HYPERION YAK 54

• Topicstarter Topicstarter Koen
  • Startdatum Startdatum
@Daniel: Boskoop, 6 mei a.s. is 1e Elektromeeting van dit jaar, zie sticky, ook wel omgedoopt tot 1e Prodigy meeting :wink:

@Mao: dan is YAK 54 nog niet af hoor... (maar Prodigy wel :D )

Afgelopen vrijdagmiddag geld overgemaakt (internationale spoedoverboeking) voor de YAK 54 en krijg zojuist e-mail dat geld ontvangen is en de YAK verzonden! :D

Snelle service van www.kd-modelltechnik.de

Jippie, just can't wait... :wink:

Pjotrrr zei:
Originele Yak 54 is 8.16 m span dus ongeveer scchaal 1:5.8 piloot... ;)

http://www.slimlineproducts.com/online_shop/xtreme_pilots.htm

THX, maar ik zoek het poppetje uit de review....

Kreeg nog mailtje van Herr Kalb van KD modelltechnik:

Hallo Herr Splinter,

ebenso herzlichen Dank für Ihr Vertrauen!
Vorweg schonmal sorry für die viele Umverpackung, aber besser Verpackungsmüll als
ein beschädigtes Modell ;-)

Freundliche Grüße
Dieter Kalb

:D :D :wink:

De DPD (Deutsche Pakket Dienst) belde zojuist aan...
...hij is binnen! :D :D 8O :wink:

Een gigantisch grote doos (2,5 keer zo groot als de doos waar de YAK in bleek te zitten, hoezo transpotbestendig inpakken, hier kon een olifant zowat overheen lopen, goede service!)

Hele mooie ARF, echt heel gaaf!

OK, motor gemonteerd:

normal_P1040719.JPG

normal_P1040723.JPG

normal_P1040725.JPG

Hyperion motor = 285gram, de Strecker met LU die ik gebruik = 270 gram.
Hyperion motormount = 130 gram, eigenbouw motormount = 34 gram

...dus al 111 gram "in the pocket" :wink: (met dank aan Bert's advies: "..ik zou 'm altijd met LU kopen...")

Prop is CAM / CARBON klapprop 15 X 8 die dmv 42mm, -5 graden mittelstuck een 15 X 4,79 prop geworden is :D

Zal op ongeveer 2240 gram vliegklaar uitkomen en zo'n 950 watt piekvermogen (1,26 PK)

Ziet er goed uit!
Wel interessant om even te vermelden dat gebruikt materiaal een sandwich is van carbon met balsa ertussen welke we aantroffen op de beurs in Dortmund.

Was dat gewoon balsa wat er tussen zit? 8O Ik heb het ook in mijn handen gehad, maar kon de opbouw al niet thuisbrengen.
Zou de balsa nog geimpregneerd zijn?
Wel super licht!

Jeroen van Gog zei:
Mooi Mooi Mooi :yes:

Waarom gebruik je eigenlijk een klapprop?

THX!

Wel, omdat ik dan evt ook van een 42mm mittelstuck naar een 48 of 62 mm kan gaan, dus met dezelfde bladen iets grotere prop diameter.

Ook kan ik door -5 graden mittelstuck te wijzigen in -2,5 mittelstuck met dezelfde bladen van 15 X 4,79 naar 15 X 6,4 gaan.

Daarnaast is voor 3D een klapprop die dus iets kan bewegen gunstig, hoe dit precies zit heb ik even niet paraat. Bert nog maar eens vragen :wink:

...Motorkap gemonteerd :D

Back