gister heb ik eindelijk de moed verzameld om het mes in mijn nieuw Hype toestel te zetten !! ik heb verleden weekend ook in levende lijve ondervonden dat dit toestel echt te weinig vermogen heeft. ik maakte een scherpe bocht, waarna hij tijd nodig had om weer vaart te krijgen en effe weg zakte .....
niet leuk dus.
nou ..... hier dus mijn Hype, zonder de "U Can Fly" text:
ontdaan van de vleugel en klaar voor de operatie:
van voor naar binnen gemeten hoe ver het eerste schot zit, en dit met een dun bandje buiten op de neus aangegeven om een nette ronde snee te krijgen:
daarna het mes er in gezet:
uiteraard voorzichtig rondom snijden, en steeds iets dieper:
tot je de neus er voorzichtig en met beleid af kunt trekken:
de binnenkant van de neus waar ze wat extra contra gewicht in hebben geplakt:
daarna op de neus de as lijn afgetekend, om zo te kunnen bepalen hoe de nieuwe motor moet komen te staan om zo niet al te veel te hoeven trimmen. daarna de rest van de neus er af gesneden. hier bevind zich de regelaar in:
de originele regelaar. deze is erg klein ...... vandaar dat deze ook in de neus paste. helaas staan er geen gegevens op. ik kan hier dus niets over vertellen.
originele motor met steun:
de schroefjes waar de steun mee vast zitten zijn erg slecht van kwaliteit. zorg voor een goede kruiskop schroeven draaier. ik heb er 2 moeten uit boren. deze metalen beugel zit er standaard in verlijmd. deze heb ik laten zitten als stevige ondergrond.
ik heb van aluminium een plaatje gemaakt om de nieuwe motor te bevestigen. hier voor heb ik van papier eerst een malletje gemaakt en deze over getekend op het alu:
met dit als eind resultaat:
mijn nieuwe 70 amp regelaar. deze komt in het bommen compartiment.
door de langere afstand tussen motor en regelaar de motor draden verlengd:
tevens het bommen compartiment voorzien van een piepschuim bodem, de servo die het luik bediend verwijderd en de regelaar er in verwerkt. tevens ook een ruimte gemaakt voor een 2e lipo, om zo 2 lipo's parallel aan te sluiten voor een langere vlucht tijd.
en zo staat het er nu bij:
je ziet op de foto boven de regelaar liggen, en er onder een vak voor de lipo.
morgen weer een dag ................
gr,
Marco