Imiddels terug van een heerlijke vakantie in Frankrijk. Zowel thermiek als hellingvliegen gaat perfect met de Adriana. Helaas kwam ik er wel achter dat de vleugelstang te dun was aan een kant. Wat tape erover (twee lagen) en het probleem was verholpen.
Perfect gevlogen voor een aantal dagen, totdat het noodlot toesloeg:
YQEK8aiRRZg[/media] adriana glider crash - YouTube (was best een gevaarlijke afdaling om het vliegtuig terug te halen)
Ik denk door achteloos achter in de auto gooien dat er iets is losgekomen bij het staartvlak (dat was namelijk de oorzaak heb ik kunnen vaststellen obv video en schade). Gelukkig weinig schade, wingtip na besteld en een nieuwe servo, staartvlak moest ook weer worden gelijmd.
Verder heb ik net een epsilon competition 3.5m pnp binnen, die leek me wel een mooie aanvulling op de adriana.
Daarnaast ga ik "le fish" uit EPP snijden, want ik heb gemerkt dat er in de bergen vaak wel hellingstijgwind te vinden is en je dus op vakantie vaak met zo'n vtpr vliegtuigje ook erg leuk kunt vliegen (op vakantie heb ik bij dezelfde clif bij serre poncon ook met de "swinger 48" van team monkey gevlogen)
als ik meer beeldmateriaal heb plaats ik dat in dit draadje.
mvg,
Alex