Hulp nodig bij het maken van een (racing FPV) quadcopter.

Hallo iedereen,
mijn vorige vraag betreffende de transmitter mag je vergeten, ik heb hetzelfde setje aangeschaft als FlyPreciseVanish (tis te zeggen in backorder ;-) )
Ik ga ook de Frysky aankopen om een grotere range te halen en om een failsave te hebben.
Telemetry interesseert me niet echt, ik ben al blij met een mini-OSD om mijn voltage te zien van de batterijen.

Ook de vraag voor de voeding van de Rx is al opgelost...

Nu is gewoon mijn vraag, kan iemand mij en dus ook aan FlyPreciseVanish ;-) de aansluitingsdiagrammen geven van :
- RF9X-V2 aan naze32
- V8FR-II aan naze32

Dat is mij nog helemaal niet duidelijk en ook al zoek je het internet af, een echt duidelijk antwoord vind ik niet...
Sommige zeggen de volgorde van de kanalen houden, anderen zeggen dan weer volledig anders...

Klopt, alle kanalen moeten aangesloten worden. Alleen is de vraag hoe? Sommige zeggen gewoon in volgorde, sommigen zeggen dat de kanalen gemixt door elkaar zitten? :S frustrerend :S

Nee dat is niet frustrerend :-) dat is lekker puzzelen om het op te lossen. Gewoon aansluiten op de naze32 en dan zie je in de interface ook wat elk kanaal doet.

RF9X-V2

http://static1.squarespace.com/stat...b0a69b3b66e12d/1415293621723/TH-9X+Manual.pdf

Distribution channels on the receiver
can not change the distribution channels on the
receiver (this is only possible on top of radi
o range). Unlike radio Futaba, the path of gas
(throttle) does not need to be placed in position 'REV' (reverse).

- Channel 1: Aileron 1 (fins).
- Track 2: Depth (elevator).
- Channel 3: Throttle (throttle).
- Track 4: Management (Rudd).
- Channel 5: Train
returning (Gear).
- Channel 6: Shutters (Flaps).
- Channel 7: Auxiliary 1 and fins 2 (for differential).
- Channel 8: Auxiliary 2.
- Channel 9: Battery

De V8FR-II

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1797078

channel-1=ailerons
channel-2=elevator
channel-3=throttle
channel-4=rudder
and i use channel 5 for flaps
This how my turnigy9x with frsky 9 channel rx is setup

http://www.djiguys.com/Forum/viewtopic.php?f=27&t=3508

Channel-1 Aileron
Channel-2 Elevator
Channel-3 Throttle
Channle-4 Rudder
Channel-5 Aux
Channel-6 Gear
Channel-7 Flaps

top...
ter info... bijna alles is besteld...
eerste pakketje is al geleverd, zijnde de motoren :-)
Op de rest zal het wel nog een paar weken wachten worden...
Can't wait!!

Hallo iedereen, ondertussen ben ik al goed aan het bouwen en testen (zie mijn bouwverslag : http://www.modelbouwforum.nl/threads/shibbys-250-racing-quad.231209/ )

Maar ik wil hier toch ook even vragen of er mensen zijn die ervaring hebben met de Turnigy zender???
Ik krijg namelijk de 3positie switch niet gekoppeld om die te gebruiken...
Alle hulp is welkom... maar indien mogelijk op mijn bouwverslag, want ik zie op deze topic niet echt veel meer bewegen helaas...

Hallo,

Bij de bouw van mijn eerste toestelletje zit ik vast op dit moment...
Mijn zender en drone communiceren niet... mijn drone doet dus niets, maar weet ook niet goed waar te beginnen om het probleem te zoeken...
Mss kan iemand van jullie mij helpen?
Ik heb tot nu:
Weet dat in zowel de 9XR-pro veel kan ingesteld worden, maar ook in het control board, maar weet nu even niet het geheel op elkaar af te stemmen :(

Hallo,

Bij de bouw van mijn eerste toestelletje zit ik vast op dit moment...
Mijn zender en drone communiceren niet... mijn drone doet dus niets, maar weet ook niet goed waar te beginnen om het probleem te zoeken...
Mss kan iemand van jullie mij helpen?
Ik heb tot nu:
Weet dat in zowel de 9XR-pro veel kan ingesteld worden, maar ook in het control board, maar weet nu even niet het geheel op elkaar af te stemmen :(

Het rode lichtje blijft branden, dus zou ie wel moeten verbonden zijn (denk ik)
Heb kanaal 1 tem 4 aangesloten en dan kanaal 6 ook nog, in de 'bind' poort steekt een lus, in batterijpoort niks.....

Een lus ? Je weet dat na het binden van je ontvanger de bindplug ( die lus ) er uit moet ? Vast rood zou inderdaad moeten aangeven dat hij gebonden is.

Als je 1 esc met motor aansluit op throttle van je ontvanger, draait de motor dan wel ?

bedankt! er komt al beweging (wanneer ik een reciever test doe) in mij KK2.1 :)
Al blijft er nu wel 'SAFE' & self level is off staan

Dat klopt, je moet hem instellen op een switch of sticks, dan kun je switchen tussen self level en " acro" . Safe betekend dat hij niet gearmt is.

Mode Settings Various settings – First option listed is the default • Self-Level o Aux – AUX channel controls the self-levelling function. o Stick – Turn on Self-levelling by holding the aileron to the right when arming or disarming. Turn it off with left aileron. Note, if you only connect a 4 channel receiver to the KK2.1.X with Roll, Pitch, Throttle and Yaw then set Self-Level to Stick

Armen :

Arm the KK2.1.X by moving the throttle to minimum and yaw to the right for a few seconds.

Had je de handleiding ook al gelezen :-) ?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/161447249X30206X38.pdf

alvast bedankt voor de info!
Al valt alles mij wel zwaar, wetende dat ik dummy ben op drone vlak....
Had graag eens de betekenis geweten van alle knopjes op 9XR, want volgens mij ligt daar een groot deel van mijn probleem....alsook de begrippen throttle, rudder, aileron, yaw, (soms praten ze over gear) op de zender, moeten de contacten aan of hoe werken die ten opzichte van de stick voor-achter-links & rechts, enz.....
Mijn 9xr kun je dan nog eens RETA, RTEA, TREA, enz instellen, begrijp niet goed waar best te beginnen....
Mijn ontvanger moet ik soms opnieuw binden, maar verder krijg ik er niets uit, moet deze eigenlijk in een batterij (omdat die 5v aantoont) en mijn batterij is 11,1v?
Mijn 9XR toont dat ik mijn throttle moet resetten, de kk2.1 staat nog in safe, enz
Is er nog beginnen aan :)?

Sja lastig, misschien dat je dan toch eens iemand kan opzoeken in de buurt die er wat meer ervaring mee heeft ?

Je zegt dat een lus uit je ontvanger komt...weet je zeker dat dat niet de bindplug is ? Die moet er toch echt uit na het binden.

newbind.jpg

Het KK bordje heeft een receiver test, daar kan je zien of je stickbewegingen overeenkomen met het juist kanaal en ook de juiste kant op. Soms moet je namelijk kanalen reversen in je zender. Hieronder een plaatje van een zender mode 2. Gear is gewoon een switch net als de andere switches waarmee je een kanaal kan bedienen.

80200-Transmitter.png

Nee je ontvanger werkt op 5 v....dus niet aan je 3 cell lipo hangen !! Ik neem aan dat je ontvanger gewoon stroom krijgt van de esc's :-)

Misschien heb je wat aan dit flimpjes :

Back