Hummingbird beginnersverslag van/voor een helikopter newbee

ja

het lijkt wel alsof ie de batterij heel snel leegtrekt ofzo, als ik de linker knuppel naar rechts trek, gaat de staartrotor heel even draaien en stopt ie dan weer

Dus je hebt hetzelfde effect als je je zender uit hebt. Lijkt mij dan een ontvangers of zender probleem.

Zit je kristal goed vast?

ja volgensmij wel maar het kan natuurlijk geen kwaad om te double checken.

hmm ff batterij opladen want lampje brandde niet meer :?

hmm lampje brand nu helemaal niet meer en lichtje op transmitter knippert :?

En je hebt natuurlijk niet even een andere ontvanger? Ook niemand van wie je het even kunt lenen?
Heb je een ontvanger accu? dan zou je die even op de ontvanger kunnen zetten (Hummingboard los koppelen!!!!!! anders kan die doorbranden (dus in kanaal 3 en 4 zit niets))
Doen als de servo's het dan wel doen is misschien de BEC van de Hummingboard doorgebrand.

nee er is maar 1 batterij bij m'n heli en die zit dus vast aan het hummingboard

pff en ik maar hopen dat ik dit weekend nog kon vliegen :p :?

Mijn Hummie zit vast :(

Hallo even een vraagje. Ik heb net mijn hummingbird FP pro binnengekregen en het valt me op dat de hoofdrotor soms vast lijkt te zitten. Als ik motor verwijder dan draai hij soepel rond. De motor zelf is ook lekker soepel (nog niet ingelopen) Maar als ik de boel weer in elkaar zet lijkt het op een bepaald punt weer vast te lopen. Enig idee?? Het grote tandwiel lijkt netjes recht en er zitten geen vuiltjes of piepschuimrestjes tussen de tanden van het hoofd en motor tandwiel. :?:

Iemand een ideetje?

Ja, de tandwielen zitten te dicht op elkaar. sommige gebruiken het "stukje papier tussen de tandwielen" truckje. Naar mij mening zitten de tandwielen dan iets te los op elkaar.

De tandjes moeten elkaar gewoon net niet kunnen raken. Dus met een heel klein beetje speling er tussen. Dan is die ideaal.

Waarschijnlijk is het hoofd tandwiel dus niet helemaal rond of is de as iets gebogen?

Draai hem rond totdat hij "vastloopt" en stel op dat punt je gearmesh in.

Bedankt voor de tip. Hij loopt nu beter. :lol:
Had jij trouwens nog een extra setje reserve bladen gekregen bij je Hummingbird? Nu worden ze niet meer meegeleverd!!

Ah, aan mij de eer dit goude draadje nieuw leven in te blazen. Want.. Mijn Hummingbird Elite is binnen. Hij kom uit Belgie. Nederland gaf niet thuis maar dat lijkt voor de machinerie niks uit te maken. Verder hartstikke standaard: geen fancy brushless, lipo's en andere hardcore upgrades..nog.

Weinig tijd gehad maar een paar voorzichtige, verkennende hopjes gemaakt. Een beetje vriendjes worden dus, beetje wennen. Ik ben overigens van plan het hoveren onder de knie te krijgen op zo'n 7m2... niet dat ik een japans achterbuurt woon, maar heel veel meer ruimte heb ik niet in een stuk kamer. Ben namelijk ook een Nikko Skywatcher veteraan en kreeg die uiteindelijk toch bijna stil :)
De techniek van de Elite is verder apegeil maar ik vind het onderstel waardeloos slap (carbonstaafjes met dopjes!). Toch krijg ik dat niet stuk.

De andere onderdelen gaan wel stuk. Net op het moment dat ik zo'n 5 seconden op 50 centimeter hoogte controle leek te hebben zakte mijn hover droom als een kaartenhuis in elkaar. Met een rustig kwakje zakte mijn heli uit de lucht en de staartrotor aan barrels..
Geen punt, ik was slim geweest door een extra setje mee te laten sturen. Dus, nieuwe rotorblaadjes erop en door.maar nee.. de staartrotormotor had er geen zin meer in.

Op dit forum een bekend gegeven maar ik vind 10 minuten toch wel een kort leven voor een motortje, zeker met normale accu's en een lage crash. Simsalabim.. :evil: In mijn boeken heet zo'n motortje troep en hoort niet bij een set van een kleine 400 euro geleverd te worden. modelbouw of niet. Ik zal Century 's schrijven :)

Dus vliegen (lees: oefenen) kan ik nu niet meer.. Heb even zielig m'n heli vastgehouden aan z'n staart en 'gedaan' alsof ie echt vloog. Gek genoeg ging het hoveren nu probleemloos :roll:

Homeflyer stelt een GWS direct drive motor voor.. Dat lijkt me ook wel wat. Als jullie andere tips hierover hebben hoor ik dat graag.

