iemand ervaring met ALZRC helicopters?

:sad::sad::sad: ik had hem ergens anders besteld dan rc711 helaas niet in stock een week voor niks gewacht :(:(:(

vandaag maar weer bij rc711 besteld de groene canopy :p
nu maar hopen dat mijn geld snel terug gestort word

Nick

@schiksie en de heli al binnen?
die van mij is gisteren pas weg gestuurd bij RC711
dus nog 1week of anderhalf en dan zou die binnen moeten zijn
tenzij...........douane :(

Nick

Nee zo snel gaat dat niet he :-) 2-04 besteld en hij ging 6-04 weg dus dan is hij hier nog niet 4 dagen later ha ha. Ik heb met gewone luchtvracht gedaan dus dat kan nog wel 2 weken duren denk ik. Ook 2 lipo's erbij en onderdelen dus de dounane gaat zeker snuffelen dus dat is er nog wel een dag of 5 bij meestal. Maar ik heb geen haast :-)

gisteren de heli binnen gekregen :p

gisteravond al wat gesleuteld , maar alzrc is zeker geen align kwaliteit heb ik ondervonden!!!
her en der scheelt het toch aan kwalteit , verkeerd geboorde gaatjes dus kleine aanpassingen moeten doen.
ook geen manual in de doos??????
wel weer alles netjes verpakt zelfs een heel flesje loctide , gave canopy
ben benieuwd hoe het gaat vliegen.....

foto's en een bouwverslag zijn onderweg ;)

Nick

ps @schiksie jij de heli al binnen?

Hmmm verkeerd geboorde gaatjes...?
Da's jammer, had ik geen last van bij m'n 450 pro V2

Succes met bouwen!;)

dit is een 450 pro V2 alleen met een jasje :p
nou de steek bij de elev servo is te groot (om deze vast te zetten)(hun gebruiken ook deze servo bij de rtf versie)
de main as gaat stroef door de lagers en krijg de main gear er niet opgezet omdat het gaatje in de main as net 0.5/1mm te ver na boven zit dus krijg de jezus bout er niet in!!
gelukkig had ik wat extra onderdelen besteld zoals de main as en hier heb ik 2 soorten van besteld een met collar(borging bus) en een zonder.
gebruik nu die met collar ook deze moet iets aangepast

de kap past net / net niet omdat de 1 servo te hoog/breed is terwijl ze deze servo's ook zelf gebruiken bij de rtf versie

de tail slider loopt zwaar hier moet ook nog aan gesleuteld worden
de main gear loopt niet mooi zit er schuin in ,of is onrond deze moet vervangen worden (align) autoroteren nu niet mogelijk loopt op sommigen punten stroef.

al met al toch nog aardig wat punten wat beter zouden kunnen

gr Nick

Dat met de elev servo ken ik!
Had ik ook en dat de tail slider loopt bij een Align ook zwaar, moet je gewoon als je met de heli klaar bent, zonder bladen en je staart compleet eraf laten op het asje na,langzaam op toeren en heel zachtjes laten draaien en dan met een heel fijn schuurpapiertje schuren, en niet invetten, dan loopt ie zo lekker soepel!

Maingear kan je geluk mee hebben want die van ALZRC doen niet veel onder aan die van Align maar volgens mij stoppen ze in de kits altijd de slechtste dingen......

Succes kerel!

thanks ,zal ik nodig hebben haha
bij de tail slider lopen 2 scharniertjes een beetje stroef daar waar de koperen busjes in zitten , hier moet ik nog even zoeken na een oplossing verder loopt alles wel soepel (bij de tail)
de tail servo heb ik nog niet gemonteerd
gr Nick

thanks ,zal ik nodig hebben haha
bij de tail slider lopen 2 scharniertjes een beetje stroef daar waar de koperen busjes in zitten , hier moet ik nog even zoeken na een oplossing verder loopt alles wel soepel (bij de tail)
de tail servo heb ik nog niet gemonteerd
gr Nick

Als je een ronde vijl hebt kan je hiermee in het messingbusje een beetje vijlen, dan loopt alles veel beter.

Nick, dat zwaar draaien van koperen bussje had ik ook wel een beetje maar ook bij andere heli's kan dat voorkomen.
SandorV heeft de oplossing al aangedragen;)
Met een klein rond vijltje een klein beetje wegvijlen en hij loop zo lekker soepel!

Het enige wat ik heb vervangen is de maingear. Er zit er nu eentje van Align op.
Die was bij mij ovaal maar als je bij rc711 een losse maingear (zitten in een verpakking van 3 dacht ik) besteld dan zijn die erg goed.
Dus ze stoppen toch wel wat minder spul in een kit:(

@Wimb
heb jij de elev servo aan de binnen of buitenkant van het frame gemonteerd?

ik moet toch proberen deze servo aan de binnenkant te bevestigen dan past mijn kap er tenminste fatsoenlijk op ;)
heb het een en ander uitgemeten het zou kunnen gaan , maar moet weer het hele frame uit elkaar halen ,maarja heb ook ik wat te doen :p

ook met de lipo erop is het wat krap allemaal ben wel even bezig met de kap erop te zetten....:cool:

Nick

Mijne zit ook in elkaar, binnen even gedraaid zonder de blades en zier er goed uit. Bij mij gelukkig alle gaatjes prima :-). De kap is inderdaad erg krap, heb er al een klein scheurtje in zitten maar na een paar keer oefenen gaat het nu prima. Hier ga je geen grotere lipo's in krijgen dus ik ga ook een normale kap in dezelfde kleuren proberen zodat ik in ieder geval ook grotere lipo's kan gebruiken. Van het weekend eens een test hover doen als het weer het toe laat. De manual kan je trouwens van de site downloaden Nick en is aardig duidelijk.

Welke servo's gebruik jij schiksie?
Bij mij komt de elev servo tegen de kap aan waardoor de kap niet echt mooi past!!

Nick

He schiksie
Aha dat verklaard een hoop haha (heb de zelfde servo's )
Paste bij jou de mainshaft wel goed?
Bij mij krijg ik de jesus bout er niet in!!
Heb er een main as in moeten zetten met een colar
Had de moed even op gegeven met bouwen ga van het weekend weer verder en hoop zondag de maiden te doen
Welke lipo's gebruik jij ?ik heb de 2200mah en dat past maar net

Gr Nick

Die van mij past gelukkig prima Nick :-) truc was om het frame nog niet helemaal super vast te draaien :-) zie ook blz 8 van de manual. Ik heb er ook een 2200 mah in zitten, ik hem het lipo plateau boven flink opgehoogd zodat je bij het plaatsen van de kap geen last meer hebt van de lipo die onder in de weg zit. Ik ga ook een normale kap erop zetten voor als ik toch met de 2600 mah wil gaan vliegen.

Back