Hype Edge 540t upgraden

• Topicstarter Topicstarter Chronoholic
  • Startdatum Startdatum
C

Chronoholic

Guest
Hallo,

Kwam een goedkope deal tegen op marktplaats, een gebruikt rtf setje van Hype met een Edge 540t.

10112008474.jpg

Bij ontvangst bleek de zender mode 1 te zijn.
Deze heb ik omgebouwd naar mode 2 mbv. enkele modelbouwforummers (thanks!)

De motor heeft power, maar niet genoeg om te hoveren.
Tevens weet ik niks van de motor, de art-tech versie heeft geloof ik 800-1000kv. En de regelaar weet ik ook niks van, die van art-tech is 18a.
De prop is een 10x4.7
Dimensies:
Spanwijdte: 93cm
Lengte: 84cm
Gewicht vliegklaar: 580gram

10112008463.jpg

Nu las ik in een ander draadje over de art-tech edge 540t dat er dit werd aangeraden:

Hobbycity Online R/C Hobby Store : TowerPro BM2409-18T / 25A BEC / 9x4.7 Prop Combo $19.95

Nou heeft die art-tech edge 540t een 1300mah 3cellige lipo, en ik heb een 1800mah 3 cellige lipo.

Mijn vraag is dus of dit uitmaakt, ik weet dat mah met langere vliegtijden te maken heeft, maar dit weet ik niet.
Ook weet ik niet of de prop die erbij zit goed is voor dit vliegtuig.

Ik wil deze edge graag opvoeren zonder een andere batterij te hoeven kopen.

Welk towerpro setje van hobbycity raden jullie mij aan?

Bij voorbaat dank, Alex

Laatst bewerkt door een moderator:
Verstandige aankoop :) Vlieg er zelf ook mee. Let wel dat je er niet met teveel wind mee kan vliegen. Is nogal een wendbaar toestelletje.

De mijne:
PB070009.JPG

Geef een keer aan als je gaat vliegen in Wormer, neem ik de mijne een keer mee als ik ook die kant uitga :)

Wat betreft je vraag, geen probleem. Je kan er gewoon een wat zwaarder pakket aan hangen, zolang je let op welke spanning de regelaar max aan kan.

Gr

Laatst bewerkt:
Samen vliegen lijkt me wel leuk ja.
En wat betreft die vraag, welke spanning kan deze regelaar aan dan?
Ik weet niet zo veel van electro namelijk.
Tot hoeveel ampere regelaar kan ik op deze batterij doen?

groetjes

edge

he hallo ik HAD deze kist ook en vond hem ook wat tam..ik gad toen een 15/10 gemonteerd van het rc met een 9*6prop dat ging 5min goed waarna hij is geexplodeerd in 10 stukken dus pas op dat je niet een te zwaar motortje installeerd mvgr

he hallo ik HAD deze kist ook en vond hem ook wat tam..ik gad toen een 15/10 gemonteerd van het rc met een 9*6prop dat ging 5min goed waarna hij is geexplodeerd in 10 stukken dus pas op dat je niet een te zwaar motortje installeerd mvgr

Ja op de batterij staat ook niet lang currents over de 8c ontladen.

Bij nummer 6 op de foto.

Had jij dezelfde batterij?

10112008473.jpg

Of was je prop te groot?

edge

ja ik had de zelfde accu. die prop 9*6 was volgens h.e.t. voorgeschreven ik kon mn ogen niet geloven toe hij explodeerde hahaha wel leuk filmje voor you tube maar natuulijk geen camera:hammer:ik vond de vleugel bevesteging ook matig er komt snel ruimte op die had ik later nog veranderd maar verder een strakke kist...

Oke dus wat voor combo moet ik vooral niet nemen en welke vooral wel?
Hoef geen bestuurbare vuurbal :P

edge

haha nee was het ook niet de accu is nog goed alleen het toestel was niet sterk genoeg,die zelfde accu gebruik ik nu in mijn pitts met de motor die jij ook hebt doorgelinkt in jouw post isgoed te doen hoor mijn pitts kan er aan hangen

hoeveel weegt jouw pitts?

weet je zeker dat dit een goede combo is om mijn edge van 580gram te laten hoveren? ook met die prop die erbij zit?
dan moet ik hem namelijk meteen bestellen :D
wat is trouwens het verschil tussen 18T en 12T?

groetjes, alex

Laatst bewerkt door een moderator:
edge

mijn pitts is 670 gram en ik vlieg hem met zelfde prop die jij nu op die edge hebt ik heb er ook nog 11*7 prop bij maar die raakt beton bij landen dus daarom die oude prop zeg maar maar ben er wel tevreden over

heb ook deze , 2 x zelfs , 1 standaard, vliegt mijn zoon graag mee en 1 modified met een KDA motor van 1050 kv en regelaar van 30 A , prop is een 10 x 4,7 van hobbycity een paar grammetjes meer , maar nu power zoals het hoort op deze kist. gaat vertikaal omhoog en blijft gaan

setje te vinden op ebay 'compassho' of hobby city heeft deze ook, ik dacht op de tweede pagina bij de KDA brushless motors.

Back