Ik weet van die dingen dat de regelaar meestal in no time kapot ging, servo's verloren tandjes bij de vleet.
zender en ontvanger ging volgens mij wel, gyro weet ik ff niet meer hoe ze dat hadden gedaan.
hadden die esky's niet zo'n ontvanger, gyro in 1 doosje?
Voor je idee: regelaar, motor, gyro, servo's zijn nu net het duurste van het hele ding.
meestal is de electronica duurder dan de heli zelf.
dus voor jezelf, om te zien of de heli's het waard zijn, zou je ff moeten kijken wat er dan exact aan scheelt.
doet de electronica het wel, maar zijn er gewoon dingen krom?
doet de electronica niets?
gaan er dingen de verkeerde kant op?
heb je accu's en een passende lader (lipo accu's moet je met een speciale lader laden, anders heb je vuurwerk)
als je gaat rommelen, altijd 2 van de 3 motordraden losmaken.
kan de heli er nooit vandoor.
het kan nog handig zijn om de linkjes van de servo naar de swash/staart los te maken.
als ze dan opstarten in een extreme stand, breekt er iig niets
Qua les, je kan eens informeren bij
@brutus , of lid worden van een club in je omgeving.
beide kunnen je informeren, vertellen wat je nodig hebt.
heli's zijn de moeilijkste dingen om te vliegen... en is ook het moeilijkste om te leren van alle zaken in de modelbouw.
ze hebben ook de rottige eigenschap dat een crash ook meteen een hoop sleutelen en onderdelen kopen inhoud.
de apparaten zelf zijn in de regel ook niet echt goedkoop. al is er regelmatig voor een niet al te gek bedrag wel iets te regelen.
een goede start is zodoende wel handig
