Foto staat in je album, heb ik gegrepen. Het gaat om deze foto:
Is allemaal een beetje klein en daarom niet altijd even goed te zien, maar toch een poging.
A is de accu-connector en de balancer-aansluiting. De accu-connector komt op de regelaar. De balancer-connector wordt primair gebruikt bij het laden, maar er kan ook een waarschuwingspieper op worden aangesloten. Bedenk dat een ESC (juist ingesteld) vaak ook over een dergelijke functie beschikt. De regelaar schakelt de de motor uit als de spanning van de Li-Po te laag wordt.
B is de bindplug. Wordt eenmalig gebruikt om de ontvanger aan de zender te koppelen. Komt in de ontvanger op de connector "Bind". In de handleiding staat hoe het bindproces precies in zijn werk gaat.
C is een servo. Komt in één van de connectoren Ch1 t.e.m. Ch8. welke, even uittesten.
D en E is lastig te zien. Misschien een regelaar? Dan geldt hetzelfde als voor C.
Alle andere connectoren zijn van servo's en daar geldt hetzelfde voor als voor D.
Zie ook meer dan 4 servo-aansluitingen. Verwacht dat je zender 4 kanalen is. Daar lijkt iets mis te gaan.
Maar als je zulke vragen stelt, hoe zit het dan met je vliegervaring?
Als je zonder ervaren begeleiding met het toestel gaat vliegen is de pret binnen 5 seconden over en is het toestel veranderd in schuimbrokken. Neem een welgemeende raad aan, ga naar een vereniging of zoek hulp bij een ervaren modelvlieger.