IKarus ECO 8

hallo

is een ikarus eco 8 een goede beginers heli?
en hoe duur is hij RTF?
en hoe duur is hij zonder zender?
wan ik heb namelijk al een zender thuis liggen, :) maar ik weet niet of hij de goede ferqentie heeft :?

MVG philip

De Eco 8 is een prima beginners heli, wel een beetje verouderd.
Als ik jou was zou ik de zender een keer meenemen naar Quartel in Pijnacker en gewoon eens vragen wat er te koop is. Zij verkopen de Eco 8 en zullen uitleggen wat je allemaal nodig hebt om te beginnen.

Ik persoonlijk raad de eco af, er zijn goedkopere helies die ook prima vliegen bijvoorbeeld de Corona.

Er is al veel over gezegd, laat ik het ook maar eens doen:
Een eco 8 (of iets in die grote) is op zich stabieler (eigenlijk minder onstabiel) dan een micro en dus wat makkelijker te leren. Alleen als je dit zonder hulp wil doen zou ik toch eerst beginnen met een (fixed pitch) micro heli. Zonder hulp (gekoppelde zenders) zal je zeker crashen. Ik kan je verzekeren dat de klap velen malen harder zal aankomen dan met een (FP) micro heli. In de meeste gevallen heb je gewoon veel meer schade bij een eco8 dan bij een micro. Als het (goed) misgaat met formaat eco 8 lijkt het meer op een ontploffende granaat (de onderdelen spatten alle kanten op) Ook is een CP heli moeilijker af te stellen dan een FP micro. Ook gezien je leeftijd en met name voor de veiligheid zou ik willen zeggen begin niet aan die wat groter heli’s (tenzij onder begeleiding).

Zonder hulp (gekoppelde zenders) zal je zeker crashen.

Dat is onzin, dat verschilt per persoon. De meeste mensen hebben het zichzelf perfect kunnen leren, het gaat vaak pas mis zodra de overstap naar rondvliegen gemaakt word.

Voor een vliegklare eco 8 ben je al gauw zo'n 700-800 euro kwijt ZONDER zender.

laurens zei:
Zonder hulp (gekoppelde zenders) zal je zeker crashen.

Dat is onzin, dat verschilt per persoon. De meeste mensen hebben het zichzelf perfect kunnen leren, het gaat vaak pas mis zodra de overstap naar rondvliegen gemaakt word.

Voor een vliegklare eco 8 ben je al gauw zo'n 500-600 euro kwijt ZONDER zender.

Ik heb het ook mijzelf aangeleerd eerst via een micro en later met formaat eco zonder hulp. Maar als je nog nooit hebt gevlogen met een heli en je gaat dat zonder hulp proberen met een eco 8 kom op zeg ! dat gaat gewoon een keer mis. Mijn pleidooi voor een micro als beginners heli is voornamelijk gebaseerd op het veiligheid aspect. Een jongen van 14 die een beginner is ga je toch geen eco 8 aanraden ? (Ben er van uitgegaan dat hij het zelf wil gaan "ontdekken")

Hoe beter de heli, hoe sneller ze het leren. Met een beetje gezond verstand is ie minimaal 3 maanden bezig met hoveren, met een hoepel er onder.

Stel dat je die 3 maanden met een micro doet, wat moet je dan erna? Dan kom je niet verder.

laurens zei:
Hoe beter de heli, hoe sneller ze het leren. Met een beetje gezond verstand is ie minimaal 3 maanden bezig met hoveren, met een hoepel er onder.

Stel dat je die 3 maanden met een micro doet, wat moet je dan erna? Dan kom je niet verder.

