Een rubbermotor is een opgewonden elastiek, niks "ellentriek". :wink:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
morgoth924 zei:Een rubbermotor is een opgewonden elastiek, niks "ellentriek". :wink:
bstar zei:nee maar serieus, dat over die raketten, heb je niet nog wat baby pijltjes over van oud en nieuw? maak gewoon een super simpel bootje, en bind er een stuk of 3 van die pijltjes aan! zeker weten dat je het verste komt (en het snelste)!
Groet, Aad
perk zei:oops, ik merk dat je geschreven hebt dat een motor niet toegelaten is?
dan heb je alleen maar zeilen over he...
het lijkt me wel raar dat je leraren elke vorm van motor uitsluiten, ben je hier zeker van?
P.
Nu mag het schip helemaal geen aandrijving hebben?Ik moet voor school, voor een project, genaamd willie wortel, een boot maken, met eenvoudige materialen. De boot mag niet electrisch aangedreven worden. Ik heb namelijk maar 5 euro ter beschikking, en de boot moet volgens mij binnen 2 dagen af zijn.
wimg zei:Jeffrey,
In je eerste bericht heb je het er over dat je schip niet electrisch aangedreven mag worden:Nu mag het schip helemaal geen aandrijving hebben?Ik moet voor school, voor een project, genaamd willie wortel, een boot maken, met eenvoudige materialen. De boot mag niet electrisch aangedreven worden. Ik heb namelijk maar 5 euro ter beschikking, en de boot moet volgens mij binnen 2 dagen af zijn.
Dan blijven stroming en heeeeel ver gooien over. De wind is namelijk ook een vorm van aandrijving
Wat is de preciese vraagstelling?
Als electrische aandrijving niet is toegestaan (en "raket aandrijving" om veiligheidsredenen ook niet) dan is een rubbermotor wel degelijk een goed alternatief.
Een rubber motor is niet meer dan een opgewonden (dus opgedraaide) elastiek met aan het einde een schroef.
Wim
perk zei:een zeil KAN je het verst brengen in 5 minuten, echter de wind moet mee zitten en op voorhand dat gaan instellen in de zeilen is niet makkelijk.
Ik stem op de rubber motor, als dan niet met schroef of propellor. Het is spotgoedkoop en je kan er verschillende gaan gebruiken.
Patrick
wimg zei:Patrick,
een rubbermotor begint snel, heeft maar een beperkte loopduur. Na een halve minuut zal er erg weinig snelheid over gebleven zijn.
Een pop-pop bootje gaat door zolang het kaarsje brandt.
De duur is 5 minuten; ik zou gaan voor een pop-pop bootje. Snelheid is niet hoog, maar gaat wel lang door.
Hier de Pop-pop pages
Wim