Hydromite duikboot?

Nou ik ben gisteren ook voor het eerst met mijn Hydromite naar de waterkant geweest om de nieuwe nitro motor in te laten lopen. Dus dit betekend stationair rondjes varen maar hierbij ondervond ik ook dat er voor de boot tussen de drijvers zich water ophoopt en zo nu en dan schept hij behoorlijk wat water naar binnen is dit normaal. Mijn zwaartepunt licht namelijk al iets verder naar achteren als normaal en ik heb mijn strut zo afgesteld dat hij de achter kant het water indrukt maar dit helpt helemaal niets. Maar nogmaals is dit normaal bij langzaam varen en lost dit probleem zich zelf op bij hogere snelheden.

Gr. Wouter

eej wouter,

dit probleem lost zich bij hogere snelheden inderdaad op , de boot gaat dan planeren.
Zo als te lezen is heeft iedereen er last van bij het optrekken of langzaam varen, dus komt als je sneller mag gaan varen wel goed 8)

grtz jurriaan

Ik kan niet wachten..... :evil: :evil:

Toch nog even een vraagje over de strut als ik straks volgas mag varen dan moet de strut praktisch evenwijdig aan de spiegel lopen (gewoon recht dus) en de prop moet zo hoog mogelijk of niet.

Gr. Wouter

je moet de onderkant van je strut gelijk hebben bet je drijfers.
dus leg je de boot op een rechte plaat en zet de boor horizontaal zodat de onderkant water pas is.
en je strut moet ongeveer 1graden naar benede wijzen zodat de achterkant iets gelift word.

greetz jaimy

Zo gisteren eindelijk volgas gevaren met mijn mytje en zo wat een snelheid hij vliegt zowat over het water heen :D Het is inderdaad een kwestie van het gas open gooien en daar gaat ie. En daarna rustig het gas lossen en dan is er niets aan de hand.

Gr. Wouter

Rustig op laten komen en dan volgas met remmen moet je wel zorgen dat je voor je golf blijft :wink:

Ja ik heb dr een rem op :turn-l: Nog nooit van gehoort Ofzo

Nee, nog nooit van gehoord nee ;)

Wel van een achteruit, maar dat is geen rem.

Marco.

ik denk dan je schroef te veel naar beneden gericht is en dat je boot aan de 8terkant omhoog gedrukt wordt..... :roll:

Back