iets wat op mijn lever ligt en dat ik even kwijt wil!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
het eerste wat ik wil zeggen is met dit verhaal .
ik heb geen slechte bedoelingen en wil zeker en vast deze winkel niet afbreken of slecht maken !!

ik was afgelopen zaterdag .indoor gaan rijden met mijn aluminium 1/16 traxxas rally . en heb hier een spektrum dx3s als zender op staan . nu remde mijn wagentje niet 100 % zoals het zou moeten . ze zeiden mij bij de indoor dat mijn spektrum zender de break even ingesteld moest worden . de dag er na kreeg ik het niet meteen gevonden de instelling . dus ik ging even langst bij de modelbouw ..... waar ik toch een trouwe klant ben die daar wekelijks spullen koopt .ik kom dus de winkel binnen met mijn spektrum kistje en daar mijn dx3s zender in .en ik had wat geluk want er waren geen andere klanten in de winkel die ik eventueel zou op houden met mijn kleine vraag over de brake instelling . kom dus aan de balie waar ik mijn dx3s zender uit de doos neem . waarna de baas naar mij toe gestapt komt . en vraagt waar kan ik jou mee helpen . ik leg hem dus het geval uit dat mijn rc auto niet goed stopte en graag wou weten waar ik mijn brake kon instellen . het eerste wat die baas vraagt aan mij . heb je die zender hier gekocht . ik antwoord heel eerlijk . nee ik heb deze occasie gekocht gehad . waarop de baas mij heel duidelijk antwoord sorry maar dan kan ik jou niet helpen . wij geven enkel service aan klanten die hier hun spullen kopen . daar stond ik met mijn mond vol tanden . maar ik liet het niet aan mijn hard komen en ben gewoon buiten gewandeld.
ik stel mij de vraag ..... iemand die voor 400 € op 3 maanden in een hobby winkel koopt is dat geen vaste klant dan ?
en nu komt het ergste van alles .
de baas die mij duidelijk de deur wees met sorry maar dan kan ik jou niet helpen . wij geven enkel service aan klanten die hier hun spullen kopen .
EN DIT STAAT DUIDELIJK OP HUN EIGEN SITE . (heb de link even moeten verwijderen om conflicten te voorkomen )

Waar service nog belangrijk is.........
Heb je een ongelukje gehad met je rc auto, vliegtuig, helikopter of ander radiografisch toestel?

Is het toestel bij ons aangekocht, 2de hands of afkomstig van een andere winkel,
geen probleem, bij Modelcenter ...... ben je aan het juiste adres.

dit is toch de omgekeerde wereld niet ???
ik kom er dus nooit meer in die winkel .

ik wilde dit gewoon even kwijt om te zeggen dat er echt wel onderscheid gemaakt word . tussen wie er wat en hoeveel koopt in sommige winkels .
dit noem ik niet klantvriendelijk!!!

Laatst bewerkt:
Beste RCFreak.

Ik begrijp dus je behoorlijk nijdig bent, en bewonder je om het feit dat je geen kawaai in die winkel geschopt hebt.
Maar... Lees artikel 8 van de forumregels er even op na:
forumregels zei:
8. Geen winkelbesprekingen op het forum

Winkelbesprekingen op het forum zijn niet toegestaan. Heeft u problemen met een winkelier, regel dat met de betreffende winkelier/leverancier. De winkelier/leverancier is vaak niet op de hoogte van het feit dat zijn winkel/webshop hier op het forum word besproken en uit voorgaande gevallen is gebleken dat voornamelijk de negatieve verhalen dan besproken worden zonder dat de tegenpartij commentaar kan leveren. Juist vanwege deze reden wil ik geen winkelbesprekingen op dit forum. Dit forum is een TECHNISCH forum.
Ook bedrijven die sponsoren zijn van dit forum mogen niet worden besproken, ook hier dient u geschillen rechtstreeks met hen op te lossen, zonder tussenkomst van dit forum.
Het zal wellicht ten overvloede zijn, maar ook hier mogen moderators topics sluiten of verwijderen die voldoen aan de kwalificatie winkelbespreking.

Praten over een winkel mag best, ook vertellen waar ze zitten en wat hun assortiment is is geen probleem. Echter, zodra het gaat uitmonden in negatieve of extreem overdreven positieve uitingen zullen we ingrijpen. Het mag niet zo zijn dat er op deze manier sluikreclame gaat worden gemaakt.

Je hebt geen winkelnaam in het bericht staan, maar door de toegevoegde link is wel luid en duidelijk te achterhalen welke winkel het is.

Nogmaals: complimenten voor je zelfbeheersing, maar conflicten met winkeliers dien je met hen op te lossen.

[ OP HUN SITE]Modelcenter Homeflyer
Waar service nog belangrijk is.........[/QUOTE]

weet je gelijk waatje aan toe ben

Ui de door Roel gequote regels:
Echter, zodra het gaat uitmonden in negatieve of extreem overdreven positieve uitingen zullen we ingrijpen.
Daarvan is hier geen sprake lijkt me.
Het is wel heel frappant.
Ik zou een afdruk maken van die webpagina, en daarmee service claimen.
Het lijkt me dat dat niet geweigerd kan worden. Ik meen me zelfs te herinneren dat een winkelier die ergens mee reclame maakt, aan zijn beloftes gehouden mag worden.

Is het toestel bij ons aangekocht, 2de hands of afkomstig van een andere winkel,
geen probleem, bij ******** ben je aan het juiste adres.

Fraaie zet van die baas.
Normaal ben ik best wel fel op winkelbesprekingen, maar dit is niet netjes. (ik houd het netjes).
Sterkte met oplossen.

Beste RCFreak.

