Ik zou graag rvs draaien 316l op mijn draaibankje maar vraag me af welke soort beitel ik hier best voor kan gebruiken en welk toerental kan ik best gebruiken voor een diameter van 25 - 18
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Het is eigenlijk een premitief gerestaureerd draaibankje uit de jaren 70 of 80. Met maar 4 toerentallen beschikbaar. Deze zijn te kiezen door de riem te verleggen, maar de preciese rpm weet ik niet. Ik heb er al standaard rvs mee bewerkt maar mijn widia beitels worden extreem snel bot. En ik heb ook gehard stalen plaket beitels, daar gaat het iets beter mee. Maar nog niet echt goed. Dus ik dacht dat het niet het juiste materiaal beitels is.
Dankje wel ik denk dat toerental idd het probleem was. draai nu op het 3e hoogste toerental en het lijkt vlotter te gaan. beitelhoogte is ook een kwestie die ik beter ga bekijken want die is niet instelbaar. Dat moet gedaan worden met vul plaatjes. ik ga het centerpunt eens precies uitmeten.Je beitels zijn goed, maar waarschijnlijk je toerental te hoog. Goed smeren en een laag toerental (200-300) in die richting en handmatig inzetten. Als de boel te heet wordt, gaat ook het rvs harder worden en zul je een nieuwe beitel ook meteen slopen.