Ah, aan mij de eer dit goude draadje nieuw leven in te blazen. Want.. Mijn Hummingbird Elite is binnen. Hij kom uit Belgie. Nederland gaf niet thuis maar dat lijkt voor de machinerie niks uit te maken. Verder hartstikke standaard: geen fancy brushless, lipo's en andere hardcore upgrades..nog.
Weinig tijd gehad maar een paar voorzichtige, verkennende hopjes gemaakt. Een beetje vriendjes worden dus, beetje wennen. Ik ben overigens van plan het hoveren onder de knie te krijgen op zo'n 7m2... niet dat ik een japans achterbuurt woon, maar heel veel meer ruimte heb ik niet in een stuk kamer. Ben namelijk ook een Nikko Skywatcher veteraan en kreeg die uiteindelijk toch bijna stil

De techniek van de Elite is verder apegeil maar ik vind het onderstel waardeloos slap (carbonstaafjes met dopjes!). Toch krijg ik dat niet stuk.
De andere onderdelen gaan wel stuk. Net op het moment dat ik zo'n 5 seconden op 50 centimeter hoogte controle leek te hebben zakte mijn hover droom als een kaartenhuis in elkaar. Met een rustig kwakje zakte mijn heli uit de lucht en de staartrotor aan barrels..
Geen punt, ik was slim geweest door een extra setje mee te laten sturen. Dus, nieuwe rotorblaadjes erop en door.maar nee.. de staartrotormotor had er geen zin meer in.
Op dit forum een bekend gegeven maar ik vind 10 minuten toch wel een kort leven voor een motortje, zeker met normale accu's en een lage crash. Simsalabim.. :evil: In mijn boeken heet zo'n motortje troep en hoort niet bij een set van een kleine 400 euro geleverd te worden. modelbouw of niet. Ik zal Century 's schrijven
Dus vliegen (lees: oefenen) kan ik nu niet meer.. Heb even zielig m'n heli vastgehouden aan z'n staart en 'gedaan' alsof ie echt vloog. Gek genoeg ging het hoveren nu probleemloos :roll:
Homeflyer stelt een GWS direct drive motor voor.. Dat lijkt me ook wel wat. Als jullie andere tips hierover hebben hoor ik dat graag.
Ciao!