hulp bij accu keuze

• Topicstarter Topicstarter bullracer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
B

bullracer

Guest
ik heb een rc brandstof auto en daar zit nu nog een batterijpack in van 4 gewone batterijen.
ik wil er een accupack inzetten maar weet niet welke,hoeveel volt en amphere ,dan nog de zender daar zitten 4 gewone batterijen in en ik wil er oplaadbare batterijen inzetten.
er zit nu dus in 4x1,5 v = 6 volt als ik er 4 oplaadbare indoe dan zit er toch minder volt in? 4x 1,2 = 4,8 volt.
is dit wel goed ?
alvast bedankt

Nee hoor! Oplaadbare Ni-** cellen hebben een nominale spanning (de spanning die het langst wordt vastgehouden) van 1,2 volt. Als de cellen vers van de lader komen zit de spanning dicht tegen 1,5 volt.

Gewone, niet oplaadbare batterijen hebben een maximale spanning van 1,5 volt. Maar die spanning houden ze niet lang vast. Er zit helemaal niet zoveel verschil tussen beide typen.

Gewone batterijen in RC-apparatuur is eigenlijk "not-done". Zeker niet als stroomvoorziening voor de ontvanger en servo's. Batterijen zijn niet in staat de hoge piekstromen, die servo's kunnen vragen, te leveren. Daarmee komt de stabiliteit van het hele systeem in gevaar.

Nog niet zo lang geleden heb je (ongeveer) dezelfde vraag gesteld. Waren de antwoorden toen onvoldoende?

hoeveel-volts-accupack

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back