Hype Wow.....! hotliner

Mannekes, ik vlieg binnenkort ook met eentje.
Voor die prijs kon ik het echt niet laten.
Zo kunnen m'n ongebruikte lipo's eindelijk een verzetje gebruiken.
Hou wel niet zo van de stickers, misschien ga ik wat anders doen.
Zou die kunststof te spuiten zijn ?

Tom

Op de meeste hotlinersd heb ik tussen de 30 en 50% differentiatie zitten.
Bij F5B kisten werk ik met 2 vliegtoestanden, bij Speed heel weinig differentiatie, bij Thermiek wat meer.
Vooral bij lage snelheid scheelt het behoorlijk. Model vliegt efficienter/blijft beter hangen.

Groet,
Gerben

Maiden

Met toch nog iets meer wind dan ik eigenlijk wilde heeft ie gevlogen. Eigenlijk niks aan, volgas, gooien, vliegen! Alles klopte, hoefde zelfs niets te trimmen. Zwaartepunt ok, kwam na een 45 graden duik mooi zelf horizontaal.

Wel behoorlijke turbulente wind, dus fijnafstemming maar eens doen met wat minder wind. Ik ben tevreden, lekker kistje voor op vakantie, hellingvliegen moet zeker kunnen, wendbaarheid is dik ok. Met rolroeren beide up ook mooi voor de voetjes neer te zetten.

Verwacht geen supersnelheden, gewoon genoeg power, half gas lekker cruisen, rustig op hoogte brengen en lekker terug zweven.

En waar blijven de andere maidens?

Jacob

Ook ik zojuist de maiden gehad...

Op rol iets bij moeten trimmen, maar verder dik in orde!

En, in tegenstelling tot eerdere berichten kan hij wel recht omhoog aan de prop!

Verder een makkelijk kistje om te vliegen, niks zenuwachtig of zo, gewoon direct op de commando's reageren zoals het hoort!

En hij fluit lekker bij een low pass!!!:D

Kortom, z'n centjes meer dan waard!

Als je hem een keer wilt zien vliegen...

Ik vlieg altijd bij Columbia in Boxmeer, is vanuit Wijchen nog te overzien...

Kunnen via een Pb wel iets afspreken indien gewenst...

Wel recht omhoog aan de prop? Hmmm, dan is wellicht mijn motor ook half gaar. Zou me niks verbazen met die kapotte regelaar die erbij zat.

Zal mijn nieuwe esc maar eens op een lagere timing zetten. Staat nu op 15 graden (kan op 0, 15 en 30) wellicht dat dat nog wat uitmaakt. En anders komt er binnenkort een leuk Turnigy motortje in. Zijn de Duitsers ook al massaal aan het doen. Meer powers, minder amps als de originele motor. Altijd leuk he :).

Hallo,
Ik heb een vraagje ?
Welke diameter heeft de spinner en is het een beetje een stevige ?
Wat is de totale lengte van de schroef en/of wat staat erop ?
Heeft al iemand de motor gewogen ( maten ? ) en hoeveel is de asdiameter ?
Met deze gegevens weet ik of ik een van mijn slapende motors en props kan gebruiken !
bedankt voor de info

Zò, was de eerste keer dat ik iets bij Staufenbiel bestelde. Was me dàt een snelle service zeg. Instant gratification.

De spinner is 35mm en hij is van plastic, of ie stevig is zal ik weten te vertellen na een paar onzachte landingen.
De prop ziet er een 10x6 uit.

:?::?:
Een vraagje : er loopt een carbon buis naar de staart.
Als ik daar m'n antenne in leg, zal ik dan geen verminderede ontvangst hebben ?

Morgen wat foto's.
Tom

Een vraagje : er loopt een carbon buis naar de staart.
Als ik daar m'n antenne in leg, zal ik dan geen verminderede ontvangst hebben ?
Daar kan je donder op zeggen... carbon laat geen radiosignaal door.

Na een tweetal uurtjes knutselen en programmeren eindelijk vliegklaar.
910gr zwaar incl. 3S 2150mAh Lipo
Nu wachten op wat betere condities voor de maiden.

Een paar opmerkingen :
Het schuim is bijlange na niet zo stevig als dat van m'n Easyglider, ook de kwaliteit van de afwerking is slordig, vooral de lijmnaden zijn niet om aan te zien.
Ik heb m'n antenne niet in de carbon buis van de staart gelegd, maar buitengebracht en op de rug van de romp naar achter gelegd.
Super-makkelijke montage, geen lijmwerk, enkel een kruisschroevendraaier volstaat.
De stickers waren slordig gestanst en geven de kist eigenlijk een nog goedkopere uitstraling vind ik.
Veel ruimte in de romp, alles past er netjes in met ruimte over.
Ik maak me zorgen over de stevigheid van de vleugel-romp verbinding. De schroeven die het allemaal bij elkaar houden, worden in de kunststof gedraaid. Ben benieuwd hoe dat zal houden na een vlucht of tien.

:?::?:Nog een vraagje : heeft er iemand al gegevens over optimale uitslagen ?

Zoals beloofd hier wat meer beeldmateriaal.

