ideale heli

oke, ik ben het zoeken naar alle heli's zat. ik weet dat ik al eerder een topic heb geopend, maar da kan denk ik wel lijden. ik denk ik maak gewoon een duidelijke topic, waar ik, en iedereen iets aan heeft die wil beginnen met een heli.

ik ben op zoek naar een heli die:
- collective pitch heeft
- goed landingsgestel heeft
- geen direct tail drive, maar hat motor ofzo
- goede elektronica, dus professionele servo's, gyro ed
- niet te duur, liefst onder de 300€
- die op 3s lipo kan lopen, eventueel bijgeleverd
- waar zender 6CH of meer bijgeleverd is
- misschien op brushless loopt
- er toch wel mooi, en vet uitziet

zet je heli hier onderaan, waarvan jij denkt dat die het meest overeenkomt met mijn/jouw richtlijnen.

controlled pitch?? collective...
ik denk nog altijd dat je als je 3d wilt gaan een ms hornet kunt nemen of dus een grote als de eco 8 of een logo, etc.

rikdragonfly zei:
oke, ik ben het zoeken naar alle heli's zat. ik weet dat ik al eerder een topic heb geopend, maar da kan denk ik wel lijden. ik denk ik maak gewoon een duidelijke topic, waar ik, en iedereen iets aan heeft die wil beginnen met een heli.

ik ben op zoek naar een heli die:
- controlled pitch heeft
- goed landingsgestel heeft
- geen direct tail drive, maar hat motor ofzo
- goede elektronica, dus professionele servo's, gyro ed
- niet te duur, liefst onder de 300€
- die op 3s lipo kan lopen, eventueel bijgeleverd
- waar zender 6CH of meer bijgeleverd is
- misschien op brushless loopt
- er toch wel mooi, en vet uitziet

zet je heli hier onderaan, waarvan jij denkt dat die het meest overeenkomt met mijn/jouw richtlijnen.

Een CP bedoel je zeker?
En waarom geen direct tail drive? Anders heb je alleen maar problemen met het doorbranden van motortje's.. En bij HAT motortje's los schietende props.. :evil: :wink:

boukej zei:
controlled pitch?? collective...
ik denk nog altijd dat je als je 3d wilt gaan een ms hornet kunt nemen of dus een grote als de eco 8 of een logo, etc.

dat is het probleem, deze hebben allemaal direct tail drive
ik wilde er een hatmotor opzetten, want jij zei dat dat beter was.
welke moet ik nu nemen, direct tail, of hat motor

Een hat motortje lijkt me minder handig maar ok.. misschien een fergerio ( of hoe je dat ook schrijft)

Neem een trex.. Als je temminste kan vliegen, en nu oefen je gewoon met je dragonfly.

Maar ok, zender kan je misschien voor 250 krijgen ( sanwa rd8000 of iets dergelijks)
Trex 150.
Regelaar + motor.. 50 + 75. Gyro 401 rond de 130
4 x servo ( ???euro) En dan natuurlijk je accu en lader.

En dit is allemaal supergoedkoop dus net aan het randje en veel goedkoper zal je het niet krijgen.

Dus met een budget van 300 euro? Doei trexx :lol: Niet dus.

Probeer eerst gewoon met je dragonfly te vliegen.

Ps: of koop een esky 3d +- 200 euro. en zet er een g10 frame onder.

Groetjes Linh

Kan je al vliegen? ( Dus meer dan hoveren?)
Want dan word het wat interresanter.

een beetje, maar hij moet eerst gerepareerd worden, maar deze ben ik van plan in de zomen te kopen ofso, tegen die tijd kan ik wel wat beter vliegen, en ben er nu al vast naar aan het zoeken, dat ik zeker weet dat ik een goede heb.

Ik sluit me aan bij Linh :)
Of misschien is een hummingbird elite pro 3d wat?
Ga er maar van uit dat je met jouw wensen wel rond de 600 a 700 euro kwijt bent, ligt er natuurlijk ook aan wat voor zender je koopt :|

:bye:
Sander

boukej vertelde mij, dat als je uit een looping komt, je meer gas moet geven, en dat dan de tailrotor dus ook harder gaat draaien, waardoor je de xtra draaing moet corrigeren. daarom dacht ik ook dat direct tail drive onhandig is. wat denken jullie?

edit: waar kan ik de t-rexx het goedkoopst op internet bestellen?
ik wil zo liest mogelijk niet alle onderdelen bij elkaar hoeven schrapen, en er per ongelijk een vergeten :wink:
p.s. zit er standaard een borstelloze motor in de T-rexx?