Ik begrijp dus je behoorlijk nijdig bent, en bewonder je om het feit dat je geen kawaai in die winkel geschopt hebt.
Maar... Lees artikel 8 van de forumregels er even op na:

Je hebt geen winkelnaam in het bericht staan, maar door de toegevoegde link is wel luid en duidelijk te achterhalen welke winkel het is.

Nogmaals: complimenten voor je zelfbeheersing, maar conflicten met winkeliers dien je met hen op te lossen.

heb even de tekst wat aangepast op aanvraag .

iik heb ondertussen wat opzoekwerk gedaan en mijn persoonlijk probleem opgelost .
ik heb ook geen probleem met die winkel . alleen wat ze zeggen klopt gewoon niet . ben geen ruzie maker of iemand die slecht praat over een ander . maar mij zien ze daar niet meer . ik rij nog liever een uurtje langer naar een andere winkel . waar service en hulp op de eerste plaats staat .
ik vind persoonlijk dat je nog altijd wel ergens een klant mag weigeren met hulp . maar ik ben (was) daar een goede klant en als het duidelijk op de eigen website staat dat je altijd welkom bent ook al komt het niet van hun eigen winkel .
en je word dan zo naar de deur verwezen .
vind ik dat persoonlijk wel erg .

eerlijk duurt het langst vind ik ;)

Laatst bewerkt:
Je zou die baas wel kunnen vragen naar dit draadje te kijken. . . . .
Dan haalt-ie 's avonds die tekst van de site en is er niks meer aan de hand.
Ik zou misschien met die afdruk van de site naar het politieburo stappen. Dit mag namelijk gewoon niet.
Beetje afhankelijk van hoeveel alternatieve winkels er in de omgeving zijn...
Ik kan me ook voorstellen dat rcfreakje niet zo'n zin heeft om daar nog te komen.

Toch kan ik me ook wel vinden in de reactie van de winkeleigenaar. Hij heeft de zender niet verkocht, misschien helemaal niet in zijn assortiment. Dan moet hij eerst het handboek doorlezen om je te helpen. Die tijd wordt niet betaald maar is dan ineens service. Dat terwijl je zelf ook de handleiding had kunnen lezen. :? En als hij ze wel zou verkopen dan nog heeft hij het goed recht om geen uitleg te geven. Als je een keukenmixer bij de Kijkshop haalt, ga je toch ook niet naar de BCC voor uitleg? Ook raar, toch? :?

De meerwaarde van een winkel zou service moeten zijn. Als ik de winkelier was had ik je geholpen en daar had ik geen dwaze teksten voor op mijn website voor nodig gehad.
Ik zit zelf in de sales (niet RC gerelateerd) en ik weet donders goed waarom mijn klanten bij mij (blijven) komen.
In jouw geval lekker in een webshop bestellen voortaan......

En als hij ze wel zou verkopen dan nog heeft hij het goed recht om geen uitleg te geven.
Nee dat heeft-ie NIET, omdat-ie op zijn website zelf zegt:
Is het toestel bij ons aangekocht, 2de hands of afkomstig van een andere winkel, geen probleem, bij *** ben je aan het juiste adres.
De link is nu weg, maar ik heb 'm nog in de Geschiedenis van m'n browser staan... en het staat er echt, met heel dikke letters. Hij heeft zichzelf dus verplicht om rcfreakje te helpen.

Beetje dom van de winkel. Als ik het nou druk was geweest, kan ik me er wel iets bij voorstellen: "Wilt u andere keer even terugkomen?".

Konden ze bij de indoor niet helpen? En wat zegt de handleiding?

sleurhut, lees post 5 het blauwe gedeelte staat op hun site
Nee dat heeft-ie NIET, omdat-ie op zijn website zelf zegt:
In de kleine lettertjes staat: Tarieven en voorwaarden te verkrijgen in de winkel.

Wel verder lezen dan wat je zelf wilt zien en in de juiste context van de Hersteldienst plaatsen. :yes: :teacher:

j82kg8.jpg

Laatst bewerkt:
Wel verder lezen dan wat je zelf wilt zien en in de juiste context van de Hersteldienst plaatsen.
Nou, het kan niet zo zijn dat de kleine lettertjes ongezegd maken wat er vlak boven staat.
En bovendien hebben we hier nou allemaal moeite gedaan om de firmanaam niet meer te noemen, en jij... PATS... jawel hoor.
Jij moet nodig iets zeggen over goed lezen... :rolleyes:

Je koopt daar toch spullen? Dan moet je daar service krijgen op alles, niet alleen op de verkochte spullen. Wat een arrogante eikel is dat. Dat ze geen garantie zaken willen doen op niet daar gekocht spul, okee maar niet eens even een vraag beantwoorden? Belachelijk. Dat soort mensen verperst de hobby. Opsluiten en afvoeren ermee. Laat maar putjes scheppen want die eikel is een modelbouwzaak niet waard.

Zo, moet er even uit :)

Ui de door Roel gequote regels:

Daarvan is hier geen sprake lijkt me.
Het is wel heel frappant.
Ik zou een afdruk maken van die webpagina, en daarmee service claimen.
Het lijkt me dat dat niet geweigerd kan worden. Ik meen me zelfs te herinneren dat een winkelier die ergens mee reclame maakt, aan zijn beloftes gehouden mag worden.

Correct, echter nu zijn we er wel, en gaat deze dicht...

Even persoonlijk:
Tja....
Dan had hij of een prijs moeten noemen, of je wijzen dat deze vorwaarden niet werken, maar blijft lastig...

Gewoon niet terug komen als je je "genaaid" voelt. Dat doet ze het meeste pijn.
Zulke grote jongens maken het zichzelf wel moeilijk, daar is geen mbf voor nodig, of anderzijds kwaadsprekerij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back