die naza H had je al gemeld.
Maar om ff eerlijk te zijn: als je in het echt net zo simpel met je heli omgaat als dat je hier antwoord, wil ik niet binnen 100 meter van jou staan als je gaat vliegen..
ik heb nog niet het gevoel dat je mijn verhaal en mijn voorgangers verhaal hebt begrepen, of wat dit inhoudt.
een simpele rondvraagsessie kan alle denkbare antwoorden geven..
gooi het in een facebook groep, en iedereen vind er wat van.
maar zelden een antwoordt waar je ook wat aan hebt, daarnaast weet je de ervaring van die mensen niet.
er zitten er voldoende tussen die lekker meepraten zonder wat te weten.
heli is altijd al een ding geweest waarbij je alle dingen wel eerst moet snappen, moet weten hoe het ongeveer werkt, voor je er eentje volledig in kunt stellen.
weet je het niet, wil je het wel weten, ga je naar de winkelier of club of hulpvaardig medepiloot..
als je er 1 in gaat stellen zonder de basiskennis, ga je een keer een fout maken met correctierichtingen of stuurrichtingen, wat in de regel een vlucht van een paar tellen geeft.
in het kader: een gewaarschuwd mens..
een 450 maat is al heftig, als er 1 wild wordt.
600 maat is serieus gevaarlijk.
en dan niet gevaarlijk zo van je kan er een beetje hoofdpijn aan overhouden.
600 maat pakt vingers, handen, pezen. niet lichtzinnig over denken.
en als het nou je eigen onderdelen zijn..
maar dat weet je niet als zo'n ding wild vertrekt.