ik moet een bootje maken op school

Discussie in 'Bouwtips varende modellen' gestart door marlon(jongen), 28 feb 2007.

  1. jeffrey1

    jeffrey1 Guest


    dat werkt idd niet, want je krijgt hem er na het draaien niet meer uit
     
  2. jeffrey1

    jeffrey1 Guest


    ik ga zo even proberen of het werkt met fijn scherpezand
     
  3. wimg

    wimg

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    3.430
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    In een van de links in de aangehaalde topic staat vermeld dat je om een kern moet buigen en dat het beginstuk van de draad die je wilt buigen niet mag bewegen.

    Zoek de links (als ik het me goed herinner was het een Engelstalige link) er even op na.

    Leuk dat je toch hebt gekozen voor de pop-pop variant!
    Laat je hier je vorderingen zien?

    Wim
     
  4. jeffrey1

    jeffrey1 Guest


    ja, maar op dit moment werkt ales niet, mijn teamgenoten zijn pleite, mijn buisje is geknakt, dus ik moest weer opnieuw beginnen. met scherp fijnzand lukt het niet.
     
  5. wimg

    wimg

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    3.430
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Kijk even HIER bij de "bending tool"

    Wim
     
  6. jeffrey1

    jeffrey1 Guest


    dat weet ik, maar wij hebben op school niet de benodigdheden daarvoor, dat wil zeggen, we hebben wel een stuk hout, maar zoon ijzeren staafje hebben wij niet binnen handbereik, het buigen gaat niet zoals gewenst.

    moet het een ijzeren staafje zijn? of kan het ook als we een houten staafje op het houten plateau lijmen? zou het dan ook kunnen? ik hoop dat u het antwoord weet, ik durf het namelijk niet te proberen, omdat ik al 1 van de 2 buisjes die ik gekocht heb, geknakt is.
     
  7. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Neem eens via PB contact op met Frederik van Gent.
    Die heeft vast wel een creatieve oplossing hiervoor.
     
  8. morgoth924

    morgoth924

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    594
    Locatie:
    Gierle, Belgium
    Zou een combinatie rubbermotor/pop-pop toegelaten zijn? De eerste meters spurt je er vandoor, om vervolgens aan een marathon te beginnen...
     
  9. jeffrey1

    jeffrey1 Guest


    dat denk ik wel, alleen weet ik niet hoe ik op dit moment zo snel een rubbermotor kan maken
     
  10. Laurensne

    Laurensne

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Limburg
    Ik heb de foto van het 'pop-popbootje' bekeken en zie dat die anders is dan wat ik toen heb gemaakt :oops: . ik had de de draad toen horizontaal gebogen en niet vertikaal. Door het ontwerp wat ik gebruikt had heb je dan een model dat op 2 plekken word aangedreven en wat dus niet in het ene buisje water aanzuigt en het aan de andere kant eruit 'duwt'. Ik neem aan dat je door deze manier een lichte onderdruk maakt in het buisje waardoor het water omhoog 'gezogen' wordt. zoals roel al zei zal je dus wel moeten zorgen dat het rechtdoor gaat want je aandrijving zit als ik het goed heb niet in het midden.

    Succes! :wink:
     
  11. BigBoat

    BigBoat Guest

    Kijk hier eens http://www.modelbouw.gompy.net/poppop/popboot.htm
    Poppopbootjes varen tot dat echt het kaarsje op is, wanneer dat niet het geval is, dan mankeert er echt iets aan je ontwerp.
    De snelheid is een beetje afhankelijk van de diameter van de koperen buis, de vlam en het ontwerp van het bootje.
     

Deel Deze Pagina