ik moet een bootje maken op school

• Topicstarter Topicstarter marlon(jongen)
  • Startdatum Startdatum
perk zei:
jeffrey,

zoek aub eens op het forum. In de andere draadjes staat heel goed beschreven hoe het kan, van soldeer en lood erin te gieten tot fijn zand. Je moet ervoor zorgen dat er materiaal in het buisje zit zodat het niet kan knikken, het is lastig.... ik heb er ook altijd problemen mee.

Een volle messing staaf lijkt me absurt, die krijg je er nooit meer uit na het plooien.

Patrick

dat werkt idd niet, want je krijgt hem er na het draaien niet meer uit

jeffrey1 zei:
perk zei:
jeffrey,

zoek aub eens op het forum. In de andere draadjes staat heel goed beschreven hoe het kan, van soldeer en lood erin te gieten tot fijn zand. Je moet ervoor zorgen dat er materiaal in het buisje zit zodat het niet kan knikken, het is lastig.... ik heb er ook altijd problemen mee.

Een volle messing staaf lijkt me absurt, die krijg je er nooit meer uit na het plooien.

Patrick

dat werkt idd niet, want je krijgt hem er na het draaien niet meer uit

ik ga zo even proberen of het werkt met fijn scherpezand

In een van de links in de aangehaalde topic staat vermeld dat je om een kern moet buigen en dat het beginstuk van de draad die je wilt buigen niet mag bewegen.

Zoek de links (als ik het me goed herinner was het een Engelstalige link) er even op na.

Leuk dat je toch hebt gekozen voor de pop-pop variant!
Laat je hier je vorderingen zien?

Wim

wimg zei:
In een van de links in de aangehaalde topic staat vermeld dat je om een kern moet buigen en dat het beginstuk van de draad die je wilt buigen niet mag bewegen.

Zoek de links (als ik het me goed herinner was het een Engelstalige link) er even op na.

Leuk dat je toch hebt gekozen voor de pop-pop variant!
Laat je hier je vorderingen zien?

Wim

ja, maar op dit moment werkt ales niet, mijn teamgenoten zijn pleite, mijn buisje is geknakt, dus ik moest weer opnieuw beginnen. met scherp fijnzand lukt het niet.

wimg zei:
Kijk even HIER bij de "bending tool"

Wim

dat weet ik, maar wij hebben op school niet de benodigdheden daarvoor, dat wil zeggen, we hebben wel een stuk hout, maar zoon ijzeren staafje hebben wij niet binnen handbereik, het buigen gaat niet zoals gewenst.

moet het een ijzeren staafje zijn? of kan het ook als we een houten staafje op het houten plateau lijmen? zou het dan ook kunnen? ik hoop dat u het antwoord weet, ik durf het namelijk niet te proberen, omdat ik al 1 van de 2 buisjes die ik gekocht heb, geknakt is.

Zou een combinatie rubbermotor/pop-pop toegelaten zijn? De eerste meters spurt je er vandoor, om vervolgens aan een marathon te beginnen...

morgoth924 zei:
Zou een combinatie rubbermotor/pop-pop toegelaten zijn? De eerste meters spurt je er vandoor, om vervolgens aan een marathon te beginnen...

dat denk ik wel, alleen weet ik niet hoe ik op dit moment zo snel een rubbermotor kan maken

Roel van Essen zei:
...
Een 'pop-popbootje' gaat veel langer door. Oké, niet zo snel, maar zij (een boot is bijna altijd vrouwelijk) heeft een veel langere aandrijftijd als een elastiek. Hawk heeft waarschijnlijk bij het maken van zijn 'pop-pop-bootje' een fout gemaakt, want als het goed is kan zo'n ding wel 10 minuten of langer blijven varen. Het is alleen een kwestie van bestuurbaar houden; rondjes draaien schiet niet echt op. Dus je zal onder je bootje een soort scheg moeten maken om je bootje een beetje op koers te houden.

succes....

Ik heb de foto van het 'pop-popbootje' bekeken en zie dat die anders is dan wat ik toen heb gemaakt :oops: . ik had de de draad toen horizontaal gebogen en niet vertikaal. Door het ontwerp wat ik gebruikt had heb je dan een model dat op 2 plekken word aangedreven en wat dus niet in het ene buisje water aanzuigt en het aan de andere kant eruit 'duwt'. Ik neem aan dat je door deze manier een lichte onderdruk maakt in het buisje waardoor het water omhoog 'gezogen' wordt. zoals roel al zei zal je dus wel moeten zorgen dat het rechtdoor gaat want je aandrijving zit als ik het goed heb niet in het midden.

Succes! :wink:

Back