Inhoud van de doos :
20100618_6768.jpg

Zoals al door anderen gesignaleerd, verfrommelde vleugeltips :
20100618_6769.jpg

Chinese massaproductie = slordige lijmnaden :
20100618_6770.jpg

20100618_6775.jpg

Carbon stringers in de romp :
20100618_6777.jpg

En in de staart :
20100618_6778.jpg

Ik hou van goed kabel-management dus met een paar klodders smeltlijm heb ik de romp ingericht. Hier de ESC netjes met de koelvinnen in de binnenkomende luchtstroom gelijmd :
20100619_6763.jpg

In het veld steeds weer die zwakke stekkertjes in de ontvanger pluggen is een pijn in de a**s, daarom heb ik lekkere stevige verlengstukjes gemaakt, dat werkt makkelijker :
20100619_6762.jpg

Een klodder smeltlijm om de kabeltjes van de vleugel in bedwang te houden, anders moeten die er bij het monteren van de vleugel steeds ingepropt worden :
20100619_6765.jpg

Het afgewerkt resultaat, ik heb dan toch maar een aantal stickers gekleefd, had geen zin om te gaan spuiten :
20100619_6766.jpg

De onderkant wat contrastrijker gemaakt :
20100619_6767.jpg

Gegroet,
Tom

ook de kwaliteit van de afwerking is slordig, vooral de lijmnaden zijn niet om aan te zien.

Ook voor de chinezen geld de universele driehoeksregel:

wil je snel en goedkoop dan is het niet goed
wil je goedkoop en goed dan is het niet snel
wil je snel en goed dan is het niet goedkoop

ik vind de prijs/kwaliteit dikke prima, veel lol voor weinige geld, maar ja ik ben Hollander ;)

Jacob Bos

Leuk dat contrast onderaan Tom. Heb ik ook (zie foto) en werkt prima in de lucht. Vooral oranje :).

En jouw punten ben ik met je eens, heb ik ook beschreven.

Maar ... we mogen niet zeuren idd, voor het geld is het een flinke bak lol. Maar ik vind ook dat we niet met alles zomaar klakkeloos tevreden moeten zijn. Doe je ook niet met een nieuwe gsm bv. Dus gewoon de gulden middenweg.

wow etc

hallo allemaal.
na 18 jaar niet vliegen is de interesse weer terug gekomen. Ik heb vroeger veel f3b zweef gevlogen maar mijn interesse gaat nu uit naar electro zweef. Ik ben van plan om de wow te bestellen (als kistje erbij) en heb veel interesse in de Sprinter '09 zwever van staufenbiel.
Mijn vraag aan jullie is, aangezien ik helemaal geen apparatuur heb en dus alles opnieuw zal moeten aanschaffen, welke zender bevelen jullie aan? Hoeft niet te duur wat mij betreft.
Bij de wow is alles al ingebouwd dus volgens mij heb ik alleen een zender, accu en acculader nodig.
Voor de sprinter wordt het een ander verhaal. Wat heb ik precies allemaal nodig om vliegklaar te zijn en wat is het kostenplaatje hiervan?
Ook zou ik graag willen weten of iemand van jullie ervaring met deze zwever heeft of weten jullie een andere leuke zwever?
Vleugel moet deelbaar zijn ivm vervoer en je moet er een beetje mee kunnen raggen.
mvg, Arno.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Arno,
Ik heb een jaar of twee geleden de Sprinter gebouwd. Bij de eerste vlucht ging hij recht de grond in en de rompneus tot achter de vleugel was aan splinters. Dat was, naar ik aanneem mijn fout hoor... maar het blijft wel zo dat de Sprinter zowel als de Wow hotliners zijn, en dat vraagt toch al wat meer behendigheid dan een rustige zwever.
Zou je, na 18 jaar, niet eerst even rustig beginnen? Kan ook heel goed met schuim, zoals de Wow; er zijn massa's schuimzwevers met vriendelijk vlieggedrag waarmee je ook heel behoorlijk thermiek kan vliegen, Robbe Arcus, Multiplex EasyGlider electric, Graupner Junior S... bij HobbyKing.com zijn er ook nog een paar voor een krats. De Wow ken ik niet persoonlijk en ik weet niet hoe hot deze hotliner is, maar ik weet ook niet hoe groot jouw vaardigheid is na 18 jaar....
Voor wat betreft een zender: Volgens mij ben je in twee dagen de vierde die daarnaar informeert. Speur even het forum af... er zijn heel veel opties, niet in de laatste plaats bepaald door financiële draagkracht... Ik beperk me hier even tot 1 opmerking: als je voor een niet-Chinees 2.4 Ghz merk gaat heb je natuurlijk kwaliteit. Alleen wordt die kwaliteit heel lastig als je een handvol modellen hebt en er moet in allemaal een kwaliteitsontvanger. Bij Futaba zit je dan al bij 80 euro per stuk... dat realiseren veel beginners zich niet als ze een zender kopen. (2.4 Ghz heeft allerlei voordelen, maar een nadeel is dat je -een paar uitzonderingen daargelaten- alleen ontvangers van hetzelfde merk kan gebruiken. Da's een beetje anders dan 18 jaar geleden....)

Overigens, mijn Sprinter is net weer vliegklaar, ik heb de resten samengevoegd met het voorstuk van een romp van iets heel anders, 't is tamelijk bizar. Ik noem hem nu Splinter. Kijken hoe het vliegt...

ok, thanks voor je reaktie. Zal me eens meer verdiepen erin. Wat betreft het vliegen zelf dat lukt nog prima, paar weken geleden nog f3b gevlogen en ging bijna als vanouds. Heb 2 jaar geleden ook nog een robbe gemini rtf en edge 540 rtf gehad en dat ging ook goed, maar nu zijn de kriebels helemaal terug. Zit ook te denken aan de cult mini, of mini graphite van fvk.

ps: is er ook een instelling dat de reakties direkt naar je email worden verzonden?

Laatst bewerkt door een moderator:
ps: is er ook een instelling dat de reakties direkt naar je email worden verzonden?
Volgens mij gebeurt dat als je je op een draadje abonneert (onder: Discussietools)

(Splinter vloog, maar niet lang, motor zat niet goed vast en ik kon dat ter plekke niet oplossen.)

Back