Jelmer, je haalt dingen door elkaar.
Een boot met een kantelkamer ligt scheef vanwege het volume van die kantelkamer en de batterij, die aan de linkerkant ligt (hoort te liggen), om de kantelkamer z'n werk te laten doen.
Het is het moment van de aandrijving, die de boot rechtop laat varen zodra de kantelkamer leeg gevaren is.
Wielwerking is het effect, dat je boot, bij een van achteren gezien linksom draaiende prop, naar rechts wil sturen.
@Patrick, welke prop en welke motor gebruik je in het filmpje?
Was dat vol gas?
Jouw romp is opgezet als wedstrijdboot, met een voorkeur voor rechterbochten, linksom gaat wel, maar veel ruimer en bij vol gas vaak resulterend in een flip...
Een turnfin staat vaak onder een rechte hoek met de V-vorm van de romp, maar omdat de Bluebird nogal smal is , zou vertikaal ook kunnen werken.
De water pick-up zit aan de verkeerde kant van de prop, van achteren gezien moet 'ie in het kwadrant rechtsboven, niet links.
As je voldoende koeling hebt, niks aan doen, als de boel te warm wordt (da's niet met het tempo in het filmpje) zou ik het aanpassen.
Groeten, Jan.