Hulp bij aanschaf

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Geartjan, 15 mei 2005.

  1. Geartjan

    Geartjan Guest

    Als ik dit plaatje bekijk:
    [​IMG]
    [​IMG]

    dan zie ik dat er maar 3 kanalen gebruikt worden.


    Hoe zit het met de rest. Kan ik er zelf nog een servo op aansluiten of werkt dat dan niet.
    En wat houd precies die B in?[/img]
     
  2. $olo

    $olo Guest

    die B is je batt.aansluiting
    en dan heb je dus nog 6 ch.
     
  3. Ik heb er net een besteld bij eshopjb.com
    mu maar hopen dat hij er snel is. Voor €200 wil ik het wel proberen :D .

    Als ik hem heb zal ik wel een topic maken met mijn bevindingen als beginner.

    PS: hoe zit dat met die ontvanger :?: Ik was eigenlijk van plan om er een andere ontvanger in te zetten, en met mijn "eigen" zender te vliegen.

    Laurens
     
  4. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Daar kun je prima mee leren vliegen hoor :) als je ermee kunt vliegen en je besluit toch liever buiten te gaan vliegen kun je weer opnieuw beginnen met de aanschaf van een buitenheli, zender, enz.

    Een micro upgraden is erg duur en alleen verstandig als je echt alleen maar binnen wil vliegen.
     
  5. Ik was van plan om ermee in de tuin te vliegen of een weilandje tussen de bomen.
    Ik wil gewoon eens kijken of heli vliegen wat voor mij is zonder er meteen veel geld aan uit te geven.
    Ik vlieg al langer met vliegtuigen dus een zender is geen probleem, en ik weet dat ik als ik besmet wordt met het heli virus een nieuwe heli moet kopen (een T-REX lijkt mij wel wat).
    Dit is om eerst eens een beetje door de tuin te crossen. :D
    en het vliegen een beetje onder de knie te krijgen.

    Laurens
     
  6. AcE

    AcE Guest

    Dat is de versie 1 honey bee, die kan je (vind ik) beter niet nemen. Pak dan de versie 2. De versie 3 zie je wel in winkels maar bestaat volgens e-sky niet dus hoe dat zit weet ik niet.

    En betreft de kanalen.

    3 zijn er gereserveerd voor de servo's
    Dan heb je er nog een voor je main motor, hier kan je een controller op aansluiten voor brushless ofzo.
    Dan heb je er nog een voor je tail motor, ook hier kan je event brushless ofzo op aansluiten

    Hij heeft voor zover ik begrepen heb maar 5 kanalen in gebruik.

    Je hebt namelijk (volgens e-sky) een 4+1 kanaals zender nodig, maar een 6 kanaals is meer standaard en dus goedkoper vandaar deze low budget 6 kanaals zender erbij.

    Je zou dus op 1 kanaal zelf iets kunnen hangen. Alleen heb ik dat ene kanaal nog niet op de zender zelf kunnen vinden.
     
  7. Is dat laatste kanaal niet voor een camera. ze leveren n.l. ook een versie met camere.
    Ik zelf heb de E-sky Honey bee 3D ( CP 2 ) besteld

    [​IMG]

    Ik hoop dat ze hem snel opsturen (Ik moet eerst de factuur incl. verzendkosten nog krijgen)
     
  8. AcE

    AcE Guest

    De camera gaat niet via de zender.

    De camera is gewoon altijd aan, en zend zelf uit naar een andere ontvanger.

    Heeft niks met de heli te maken, behalve dat de heli de camera draagt.

    Verder op het plaatje, zie je de versie 1 staan als ik het goed heb...

    Tenminste, de mijne ziet er toch echt duidelijk anders uit, en zowel op de doos als in het boekje staat versie 2
     
  9. Geartjan

    Geartjan Guest

    Ik heb een email van http://www.rcstore.nl gekregen dat ze alleen nog versie 1 hebben. Hij zei wel dat ze die binnenkort krijgen.

    Ik ga volgende week 1 aanschaffen. De esky.
     
  10. Heeft iemand foto's van de E-sky Honey bee 3D ( CP 2 ) :?: Het gaat mij vooral om de ontvanger. Ik wil de ontvanger vervangen door een "normale" mini ontvanger zodat ik met mijn "eigen" zender kan vliegen

    Laurens
     
  11. Skidz

    Skidz

    Lid geworden:
    6 jul 2003
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Katwijk
    Koop lekker een FP heli met een bortelloze, heb je veel meer plezier van. Minder crashschade (Meestal geen schade zelfs), goedkope onderdelen... En dan als je kan vliegen een buitenheli kopen. Je kan een Micro alleen maar met windkracht <1 lekker buiten vliegen.
    Ik heb mezelf leren helivliegen met een Piccolo FP, en toen ik dat kon heb ik een brandstofheli'tje erbij gekocht.
     
  12. Pasav

    Pasav Guest

    Ik ben een newbee .. , heb gezocht op het forum mar kan nou niet duidelijk het verschil vinden tussen een CP heli en een FP heli.

    Ik ga van de week maar eens langs Quartel hopelijk kom ik er dan ook meer wijs uit. Welke helli ik kan nemen , mijn oor is tot nu toe nog erg gericht op een Picollo V2 omdat je daar wat meer op kan uitbreiden , en je dus niet meteen opnieuwe hoeft te beginnen. als je naar een wat uitgebreidere versie wil.
     
  13. KriZ

    KriZ

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    686
    Dan moet je verder zoeken aangezien er genoeg over is gezegd. Ook kun je bijvoorbeeld een Hummingbird elite FP (fixed pitch) later ombouwen naar een CP (collective pitch). Ook zijn er veel tunings onderdelen voor te krijgen.
     
  14. Skidz

    Skidz

    Lid geworden:
    6 jul 2003
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Katwijk
    FP staat voor Fixed Pitch. De bladen hebben een vaste bladhoekinstelling, en je regelt je hoogte dus met het gas. Voordelen zijn de eenvoudige constructie, nadeel het instabiele dalen en het tragere reageren op input.
    CP staat voor Collective Pitch. De bladen hebben een variabele bladhoekinstelling, en je regelt je hoogte dus met motor-power en bladhoek. Nadelen zijn de ingewikkelde constructie, voordeel is dat je went aan hoe een 'grote' vliegt.
    Een FP kan je meestal na een crash oprapen, in elkeer klikken en verder vliegen. Bij een CP heb je 90% van de crashes dikke schade, omdat de bladen anders vast zitten. FP kan niet veel meer dan hooveren en rondjes vliegen, CP kan theoretisch alles wat een 'grotere' kan.
    Het valt me op dat er vaak word gezegd 'doe mij een 3d heli' terwijl er niet eens gehooverd kan worden....
    Begin met een 30er of 50'er als je wilt gaan 3d'en. Een micro die 3d kan zit alleen al een motor met regelaar op van 100 euro, tel daar je (Computer!) zender bij op die je nodig hebt, 3 x snelle microservo, en HH gyro en je kan net zo goed brandstof kopen. Een standaard esky kan niet echt inverted...
    Als je jezelf wil leren vliegen, begin dan op de sim of met een FP micro.
    Beter, ga naar een club en vraag het een helivlieger! Die kan je eerste hand vertellen wat er nodig is voor 3d...

    Groetjes,

    Ton
     
  15. Pasav

    Pasav Guest

    Kijk en zo leer ik weer .... maar duurt nog wel even voordat ik alles goed door heb.

    Bedankt voor de reactie ....
     

Deel Deze Pagina