Ik denk dat er maar 1 antwoord is: ER IS GEEN IDEALE HELI. Punt. De een zweert bij de Piccolo, de ander bij de Hummingbird, allen met goede argumenten. Ik vlieg nu een Rap, een ander zegt: Koop een Skyfox. Ik vlieg een Piccolo, een ander vind het speelgoed en vliegt een Hummie. Het is net als met auto's, ik rijd voor het werk een Caddy. Ideale auto? Ja, voor wat ik er mee doe wel ja. Dus niet voor cupraces op Zandvoort.
De vragen die ik mijn klanten stel bij aanschaf van nieuwe apparatuur zijn hier denk ik aardig van toepassing:
- Wat WIL je er NU mee
- Wat VOORZIE je er LATER mee te gaan doen
- Welke compromissen ben je bereid te doen voor je budget.

Als je denkt van de zomer te kunnen knallen, moet je geen CP indoordingetje kopen. Het indoor seizoen is namelijk s'winters. Als je voornamelijk indoor vliegt, moet je geen dikke kist kopen, want dan mag je niet eens indoor.
Ik weet niet in welke klasse een Trex valt, maar volgens mij is tie een beetje Zoom400 size, en dat is de grens voor de meeste indoor-events (400 motor size). Maar als je die kiest doe je een compromis aan je budget.
Een Hummie of zelfde grootte CP is indoor prima te doen, maar als je die kiest doe je een compromis aan je buitenvlieg-capaciteit door de kleine rotordia en gewicht.
Een driven tail is zekerder dan een HAT-tail in bepaalde omstandigheden, maar meer schade bij een tail strike oid dus compromis aan de gevoeligheid.

Vat je hem een beetje? Dit is net zoiets als de ideale vrouw of de ideale auto: makkelijk bedacht, maar vind er maar eens een ;)

Succes met kiezen,

Ton.

Ik denk dat er maar 1 antwoord is: ER IS GEEN IDEALE HELI
Ik denk dat er steeds meer ideale heli's komen. De Trex is hier een goed voorbeeld van.Deze zou zelfs weer verbeterd zijn. Zie de x400. Dit is net een kleine Raptor. Kost nog geen 150 euro. Wel zonder electronica, motor en zender dus je kunt alles prof. aanschaffen.

tieske

oke dan, wat is beter/zekerder, belt driven, of met conische tandwielen aangedreven? ik ga hem voor buiten gebruiken, want indoor helievents zitten hier niet. en welke is dan crashbestendiger?

wat heb ik allemaal nog meer nodig als ik een heli koop zonder electronica, welk type en hoeveel ervan. bijv voor de t-rex

motor(brushless en welke sterkte?)
regelaar motor(welke)
zender(hoeveel kanaals)
ontvanger
lypo accu(hoeveel cellen?)
gyro(welke?)
servo's(welke en hoeveel?)
eventueel kristallen(hoeveel mhz)

het mag iets meer zijn als het budget, als ik dan maar zeker weet dat het bij normaal vliegen niet binnen een week stuk is.

Wat de motor betreft zou ik zeker voor een brushless gaan type 400.
Voor een X400 bv een mega 16-15-3
De beste regelaar lijkt mij de Jazz 40-6-18 maar deze is erg duur (€150,00).
Een 3 cellen lipo 11,1 V 2000A.
4 servo's Hitec HS-55.
6 ch computer zender op 35 Mhz en een schulze alfa 835 ontvanger.
De beste gyro lijkt mij een gy 401 maar deze is ook weer erg duur.

tieske

Hee Rik, wil je serieus gaan voor een t-rexx moet je nog wel effe sparen maar ok. 8)

Als je echt "low budget" wilt gaan vliegen kan je dit doen:
( Stel je koopt een hoop bij e-heli)

T-Rex 450X V2 €148.00
kx015004a_1.jpg

Align 25 A regelaar €55.00
rce-bl25a_1.jpg

Een motor: €59.90
3808414S.JPG

4x servo: 4x €12.90
KA910001Aservo.JPG

Een accu: €45.00
lp132000.jpg

Futaba Gyro GY240 €89.00
GY240.jpg

SANWA RD8000: 289,00

sanward8000.jpg

Je kan sommige dingen wat andere 'Dingen' voor in de plaats zetten hoor.
Dus een 401 inplaats van een 240.. Maar zo weet je ongeveer wat je nodig zal hebben.

Maar je moet natuurlijk nog wat andere dingen hebben zoals een lader en misschien wat extra bladen.

Maar zo zie je dat als je zo goedkoop mogelijk wilt gaan vliegen dat je dan echt meer dan 300 euro zal moeten uitgeven :wink:

Succes!

Groetjes Linh

is dit een goede motor?
EHS B30-2820-14S

en wat is het verschil tussen die twee gyro's die jij noemde?
en moet het zo'n dure zender zijn?

Back