Hype U Can Fly

... ik heb onlangs een model verloren, vermoedelijk omdat ESC dood ging en dus ontvanger geen stroom meer had. Gewaarschuwd mens...

Laatst bewerkt:
turnigy b2835 2200kv

Hallo mannen ik ben van plan een turnigy 2200 te monteren op mijn ucf..enig idee wat het resultaat zal zijn..??

Als je er dan ook nog een prop monteert dat ie misschien gaat vliegen?

Oh toch effe serieus, kan niet echt dat motortje vinden bij HK maar wel de 2211 en dat lijkt mij wel iets te licht voor een vliegtuig van 1250 gram of daar omheen.

Zou eerder gaan voor een motortje als de NTM Pop drive en dan bij de 28 serie kijken.

Hi,

Vandaag, met hulp, 4x gevlogen met de UCF. Spannend, maar het is allemaal goed gegaan. Van de kenners op het veld hoor ik dat het vliegtuig echt mooi vliegt en met recht een goede stabiele beginnerskist is. Dus ik ben zeer tevreden. Echter ze raden me aan, om de vliegtijd wat te verlengen en dus om met 3s 3000mah te gaan vliegen (nu 3s 2200mah, vliegduur ca 10min). Vraag: Gaat dat passen en is dat mogelijk?

Dank

Jos

Dat zou vast kunnen.
Over het algemeen vind ik zelf 10 minuten vliegtijd genoeg.
Weet niet precies hoever je het gas open had met 10 minuten vlieg tijd.

Zeker in het begin als je het moet leren, dan heb je je concentratie wel nodig en dan is 10 minuten meestal lang genoeg.

Wij vlogen standaard met 4000mah en hebben er zelfs 2x3000mah in gehad, maar dan moet je een beetje foam onderin weghalen.
In principe verschuift je zwaartepunt, maar dat merkt de UCF bijna niet. Maar als je de voorste (motor) kap eraf haalt dan kun je één of meerdere gewichtjes weghalen waardoor je het totaalgewicht beter houdt.
Overigens is de opmerking van ked is ook waar. Nadeel van zwaardere accus is dat je bij de landing minder fouten kunt maken.

Back