IKarus ECO 8

Ik bedoel met standaard de motor die erbij zit. de heli op zich is prima en kun je lang plezier van hebben. Hij zal dus een brusheless setje erbij moeten nemen om het ding te laten vliegen.

Dat zit bij die begroting van 700 euro inbegrepen. Ik zou alsnog toch wachten op de eco 8 royal, die heeft een beter frame.

laurens zei:
Dat zit bij die begroting van 700 euro inbegrepen. Ik zou alsnog toch wachten op de eco 8 royal, die heeft een beter frame.

Zeker weten doe je dat toch niet?
Of heb jij de Royal wel al in bezit??

Ikarus beweert dat het beter is.
We weten dat pas zeker als er iemand is, die de Royal heeft gebouwd en gevlogen.
Ik heb hem al maanden in bestelling staan en de uitlevering wordt telkenmale opgeschort.

Is er iemand die hem wel al heeft??

vr.gr.

Joyce

Rhelie zei:
Ik bedoel met standaard de motor die erbij zit. de heli op zich is prima en kun je lang plezier van hebben. Hij zal dus een brusheless setje erbij moeten nemen om het ding te laten vliegen.

Ik ga nu wel heel erg de eco promoten maar je hebt ook bouwpakketen waar geen motor bijzit.

Maarten2 zei:
Ik ga nu wel heel erg de eco promoten maar je hebt ook bouwpakketen waar geen motor bijzit.

Daar is helemaal niets mis mee :wink:

vr.gr.

Joyce

laurens zei:
Zou het frame van de Royal slechter KUNNEN zijn dan de eco 8 normaal??? ;-)

dat is makkelijk praten als je gesponsord wordt :lol: :wink:

vr.gr.

Joyce

laurens zei:
Ik bedoel, ik heb wel een standaard eco 8 zien vliegen, maar dat frame gaat alle kanten op.

een frame dat tijdens het vliegen alle kanten opgaat??
Tja, ik kan alleen maar uit eigen Eco-ervaring tappen, maar dat soort zaken heb ik nog nooit ervaren.
Maar ja, ik vlieg er nog maar 10 jaar mee.............. :wink:

vr.gr.

Joyce

Ik denk dat pip een beetje pips ziet als hij zijn draadje nog volgt. Zijn vraag was: is de eco een goede beginners heli en hoe duur ?

nietes...welles...nietes, 600 euro nee 700 nee 1000 :roll:

666yeti666 zei:
Joyce,
jij als zeer ervaren piloot, wat vind jij van een LMH Corona om mee te beginnen ?
Wat zijn jouw ervaringen ?

Ik heb geen eigen ervaringen met de Corona.
vr.gr.

Joyce

Ha-eM Helifun zei:
Ik heb geen eigen ervaringen met de Corona.
vr.gr.

Joyce

Dit antwoord is niet compleet, niet juist.
Ik moet zeggen, dat ik de Corona zelf niet in eigendom gehad en zeker niet enige weken kunnen vliegen. Wel heb ik enige jaren terug de Corona een keertje "onderhanden" gehad in verband met een zenderprogrammering. Toen kon ik dat dus bekijken en eventjes vliegen. Maar dat is eigenlijk zo'n beperkte ervaring, dat je op basis daarvan niet echt een volledige mening kunt hebben. Hooguit een indruk.
Toen vond ik het een groot model FP tegen een in verhouding forse prijs.
Voor dat geld of ietsjes meer zou ik een "echte" heli kopen, dus een cp-heli.

Ik heb net even op internet gekeken om te zien hoe die verhoudingen nu liggen. Dat is eigenlijk niet veranderd.

Een Corona kit kost USD 300,00. Dat is ongeveer Euro 240,00.
Een bouwdoos van een Logo 10 kost Euro 275,00.
Voor dat kleine verschil van euro 35,00 zou ik persoonlijk een Logo 10 kopen waarbij vooral het feit dat de Logo een CP-heli is, de doorslag geeft.
Ik vind de Logo meer heli dan de Corona, maar dat is dus een persoonlijke mening. Zeker geen oordeel of veroordeling.

vr.gr.

Joyce

8O nou ik denk dat het de eco 8 toch maar niet woord, ik heb thuis al redelijk lang een dragonfly 4 liggen maar daar heb ik ook al lang niet mee gevlogen , dus heli vliegen woord weer even wennen :? .
ik vin de corna wel gaaf 8) dus daarom wil ik weten : hoe duur is een COMPLETE corna logo 10 inclusief zender ?

groet philip van diggelen

en wat vinden jullie anders van een honey bee king
heli? en joe duur is daar van een complete set RTF?

philip

i :lol: :lol: k dacht dat corona logo 10, 1heli was maar ik heb ontdekt dat het er twee zijn :lol:
nogmaals mij vraag : hoe duur is een compleete corona ??? :?:

corona + standaard motor = ca. 300
3 hitec hs-81mg servo's = ca. 85
regelaar 35A = ca. 50 euro
Gyro gws pg-03 = ca. 30 euro
ontvanger = ca. 50euro
2 maal accu 7cellen GP 3300 = ca. 80euro

you do the math .....

zoals ik kan rekenen is het dan bij mekaar 595 euri.
ik heb nog wel een eco 8 staan voor 150 euri.
let op dit is de kale heli. enkel servo's, ontvanger en gyro moet je nog halen dan. de reden dat ik hem weg doe is simpel, ik heb er 2.

Back