Ik zoek een schaalmodel dieselmotor..

• Topicstarter Topicstarter Henry van Beek
  • Startdatum Startdatum
H

Henry van Beek

Guest
Beste modelbouwforum-lezers,

Mijn vader werkt bij een machinefabriek. En een collega van hem gaat over een anderhalve maand met pensioen. Wat ze daar veel maken is
keer-schroef systemen voor boten. Die veelal worden geleverd met een dieselmotor. Nu willen ze hem als afscheid een dieselmotor in minatuur geven met daaraan bevestigd een zo'n systeem. Nu komt mijn taak in het hele plan. Toen mijn vader er over vertelde heb ik geroepen dat ik het wel voor elkaar zou krijgen om een motor te leveren. Nu woon ik in zwolle maar ik heb hier nog geen winkel kunnen vinden die me de motor kan leveren

Even voor de duidelijkheid. Het hoeft geen werken model te zijn. Als het er maar een beetje op lijkt dan ben ik al gelukkig. Het mooiste zou schaal 1:10 zijn maar ja ook daar is het weer afhankelijk van wat er te krijgen is.

Weet een van jullie een adres waar ik zou kunnen kijken?

Met vriendelijke groet,

Henry van Beek

Ik weet niet 100% zeker

Maar dacht dat ze wat hadden bij de broertjes te Bussum

De motoren die in de modelbouw worden gebruikt lijken over het algemeen niet erg op "full size" motoren. Er bestaan wel plastic bouwkits, maar dat zijn dan vaak V8 motoren etc. Misschien zou je hier eens kunnen vragen: Modelbrouwers.nl modelbouw :: Index Daar zitten voornamelijk bouwkit-mensen.

Wat je ook nog zou kunnen doen is een model van een stoommotor gebruiken. Deze hebben wel de industriele/technische/realistische "look" en zijn volgens mij ook nog wel redelijk makkelijk te krijgen. Houd wel rekening met een prijskaartje varierend van een paar honderd tot over de tweeduizend euro!

Laatst bewerkt:
hebben ze van die broertjes in bussem ook een website?

Die site die danny aangaf ben ik achteraan geweest. Ik heb een mooie uitgezocht. En even via email de vraag bij hun neergelegd hoe snel ze hem konden leveren omdat dit bij dit artikel er niet bij stond.

groetjes henry

Mag ik vragen welke motor je dan gezien hebt? Op het eerste gezicht zie ik op die site alleen maar ieniemienie-modelletjes staan (tenzij het om die Mazda of die V-8 gaat)

dan gaat het me om de V8.. alleen net contact gehad met de achterban .. ( mijn vader ) en die vind m eigenlijk te groot.

Hey micropuller

Ik ben hiermee echt geholpen. Heb mijn motortje besteld. Bedankt iedereen.

Met vriendelijke groet,

Henry van Beek

Kijk eens bij de plastic bouwdozen van trucks. Revell, Tamiya en Italeri. Heb wel eens met mijn kleinzoon een model van een Amerikaanse trekker gebouwd. Daar zat een goed gedetailleerde motor in. Ben merk en model inmiddels vergeten (dacht een Kenworth van Revell), maar was verbaasd over de detaillering. Wil je alleen de motor dan is de investering gevoelsmatig (te) groot, maar ook van de truck zonder motor kun je iets leuks maken. Je zou ook alleen het chassis met de techniek kunnen bouwen. Het is maar net wat je het meest aanspreekt. Succes ermee! Gr. Klaas.

Laatst bewerkt:
Klopt helemaal maar ik ben nog niet iets tegen gekomen wat mij past.
landbouwvoertuigen heb ik nog niet naar gezocht:friends:
wel kijk ik vaak bij action en dat soort winkels of ze misschien iets hebben wat er op lijkt en marktplaats maar dat valt tegen.

iets aan de grote kant helaas. heeft iemand nog andere ideeen?

Misschien eens duidelijk aangeven welke maat je zoekt.
En wat je nou precies zoekt:D, zet er een foto bij of zoiets.
Zoek je een lijn motor of een v motor:weetnie: scheeps motor of vrachtwagen motor je vraag stelling is mij totaal niet duidelijk.
Volgens mij staat het antwoord al bij de vraag van de vorige vraag steller.

http://www.libertyclassics.com

Laatst bewerkt:
+- 10 tot 15cm lang. De rest van de maten spreekt dan voor zich.
Daar kan ik wel mee uit de voeten.
Ik wil hem in mijn boot over de elektromotor zetten zodat het lijkt of er een echte motor in staat.

e02fc7fed9b720cf6b74a49cdbc15867.jpg

Back