Het waterdichte is vanwege het plaatsen op een boot, geen speedboot, maar redelijk rustig varende modellen belangrijk maar 60meter is over de top. Tripod mounts kan ik makkelijk zelf maken, pas gemaakt voor elke boot, en de onderdelen heb ik of zijn goedkoop. Juist het hele actie gedeelte wil ik helemaal niet. Beeld kwaliteit, wifi, en close-up zijn maatgevend. omdat het een boot is is een externe behuizing alleen maar lastig (de vijver is 1,5 meter diep maximaal) geluid is wel belangrijk ivm de stoommachines en stoomfluiten. Juist alle actie filmpjes in 1080 vind ik allemaal prut, weinig detail en bij snelle bewegingen toch blur en soms blokjes. De focus op korte afstand is moeilijk te beoordelen. Heb beelden gezien van de Gopro silver en die zijn niet slecht en met een optionele macro lens helemaal top. De Black is beter met 60fps.
Echter de wifi delay is erg groot.
Kortom ik wil het gebruiken voor een zeer beperkte functie en geen rare stunten op onhandige objecten die als het mis gaat pijn doen. dus 1080p 30fps of 60fps is best handig. Er zijn goedkope camera's (Mobius) die dat ook kunnen leveren, soms gelijkwaardig aan de Gopro, maar dan weer niet wifi of waterdicht. Het gros van de fratsen heb ik niet nodig.De ellende is dat je ze alleen kan beoordelen op de filmpjes die er zijn en niet op een vergelijkbare toepassing die ik wil. En in de winkel iets vragen, of aanzetten..........dat is niet meer.
De JVC 1 gaat voor 149,- de deur uit de gopro silver voor 299 en de black nog meer. Zowel de dure als de goedkope hebben voordelen en nadelen kwestie is of bepaalde voordelen de nadelen waard zijn en dan ten opzichte van prijs.
Bovendien wat ga ik er verder nog mee doen? waarschijnlijk erg weinig. Zoek ook nog een gewone HD camera voor de vakanties maar dat is een ander verhaal.