Hulp gezocht bij aanschaf HK450

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door arco, 30 nov 2011.

  1. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Tip:
    Als je gaat bouwen, trek eerst alle vooraf in elkaar geschroefde delen uit elkaar.
    Als je een chinees hebt met een ochtendhumeur, wil het wel eens af fabriek niet goed in elkaar zitten..

    Ook opletten met locktite
    In de fabriek willen ze nog wel eens een schroefgat volgieten, schroef erin en de rest afvegen..
    Dat is dus niet de manier, je krijgt het nl echt nooit meer los
    1 druppel op een plasticje doen, de schroef ligt erin tippen met de schroefdraad en de druppelvorming afvegen
    als er in 3 draden vanaf de onderkant in de draad locktite zit, is het genoeg.
    en niet een dag later de bouten natrekken, dan "breek" je de locktite, en heeft het geen nut meer

    en de blauwe locktite gebruiken, nooit rood ( komt alleen los bij heftig verhitten)of groen (bijna metaallijm). 747, dacht ik dat het echte locktite nr was.

    En bij de Hk, even over het forum lezen wat de ervaringen zijn
    Ik dacht dat er tijdens het bouwen het beste een paar delen omgewisseld moesten worden voor de align versie
    Ik dacht de feathering shaft (as in de kop) en hoofdas, maar pin me er niet op vast..
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.964
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ben het met nagenoeg alles eens: pas alleen op met "blauwe" loktite, want Loktite heeft véél veel producten, maar slechts een paar kleurstoffen, lijkt het wel.... De kleurcode is ook niet altijd doorslaggevend. Het nummer wel.

    Ik gebruik produktnummer 270, en die is groen. Toch gebruik ik die al heel erg lag en heb er nog nooit een schroef onlosmakelijk mee vastgezet.

    Voor de loktites die je via de modelbouwhandel koopt, is inderdaad meestal de kleur van belang, maar als je het via een technische groothandel o.i.d. koopt, is uitsluitend het nummer van belang, en dan is 270 de soort die in elk geval bij mij zijn bruikbaarheid in de praktijk goed bewezen heeft. Ik heb hier ook nog een flesje 648 staan, dat zou lagerbevestiging moeten zijn, heeft exact dezelfde kleur groen, en voldoet ook prima als borgmiddel

    Groet, Bert
     
  3. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ik gebruik lockbond van Bison. Bij elke bouwmarkt te krijgen en werkt ook prima..
     
  4. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Zal best, het hoeft niet per se van dat merk zijn :) Loctite is immers een producent van lijmen al wordt vaak als algemene term gebruikt, handig voor de naamsbekendheid van het bedrijf.
     
  5. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Voordeel is dat je het overal kunt krijgen ;) En tís relatief gezien niet duur..
     
  6. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Ik ben zelf een fan van de 248 STICK van loctite zelf. geen gedoe met rommel, druppels, uitdrogen, indrogen, lekken ed.

    Komt in een pritstift type stick, sdchroefje even erin, even ronddraaien, in je onderdeel schroeven en vergeten. niks afvegen.. doe al 3 jaar met dezelfde stick.
     
  7. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik bouw een complete heli, maakt niet uit welke afmeting, met 1 goede druppel locktite (of borgmiddel, de correcte term :D)
    Je hebt niet veel nodig..

    Die stick is wel een goeie trouwens...
    die blauwe zooi gaat ondertussen een beetje aan mn gereedschapskist zitten (vreet een tikkie in in het kunststof..)
     
  8. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.964
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nou.... een grote benzineheli ga jij toch echt niet redden met één druppel hoor....

    Voor het mechaniek van mijn BO 105 had ik wel drie middelgrote druppels nodig....:murder:

    Groet, Bert
     
  9. tomos19

    tomos19 Guest

    ga je idd niet redden nee :D

    ik heb de blauwkleurige versie van dat spul van tamya gekocht...
    weer es wat anders dan bison....
     
  10. f.romeijn@solcon.nl

    f.romeijn@solcon.nl

    Lid geworden:
    15 dec 2010
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Ridderkerk, NL
    Wellicht een beetje late reaktie, maar misschien heb je er nog wat aan.
    Ik heb 2 HK450's en een HK250. Dat samen met de Turnigy zender.
    Allemaal spul van HobbyKing. Goedkope servo's van nog geen 2,50 per stuk. Motortje van nog geen tientje, Gyro ook een tientje. ESC ook een tientje. Kortom echt low-budget. Ik kan me nou eenmaal geen dure merkspulletjes permiteren.
    En daar is een prima, stabiele heli mee te bouwen. Ik kan daar heel aardig mee rondvliegen.
    De kwaliteit is vergelijkbaar met KDS en CopterX. Het is geen Align, maar dat heb je echt niet nodig om te leren vliegen.
    Een flinke crash kost me nu pakweg € 20,00 aan onderdelen en geen € 100,00

    Dus als je niet zoveel te besteden hebt, dan is het echt niet zo'n verkeerde keus om een HK heli te bouwen. Of een kant en klare cloon te kopen, maar daarvan zijn de zenders vaak erg beperkt en onhandig in hun instellingen.
    Sukses in ieder geval! Zoek wel iemand die je een beetje kan helpen met het afstellen van de heli, want zonder ervaring gaat je dat niet lukken zonder eerst de nodige brokken te maken.

    Freek
     
  11. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Hij zei niks over de grootte van die druppel.....;)
     
  12. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik had het over een GOEDE druppel:D
     

Deel Deze Pagina