Ciao!

Nee de GWS is prima! Ik had in mijn andere verslag over de Hummingbird Elite CP ook al aangegeven dat die staartmotor troep is. Ik deed er geloof ik 80 seconde over ;)
Neem er wel de oranje 3020 GWS Direct drive propjes bij. Homeflyer wil er nog wel eens een te grote prop meegeven. Dan belast je de hat motor teveel en demagnetiseer je de magneten door de hitte.

Deze dus:
hpim2748_150.jpg

te koop bij www.hobbydeals.nl en bij www.aircraft-world.com

Succes!

Hulde! Geef deze man een pluim :) Bedankt voor je hulp. Dus ik ga lekker voor die GWS motor. Beetje sleutelen en dan weer brommen..
Overigens, mijn bevriende Belg vertelt me dat die 3020-ers bij een EDP-50 motortje meer stroomverbruiken.. (0.4 A).. Ging jij ook uit van een EDP-50 motortje? Wauw..ik zit er helemaal in 8) Groet!

Ik ga die direct-drive HAT staartmotor ook maar vast bestellen, 'k vraag me af hoe lang dat standaard motortje het vol houd als mn heli binne is en ik ga proberen hem de lucht in te krijgen [dat door de douane heenkomen duurt cker erg lang :? en geeft denk ik ook nog extra kosten :mad: ]

dankje dankje ;)

De Hat verbruikt wel meer stroom ja. Maar de controle over de staart is zoveel beter.
Een dubbele staartmotor opstelling is efficienter, maar dan zit je nog met die crapy staartmotortjes.

Toch even netjes dit verhaal afsluiten: M'n DD propje en motor zitten erop..zonder veel problemen. Satoer (thank you again) gaf me de goede tip het motortje op een penlite in te laten lopen.. (hele nacht ingelopen). Kon de edp-50 motor van GWS zo op de bestaande plek schroeven...moet zeggen dat het resultaat goed is. Ik ben nog steeds aan het hoveren maar na het bijstellen van de gyromix bleef de staart heel netjes op z'n plaats. Verder kan het plastic propje ook veel meer 'abuse' hebben dan de hummingbird original, is wat meer flexibel.

Wel wat gepiel met de schroef die op het asje geschroefd moest worden.. Kleine busjes draaien horizontaal op de schroefas en die draai je makkelijk door..met als gevolgd dat ze er makkelijk uitfloepen. Dat is vervelend omdat ze echt heeeeel klein zijn.. Nu zit de prop met eentje vast: dat houd vooralsnog..

Als mensen andere ideeen hebben over het bevestigen van een prop aan de as.. ik hou me aanbevolen.
afb12055.jpg

Wat voor prop heb jij erop? lijkt me veeel te groot..
Je moet het nieuwe staartproje hebben van de picco V2.
Dit is een 3x1.

hmmm...echt waar? 't is een GWS ep-4530 van ongeveer 11,5 centimeter breed. Wat is het nadeel van dit model dan?

Kreeg deze van Homeflyer omdat die oranje 3020 GWS pas een week later zou binnenkomen.. Ik moet zeggen dat ik er niet zo veel last van leek te hebben..

Hoi allemaal.

Even een krot vraagje. Heeft er iemand ervaring met carbon rotor bladen op een Piccolo? Een speurtocht over het forum bracht me eigenlijk niet echt verder.

De standaard bladen zijn eigenlijk aan vervanging toe en ik vraag me af wat ik nu eigenlijk moet doen. Gewoon de standaard FP bladen of andere, bv carbon bladen proberen? Heeft er iemand ervaring met andere bladen op een Piccolo? Ik hoor het graag.

Gr,

Ronald.

Probeer aan bladen te komen van de Kysho Caliber m24. Deze bladen zijn het sterkst die ik ooit ben tegen gekomen. En een stuk crashbestendiger dan de carbon bladen (en maar een fractie van de prijs)

Het nadeel van deze grote prop is de 'traagheid'.
Wanneer deze propeller van draairichting en of snelheid moet veranderen kost dit meer stroom door de opgeslagen kinetische energie.
En in dit geval een GROOT deel.
Daardoor loopt idd de motor sneller warm en zal een kortere levensduur hebben.

Back