Hydromite in aanbouw (enkele vragen)

De spanten zijn van 2.5mm balsa. Motorspant is Alu, bodembeplating is 0.8 vliegtuigtriplex en de rest is 2mm balsa. Een hele mond vol. de kap is ook zo goed als af. Het wachten is nu op onderdelen.

De tweede hydro zit in de spuit plamuur en krijgt deze week zijn kleur laagje. Hier de foto's tot zover.

e7u4a8ur.jpg

qe9ysa9a.jpg

ryna4yta.jpg

ubuquzy3.jpg

Groet,
Erwin

Zo he, jij bouwt lekker door! Ziet er erg strak uit hoor.

Ik ben benieuwd waarom heb je een tweede Hydromite aan het bouwen bent. Jouw andere Hydromite vaart ook prima toch? :)
Ga je hier een andere setup in gebruiken?

De vaart zin er inderdaad lekker in. Ook de rigger is bijna klaar. Een kamaraad van mij was ook erg gecharmeerd van het varen en bouwen. Om deze reden is er begonnen aan een tweede. Reden twee is dat alleen varen ook gauw verveeld. Tegen elkaar varen is natuurlijk veel leuker.

De setup in deze zal een beetje afwijken. In deze komt een 3700 kv buitenlopertje. Het linkje zal ik nog even plaatsen.

Hierbij ook al wat plaatjes van de eerse lak lagen ral 9006 morgen of overmorgen de volgende laag erop en de blanke lak.

qatapu3a.jpg
ze3e4yru.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Morgen komen de foto's. Lak zit erop en ziet er super uit. Nu is het wachten op onderdelen

Laatst bewerkt door een moderator:
Mannen, mijn schnippi strut heeft het begeven. De lagers zijn zo gaar als een pietje. Al met al heeft ie het lang volgehouden en wil er graag nieuwe lagers in zetten. Kan iemand mij vertellen wat voor soort lagers hier in zitten? De maat weet ik al wel (7x4x?). Enkel de dikte is nog onbekend.

Ik zal uiteraard zelf ook even verder zoeken

Back