Ik kan je niet overtuigen zie ik, geeft niet. We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn. Nog een twistpunt: eco vliegklaar 500-600 euro (zonder zender) Mijn stelling: gaat niet lukken. Kan je tegen je ouders/vriendin/vrouw/partner/geweten zeggen om "goedkeuring" te krijgen. Maar hoe gaat dit: bouwpakketje, borstelmotortje, 1 gewone accu goedkope regelaar. Tja een borstelmotor...is wel een beetje "uit"...doet U toch maar eentje zonder borstels met bijpassende regelaar...1 accu.. wel een beetje weinig die 9 minuten vliegtijd. Weet U wat ..doe maar er maar 2 lipo's bij van 3200Mah. Tja die houten bladen...hout zegt U kan dat ook ? Nee hout op een heli..nee dat past niet geeft U maar hightech-carbon dat is vast sterker ! Maar ja al dat plastic op dat ding.. een heeeel klein beetje bling-bling kan ook geen kwaad: motorplaat (die van plastic is een beetje slap) Aluminium Swashplate..schijnt direkter te sturen. Oke nog iets anders gewenst meneer ? Nee mooi ! Even afrekenen... Oei !! die bon laat ik thuis maar eventjes niet zien.

Alle gekheid op een stokje.. Ik denk dat je zo maar 1000 euro of meer kwijt bent.

Oeps je hebt gelijk. Ik kwam op 510 uit maar dat is exclusief gyro/servo.

Dat word dus 710 euro.

servo's waren 3101, ontvanger een Schulze 835W, accu was een 10 cellen 3200 mah GP. Geen 2e en 3e nodig dus. Gewoon een dikke lader kopen en lekker volbunkeren. Vrijloop schijnt wel nodig te zijn bij de eco ja.

laurens zei:
servo's waren 3101, ontvanger een Schulze 835W, accu was een 10 cellen 3200 mah GP. Geen 2e en 3e nodig dus. Gewoon een dikke lader kopen en lekker volbunkeren. Vrijloop schijnt wel nodig te zijn bij de eco ja.

Ik heb nog nooit iemand gezien die in ieder geval geen tweede accu pakket bij zich heeft.

En dan heeft hij zijn budget overschreden :evil: en dan ? heeft hij nog niks want een standaard eco uit de doos vliegt gewoon niet en dat is gewoon zo. Het ding is gewoon niet in staat om het gewicht van de accu te tillen. Ik raad hem sterk af.

Rhelie zei:
En dan heeft hij zijn budget overschreden :evil: en dan ? heeft hij nog niks want een standaard eco uit de doos vliegt gewoon niet en dat is gewoon zo. Het ding is gewoon niet in staat om het gewicht van de accu te tillen. Ik raad hem sterk af.

Ligt niet aan de eco maar aan de standaard borstel motor.

Dan is het toch triest dat je na zo`n grote uitgave niet eens van de grond komt ? Een beginnende helivlieger zal kompleet op het ding afknappen.
Een Eco-8 kan prima vliegen maar dan ben je wel 500 euro verder.

Ik zit bij je in de buurt dus stuur maar een pb tje

Rhelie zei:

Sorry dat ik het zeg, maar dit vind ik pure onzin.
Hier staat bij mij op de plank een standaard eco, houten rotorbladen, Feigao motor met Phoenixregelaar en als enig extra een vrijloop.
Deze heli vliegt prima met 10 cellen.
Zelfs 8 cellen zou nog kunnen maar met 10 cellen gaat het beter.

Het is dus inderdaad puur een kwestie van aandrijving. Zeker geen sportmotor of performancemotor of een ander borstelding.
Nee, een brushless en goede akku's...... en de standaard Eco vliegt, mits goed afgesteld, prima.

Ik vlieg al meer dan 10 jaar met de Eco zowel in standaard uitvoering als opgepept. Het is nog steeds één van mijn favorieten, naast de Logo's van Mikado.
De Eco is prima.
Je moet als beginner er eventjes voor zorgen, dat je hem op het juiste adres koopt en iemand opzoekt die echt verstand heeft van de Eco. En dat is een piloot die al jaren de Eco vliegt en op dit moment de Eco ook nog vliegt.

vr.gr.

Joyce

Back