H
hezik
Guest
Dan zou ik gewoon die 10A regelaar nemen, die werkt prima en die 3 gram gewicht zal je niet gaan nekken inderdaad. Plus dat ik niet zeker weet of die 6A op 3S lekker gaat werken, zou eigenlijk wel moeten (hoger voltage, lagere stroom) maar nooit geprobeerd dus. Met die 10A heb je in elk geval altijd genoeg, ook bv. als je keertje zwaardere prop wilt proberen.
Wat betreft de servo's.. bedenk je ook wie het post en wat de uigangspunten/het niveau van die persoon is. Wat de een totale rommel vind, vind de ander acceptabel functioneren.
Ik heb zelf 1 shock met Graupner C141 (dus niet C131) servo's en die werken gewoon goed, maar zijn in vergelijking tot de C131's of D47 redelijk traag. Op een andere shock heb ik een HXT500 op de ailerons en 2 maal robbe servootjes (wat volgens mij dezelfde zijn als die 4.3 grammers uit de link hierboven ergens) op rudder/elevator.
Die HXT's doen hun werk gewoon. Centreren ook goed, maar traag. Dat wil zeggen, ze komen snel 'dicht bij het middenpunt' maat de laatste halve mm duurt iets langer. Die 4.3 grammers centreren wat minder.
Toch is met de combinatie prima te vliegen, beter dan dat ik er mee kan. Zie bv. forumuser Alexzzz die vliegt indoor de B klasse met die HXT's..
Dat wil niet zeggen dat de D47 of C131's niet beter zijn, dat zijn ze zeker wel, maar kosten dan ook het zesvoudige.
Dan zijn er 2 benaderingswijzes.. de 1 zegt: ik ben nog niet zo goed, dus heb ook niet zulke goede spullen nodig. De ander zegt.. als je zelf nog niet goed bent, kun je maar beter zorgen dat je spullen goed zijn. Een slechte piloot met slechte spullen kan nooit wat worden.
Ik denk dat je pragmatisch moet zijn.. er vliegen mensen met die HXT's en ze kosten nagenoeg niets, dus dat kun je veilig proberen. Bevalt het je niet, kun je altijd nog duurdere gaan kopen..
Wat betreft de servo's.. bedenk je ook wie het post en wat de uigangspunten/het niveau van die persoon is. Wat de een totale rommel vind, vind de ander acceptabel functioneren.
Ik heb zelf 1 shock met Graupner C141 (dus niet C131) servo's en die werken gewoon goed, maar zijn in vergelijking tot de C131's of D47 redelijk traag. Op een andere shock heb ik een HXT500 op de ailerons en 2 maal robbe servootjes (wat volgens mij dezelfde zijn als die 4.3 grammers uit de link hierboven ergens) op rudder/elevator.
Die HXT's doen hun werk gewoon. Centreren ook goed, maar traag. Dat wil zeggen, ze komen snel 'dicht bij het middenpunt' maat de laatste halve mm duurt iets langer. Die 4.3 grammers centreren wat minder.
Toch is met de combinatie prima te vliegen, beter dan dat ik er mee kan. Zie bv. forumuser Alexzzz die vliegt indoor de B klasse met die HXT's..
Dat wil niet zeggen dat de D47 of C131's niet beter zijn, dat zijn ze zeker wel, maar kosten dan ook het zesvoudige.
Dan zijn er 2 benaderingswijzes.. de 1 zegt: ik ben nog niet zo goed, dus heb ook niet zulke goede spullen nodig. De ander zegt.. als je zelf nog niet goed bent, kun je maar beter zorgen dat je spullen goed zijn. Een slechte piloot met slechte spullen kan nooit wat worden.
Ik denk dat je pragmatisch moet zijn.. er vliegen mensen met die HXT's en ze kosten nagenoeg niets, dus dat kun je veilig proberen. Bevalt het je niet, kun je altijd nog duurdere gaan kopen..