hulp gezocht

beste mede bouwers

ik hoop hier iemand te vinden die mij verder kan helpen
ik heb een AMT pegasus met lucht start
deze heb ik vervangen voor een elektrische starter
ecu is veervangen voor een fadec v10 gas starter ( kit )
ook is de moer voorzien van een magneet en een nieuw temperatuur sensor
gas valve en fuel valve en de fuelpomp komt ook van fadec af
nu krijg ik heb voor geen mogelijkheid op order en doe dingen verkeerd
ik hoop hier hulp te kunnen vinden bij iemand die hem kan afstellen of eventueel mee kan kijken wat er mis gaat



vraag 1 wat zijn de basis setting"s van de fadec ??


vraag 2 dit zijn waardes die ik kreeg maar start voor geen meter en wordt veel te snel te warm
en blijft ook niet lopen



vraag 3 heb ik hem juiste gelinkt met mijn zender ??



help
 
Hoi marijn


Met “fuel ramp” bepaal je de hoeveelheid kero tijdens het opspoelen
Zo te horen maakt je startmotor veel te weinig toeren


Normaal gaat het als volgtt:

Startmotor geeft een zwengel aan het loopwerk en dan komt de gasklep bij en ontsteking.
“Plop” ontsteking en dan zie je de temperatuur oplopen en start de fuel ramp
(Ik hoor geen ontsteking, klopt dat?)
Startmotor komt weer bij en help het hele zaakje optoeren.
Dit moet vlot verlopen zonder. Dat de temperatuur uit de hand loopt
Anders breekt hij de start af

kun je is nauwkeurig omschrijven wat er precies gebeurt, of een compleet filmpje is ook goed
Dan luisteren we even mee wat er gebeurd

groet Gertjan



  • Te zwaar lopen kan inderdaad ook een probleem zijn,
  • of een te kleine/lichte startmotor.
  • Te veel voorspanning op je lagers
 
Laatst bewerkt:
Temperatuur ( egt ) zat rond de 700 graden bij 48.000 toeren
Bij 50.000 toeren ging hij kort richting de 760 graden en sloeg af ( heb hem afgesteld tot max 750 graden )
 
Je moet de motor uit elkaar halen kijken of er geen aan loop sporen zijn en er voor zorgen dat de startmotor hem goed op toeren kan brengen dat kun je verder.
 
Back
Top