we send you new board for replacement?
I have responded to them indicating that I'd like a replacement shipment of boards and now I am waiting on them for confirmation.
-Scott

Dus als je BangGood even een berichtje doet, dan zal je ook in aanmerking komen voor een vervangend boardje lijkt me.

Laatst bewerkt door een moderator:
Denk eerder dat het inderdaad een kapot boardje zal zijn, de motoren deden het super tot het boardje door brandde. Spijtige zaak,zal ze eens contacteren. Was net zo gelukkig :D

Na mijn versie 1 hubsan x4 kapot gevlogen te hebben heb ik me een versie 2 besteld.
Lijkt veel robuuster!
Ik zit wel met een bizar probleempje... Wanneer ik gas geef dan draait de quadcopter kloksgewijs.
(Hij blijft wel ongeveer op zelfde plaats hangen)
Ik heb al enkele kerel de accelerometer gecalibreerd, echter dat draaien blijft :(

Bij het vliegen kan ik wel wat tegensturen, dus vliegen lukt nog, maar wel niet optimaal :)

Iemand die een eventuele oplossing weet?

Naast en onder je knuppels zitten toch trim schakelaars. Speel daar eens mee. Klik voor klik totdat het draaien stop.
Ik heb dit al reeds 2 dagen geprobeerd maar hij blijft naar rechts draaien. Ik denk dat het een probleem is met het controller board... Een sensor kapot ofzo.

Mijn versie 1 gaat perfect!

Back