Iemand ervaring met de Quark 33 regelaar?

Geen ervaring, maar dit lijkt me wel een interessant esc. Op runryder las ik dat de quarks schijnbaar samen met de kontroniks de beste gov. functie hebben. Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een degelijke regelaar. Als je hem zou kopen, laat zeker uw bevindingen na he.

ik ben zelf ook van plan om een nieuwe motor en regelaar te kopen.
als regelaar wil ik ook een quark 33 halen dus ik hoor ook graag iemands bevindingen!
motor ben ik echter nog niet uit.
met welke motor wil jij gaan vliegen marcel?

Hey Marcel,

ik en Sapca hier op het forum hebben een quark 33 in onze trex zitten, pracht regelaar :D

We sturen hiermee een align 430L 4050kv met 13 tanden mee.

Echt een aanrader 8)

Groetjes

Chris

@rappy

waarom hebben jullie gekozen voor de versie met 4050kv en niet voor de versie met 3550kv?

Mischien als ik een Quark regelaar in m'n T-rex zet,dat ie hetzelfde vliegt als die van Krause ;-)

@Chris/Sapca: Bedankt voor de tip,vlieg je met 3 cellen Chris?
ALs ik me niet vergis vliegt Sapca met 4,ik wil het bij 3 cellen houden.
Hoe kun je het verschil zien tussen die 3550 en die 4050 versie motor?

EN van die regelaar is maar een type toch he?
Niet dat ik de verkeerde aanschaf ;-)

Groeten,
Marcel

We hebben de 3550kv in onze andere trex, gewoon kwestie van experimeteren, de 4050kv geeft voelbaar meer vermogen het verschil lees je op de onderkant van de motor op de ene staat 3550kv de andere 4050kv.
Sapca aka Mille vliegt nu ook met 3cellen op de 4050kv, ik ook, ik heb zelf wel eens geprobeert op 4 cellen, maar mijn inziens zit je achteraf met het meergewicht v/d batterij, en de meer kost.

De quark was ook zoiets, veel van gelezen op runryder, en aangezien we op zoek waren naar iets nieuws hebben we daar voor gekozen.

Er is maar één quark 33.

Onze setup op het moment met de quark 33 en 4050kv motor

pro align 325 en 315 bladen
13 tands pinion
3 cells batterijen
2800 toeren op de kop bij ongeveer 80% gas.

Allen is de setup wat zwaar/hevig om nog fatsoenlijk indoor te vliegen 8)

Groetjes

Chris

Er is maar één quark 33.

Correctie er is een V1 en een V2.

Dat een 4S zwaarder zou zijn gaat ook niet helemaal op, je kan een kleiner capaciteit nemen waardoor de prijs en gewicht bijna gelijk zijn.
Dit kan aangezien je een hogere spanning hebt dus lagere stroom. (I=P/U), (kleiner pinion)

Mijn 3S 2100 is net zo zwaar als mijn 4S 1800, vliegtijd is gelijk, power op de heli is een stuk groter.

Idd, wij hebben de V2 te zien aan de witte draden die naar de motor gaan ipv de gekleurde.

Groetjes

Chris

Hey Marcel,

goei vraag, ik weet wel dat de manual die je kan downloaden van hun site ge-update is tegenover degene die erbij is.

Gekleurde draden naar motor is V1, witte draden is V2

Groetjes

Chris

Programering is iets veranderd en het "houden" van het toerental in govenor mode.

De Quark rgelaars zijn heel goede regelaars. Bij hobby-land.de hebben we die regelaars vorig jaar uitgebreid getest en ze zijn heel goed. Van orgine zijn die regelaars ontstaan vanuit de rc-autowereld en daarna doorontwikkeld voor heli's en vliegtuigen. Vorig jaar in Praag een heel leuk gesprek gehad met de eigenaren van die firma. Deze califonische chinezen zijn zo heel vriendelijke mensen en willen heel veel doen om hun product goed en up to date te houden.

Klopt, hij staat niet op de site, maar de laatste keer dat ik er was had hij er nog liggen. Effe bellen of mailen doet wonderen. De winkel is officieel dicht, maar op afspraak is nog van alles leverbaar.

Voor zover ik weet zit Rcmarket niet in Duitsland ;-)

Ik ben benieuwd of in Duitsland de prijzen wat gunstiger zijn....

Lekker belangrijk :roll: , gewoon nog 3 maanden zoeken voor 5 euro goedkoper :lol:

1x niet naar de MAC gaan en je hebt het prijsverschil eruit :wink:

Even offtopic:

In Duitsland vind je bv een 146 iP ontvanger van Futaba ongeveer 20 euro goedkoper dan in NL,dat vind ik toch een fors verschil en zeker de moeite waard om iets langer te wachten...

Nu weer Ontopic :wink:

PS,hoe weet je dat ik zo vaak bij de Mac kom??? ;-)

Zo na toch lekker gevlogen te hebben met de ALign 420 en 25A ESC, ben ik nu bezig met de Medusa en Quark esc te monteren :D

Ben erg benieuwd naar het verschil...

Back