Ik ben bijna klaar om met de Mikado Logo 600 te gaan vliegen. Afgelopen weekend heb ik de tail servo gemonteerd en nou vraag ik mijzelf af of de staart rotor terug moet veren naar het midden. Zie bijgevoegde video. https://share.icloud.com/photos/0srBgdD2-tYh9Tb7qHEqNwwXA
dat was niet wat mijn voorganger aangeeft. als de gyro in heading hold staat, komt hij niet terug. staat de gyro in normal, komt hij wel terug. let vooral op de richting waarin de boel beweegt. - richting door de zender gestuurd - correctierichting. als je vliegt met een gyro waarvan de correctie verkeerdom staat, is dat erg moeilijk (of onmogelijk) om zonder schade neer te zetten. zelf checken. als je niet weet wat heading hold en normal modus van de staartgyro zijn (al dan of niet geintegreerd in 1 kastje), zul je eerst hier wat onderzoek naar moeten doen. een maiden op de gok kan erg spannend zijn, kan ik je vertellen..
EFG Hi, Wacht even! ik snap het niet. Je hebt een futaba14, wil naar een 18 en weet niet precies hoe het zit met een tail servo en je gaat een logo600 vliegen? OK, ik neem aan dat je wel goed kunt vliegen maar misschien niet zo goed bent met de technische dingen. Is het wel gelukt met de tail-Gyro? Zo niet, dan wil ik je wel helpen.
Ik heb het een rondgevraagd. Maar het schijnt normaal te zijn dat de tail servo niet terugveert. Ik gebruik de Naza H by the way.
die naza H had je al gemeld. Maar om ff eerlijk te zijn: als je in het echt net zo simpel met je heli omgaat als dat je hier antwoord, wil ik niet binnen 100 meter van jou staan als je gaat vliegen.. ik heb nog niet het gevoel dat je mijn verhaal en mijn voorgangers verhaal hebt begrepen, of wat dit inhoudt. een simpele rondvraagsessie kan alle denkbare antwoorden geven.. gooi het in een facebook groep, en iedereen vind er wat van. maar zelden een antwoordt waar je ook wat aan hebt, daarnaast weet je de ervaring van die mensen niet. er zitten er voldoende tussen die lekker meepraten zonder wat te weten. heli is altijd al een ding geweest waarbij je alle dingen wel eerst moet snappen, moet weten hoe het ongeveer werkt, voor je er eentje volledig in kunt stellen. weet je het niet, wil je het wel weten, ga je naar de winkelier of club of hulpvaardig medepiloot.. als je er 1 in gaat stellen zonder de basiskennis, ga je een keer een fout maken met correctierichtingen of stuurrichtingen, wat in de regel een vlucht van een paar tellen geeft. in het kader: een gewaarschuwd mens.. een 450 maat is al heftig, als er 1 wild wordt. 600 maat is serieus gevaarlijk. en dan niet gevaarlijk zo van je kan er een beetje hoofdpijn aan overhouden. 600 maat pakt vingers, handen, pezen. niet lichtzinnig over denken. en als het nou je eigen onderdelen zijn.. maar dat weet je niet als zo'n ding wild vertrekt.
Ik denk dat het moraal van al de verhalen hier boven zijn: Ga niet vliegen met de Logo600 voorlopig Zoek een vliegclub bij jou in de omgeving waar ze ook heli vliegen Check samen of de heli reageert (swash, staart) etc in de verschillende vliegmodes Laat dan de heli eerst vliegen door iemand die kan vliegen Wellicht een goed idee om eerst een Align 450 (of iets in die klasse) te proberen. Als het fout gaat valt de schade nog een beetje te overzien.