Hydro & Marine Bluebird

Hallo allemaal,

Ik heb een tweedehands Hydro & Marine Bluebird gekocht. Ik heb verder geen ervaring met RC boten.
Nu ligt het dak er los op, is dit normaal? of hoe moet ik dat vast zetten?

Gr. Patrick

De dak/deksel/kap moet je vast tapen zodat je boot waterdicht is. Wij gebruiken Cellpack tape 19mm dit plakt zelf s als t nat is .

mvg

Michiel.

Ik gebruik al jaren de goedkoopste tape die er te krijgen is, het is niet zo goed als Cellpack, maar wel overal verkrijgbaar...

Cellpack zal je waarschijnlijk niet bij de bouwmarkt kunnen krijgen.

Groeten, Jan.

Hey,

cellpack is te koop bij de betere electronicawinkel en bij de meeste modelbouwwinkels die ook boten doen. bij 2 brothers rc kun je voor 4,25 euro cellpack bestellen. (19mm doorzichtig) ik kwam er laatst zelf achter dat ze voor 1,33 euro bij overtoom te krijgen zijn. (Cellpack Tape 128 zelfklevende tape) daar ga ik voortaan ze dus ook bestellen.

Het zal vast op meer plekken te krijgen zijn maar dit is wat ik weet.

Groetjes,

Jelmer

Hey,

dat is wel dezelfde tape alleen dan bij een soort van groothandel waardoor ze goedkoper zijn. eigenlijk is dit gewoon de stap voor 2 brothers rc, 2brc zal ze ook echt niet voor 4 euro het rolletje inkopen hoor.

De cellpack die ze daar verkopen is exact hetzelfde als die van 2brc. het gaat namelijk om cellpack 128, dat kreeg ik van 2brc en hier bij overtoom staat die ook.

Groetjes,

Jelmer

tape van de overtoom is 100% het zelfde.
alleen bij 2 brothers is het duurder omdat het onder het merk graupner word verkocht en omdat het tot modelbouw toe behoort.

ik heb vorigjaar de 40mm brede celpack gehaalt voor 50 cent per rol.
je kan ook bij celpack zelf bestellen maar dan zit je gelijk aan een hele doos vast.

mvg jaimy

tape van de overtoom is 100% het zelfde.
alleen bij 2 brothers is het duurder omdat het onder het merk graupner word verkocht en omdat het tot modelbouw toe behoort.

ik heb vorigjaar de 40mm brede celpack gehaalt voor 50 cent per rol.
je kan ook bij celpack zelf bestellen maar dan zit je gelijk aan een hele doos vast.

mvg jaimy

Ik voel een gezamelijk inkoop aankomen hahahaha hoeveel rollen in een doos jaimy?

Michiel.

OK, mijn tape vraag is beantwoord :) bedankt daarvoor. Ik het nu voor 1 keer bij 2Brothers besteld.. volgende keer overtoom maar eens proberen.
Nu heb ik nog een volgende vraag.

Mijn bootje heeft een Graupner speed 600 motor. Nu heb ik van een vriend een Lipo 2S3P 7,4V 6300mah gehad, kan ik die voor deze motor gebruiken? Het voltage komt wel overeen maar ik heb geen ervaring met Lipo.

OK, mijn tape vraag is beantwoord :) bedankt daarvoor. Ik het nu voor 1 keer bij 2Brothers besteld.. volgende keer overtoom maar eens proberen.
Nu heb ik nog een volgende vraag.

Mijn bootje heeft een Graupner speed 600 motor. Nu heb ik van een vriend een Lipo 2S3P 7,4V 6300mah gehad, kan ik die voor deze motor gebruiken? Het voltage komt wel overeen maar ik heb geen ervaring met Lipo.

Ja hoor maakt de motor niks uit waar de stroom vandaan komt .

Michiel

Mooizo, en met z'n 6300mah zou hij het wel even vol moeten houden lijkt mij. maargoed we zullen zien .... morgen maar eens aan het knutselen met het bootje.

Nu heb ik van een vriend een Lipo 2S3P 7,4V 6300mah gehad.

Genade, 2S 3P....? Dat zal bijna net zo zwaar zijn als zeven NiMH, of vergis ik mij nu?

Kijk even na, of je regelaar een onderspanningsherkenning voor Lipo's heeft, Lipo's wil je niet tot het gaatje leegvaren, daar kunnen ze écht niet tegen.

Groeten, Jan.

Genade, 2S 3P....? Dat zal bijna net zo zwaar zijn als zeven NiMH, of vergis ik mij nu?

Kijk even na, of je regelaar een onderspanningsherkenning voor Lipo's heeft, Lipo's wil je niet tot het gaatje leegvaren, daar kunnen ze écht niet tegen.

Groeten, Jan.

Hey,

ze lipopakketjes zijn maar 2100mah he(6300/3=2100), zo zwaar zijn die ook niet. je zal in totaal inderdaad wel ongeveer aan het gewicht komen van een ni-mh pakket maar je hebt met lipo's wel meer capaciteit aan boord. ik heb straks ook lipo's erin liggen die even zwaar zijn in totaal als mijn ni-mh accu, maar ik heb wel in plaats van 3 ampere 8 ampere aan boord.

Jelmer.

Oeps ja .. gewicht heb ik helemaal niet over nagedacht .... ook wel enigzins belangrijk lijkt me want die bluebird die ik heb weegt van zichzelf bijna niks.
De lipo weegt 317 gr.

Da's iets lichter dan 7 cellen NiMH, die gemiddeld rond de 50-55 gram per stuk zitten.

Je zult waarschijnlijk wat met het zwaartepunt moeten spelen om de boot zelfrichtend te krijgen (als er tenminste een vloedkanaal inzit).

Groeten, Jan.

Hij kan er toch niet anders in dan in het midden dus voor de kantelkamer zal het denk ik geen probleem zijn.

Kan iemand mij adviseren over welke balancer ik hier het beste voor kan gebruiken?
Op de accu zelf staat dat ik een LB-4 balancer moet gebruiker.
Het gaat om een accu van Tarabat.

Back