Vanmiddag de maiden vlucht gedaan, ik zal hier een review schrijven.
Op de club aangekomen is het model eerst zeer grondig gekeurd.
onze zeer strenge keurmeester heeft geen enkel minimaal gebrekje kunnen constateren en is tot de conclusie gekomen dat dit een zeer goed doordacht en prima gebouwd vliegtuig is.
Dan natuurlijk het "moment supreme", na een reikwijdte test samen met Michel Knol, die de zender bediende, het model met de neus in de wind gezet. Een blik op de windzak en gekeken of er veilig gestart kon worden, het gas er vol op en binnen tien meter los van het natte gras.
het model rustig laten klimmen, een bocht naar links, gevolgd door een rechte vlucht.
Trimmen is aboluut niet nodig, het zwaarte punt is prima in orde en het toestel vliegt uiterst stabiel, ook met lage snelheden. Na wat hoogte gewonnen te hebben natuurlijk ook de overtrek eigenschappen testen. Langzaam het gas dicht en voorzichtig up trekken. Het toestel vertoont werkelijk geen enkele neiging om over een vleugel weg te vallen, als het overtrokken wordt dan gaat het neusje rustig naar beneden en het model gaat over in een stabiele glijvlucht.
Nog enkele ronden gevlogen, snel en langzaam en daarna de landing ingezet, het gas er af en rustig laten zakken met de neus in de wind, hoogte verliezen en opvangen voor de landing, het model zweeft erg goed door gevolgd door een zeer zachte landing.
Conclusie: Een zeer prima toestel om mee te leren vliegen en er later ook nog wat meer aan te hebben. Het model overstijgt met ruime voorsprong de prima vliegeigenschappen van een Robbe Charter en naar mijn idee ook stukken beter dan een Funcub of Mentor van Multiplex, zeker gezien de aanschafprijs en het "bouwgemak".
Het model krijgt van mij een dikke tien.
Gerard.
Op de club aangekomen is het model eerst zeer grondig gekeurd.
onze zeer strenge keurmeester heeft geen enkel minimaal gebrekje kunnen constateren en is tot de conclusie gekomen dat dit een zeer goed doordacht en prima gebouwd vliegtuig is.
Dan natuurlijk het "moment supreme", na een reikwijdte test samen met Michel Knol, die de zender bediende, het model met de neus in de wind gezet. Een blik op de windzak en gekeken of er veilig gestart kon worden, het gas er vol op en binnen tien meter los van het natte gras.
het model rustig laten klimmen, een bocht naar links, gevolgd door een rechte vlucht.
Trimmen is aboluut niet nodig, het zwaarte punt is prima in orde en het toestel vliegt uiterst stabiel, ook met lage snelheden. Na wat hoogte gewonnen te hebben natuurlijk ook de overtrek eigenschappen testen. Langzaam het gas dicht en voorzichtig up trekken. Het toestel vertoont werkelijk geen enkele neiging om over een vleugel weg te vallen, als het overtrokken wordt dan gaat het neusje rustig naar beneden en het model gaat over in een stabiele glijvlucht.
Nog enkele ronden gevlogen, snel en langzaam en daarna de landing ingezet, het gas er af en rustig laten zakken met de neus in de wind, hoogte verliezen en opvangen voor de landing, het model zweeft erg goed door gevolgd door een zeer zachte landing.
Conclusie: Een zeer prima toestel om mee te leren vliegen en er later ook nog wat meer aan te hebben. Het model overstijgt met ruime voorsprong de prima vliegeigenschappen van een Robbe Charter en naar mijn idee ook stukken beter dan een Funcub of Mentor van Multiplex, zeker gezien de aanschafprijs en het "bouwgemak".
Het model krijgt van mij een dikke tien.
Gerard.