IMax B6(AC) topic

Betere, lees behoorlijk nauwkeurige blancers,betere componenten,verders zelfde specs. (tot 6 ampere laden max,mits binnen de 50watt) en ongeveer even duur.

Heeft iemand al eens de Imax B6 en de Turnigy Accucell6 naast elkaar gehad staan in een head to head vergelijking?

Ik vraag dit omdat ik graag een gefundeerde keuze wil maken tussen deze laders.

Groeten,
Mischa

Ja ik heb beiden gehad.... Zelfs meerdere versies van de imax. kloon geen kloon, origineel, en nog 1 welke erg vaag kleurtje had.

Conclusie: De imax zelf heb ik niet zon hoge pet vanop.
De gt is eingelijk te duur, als je ziet dat de accucell net zo goed is. De gt heeft wel een werkende usb poort voor logging.(voor mij erg belangrijk)

De balancer functie van de turnigy accucell 6 is goed en erg constant, van alle accucelllen welke ik in me handen gehad heb en heb besteld voor de omgeving, zijn ze allemaal GOED. Het onderlinge verschil van de imax, was erg groot.

Heb nu enkel nog de gt-a6 met dus usb en de accucell 6.

Let wel dat we het over kleine afwijkingen hebben, en meestal liggen deze nog ver in het acceptable bereik/ marge, maar toch. Minder is beter, en daarom houd ik het bij de accucell 6.

Kost hooguit een paar dollar meer, maar veel constanter, en een vele betere balance functie. Iig mijn PERSOONLIJKE mening.

Bedankt voor je reactie. Die paar dollar meer valt volgens mij wel mee. Of je nu 22 of 25 dollar betaalt..... Als de een gewoon beter is, heb ik het er graag voor over.

Gr.
Mischa

Ik ben wel een mieren***** in deze. Houd daar ook rekening mee ;)
Maar ja conclusie blijft hetzelfde... DE beste koop vindt ik de accucell 6 bij Hobbyking.

ALS USER:

NIETS! Helemaal niets! ;)

Maar ik denk niet dat hun 12bits fameuze balancer hier niet inzit. (die bv in de super duo zit) Gezien ze het ook niet bij de specs zetten....

Heel eerlijk vermoed ik een "clone" printje , gezien de lader layout, en specs. Ik kan natuurlijk mis zitten.

Ik vermoed dan wel met wat betere componenten,gezien de naam die ze hebben , maar dan verwacht ik dus hetzelfde resultaat als de accycell 6/ gta6 gezien de usb poort. Met ditto componenten.

Ik wil hem wel graag testen, das geen probleem... Hetzelfde geld voor de Gens-Ace lader, met dezelfde specs!

Maar goed, nogmaals het zijn vermoedens, en zolang ik hem niet DAADWERKELIJK in me handen heb gehad, en zelf heb mogen testen, zijn en blijven het vermoedens, die NIET op waarheid hoeven te berusten...

Maar ik denk niet dat hun 12bits fameuze balancer hier niet inzit. (die bv in de super duo zit) Gezien ze het ook niet bij de specs zetten....

Heel eerlijk vermoed ik een "clone" printje , gezien de lader layout, en specs. Ik kan natuurlijk mis zitten.

Zit dezelfde balancer in, staat er bij: LBA10 balancer.

betwijfel of het dezelfde lader is.. heb beide wel eens naast elkaar gezet kwa specs, en geteste prestatie, en de hyperion balanceerde toch even beter en laadde bovendien sneller als de Acc6.;. kan ook niks vinden over een usb poort in de acc6.;)

Als er dezelfde balancer inzit als in die super duo's dan is de keus simpel, dat ontwerp is beter en sneller dan wat er in de gt en accucelletjes zitten...

Als de prijs nog een beetje meekomt, is het helemaal mooi.... Heb geen idee wat ze kosten... (edit 67 euro) Hmm das wel een leuke vervanger voor de gta-6.

Al kost de hyperion wel wat meer, maar gezien hij hier in Nl te krijgne is, zou ik dat er persoonlijk wel weer voor over hebben...

(gta-6 heeft werkende usb poort) Accucell heeft geen (werkende) usb poort...)

EDIT
LBA 10 balancer is een APARTE balancer.!
LBA10%20Cell%20balancer.jpg

Dus dat is toch iets anders... En anders heb je ook nog lba 10 balancer adaper printjes, voor de stekkers.... Dus het is me nu niet duidelijk wat er PRECIES in zit....

Voor iemand die de USB-poort niet nodig heeft is dus de Accucell 6 de juiste keuze (deze vraag is puur uit eigenbelang ;-) )

Groeten,
Mischa

We praten langs elkaar, of begrijpen elkaar niet...

Vraag van mij was,of ze de 12 bits balancer hadden, zoals de eos super duo 3, en nog een aantal van hun laders.....
Antwoord lijkt dus nee te zijn:

NET3 Changes vs. Previous 0720i NET:
* 12-Bit Balance Circuit Resolution for superb accuracy
* Built-In USB DataPort and supplied USB cable
* Hardware support for EOS Control & Data Suite PC Software
* 20 Memory slots for batteries
* CYCLE mode for LiFePO4 and LiPo

Dus blijven we nog steeds zitten, met de vraag wat er binnen in de 50 watt lader zit, ;)
Blijkbaar geen 12bits balancer systeem... ;)

Ik vind het overigens een knappe prestatie als je het (laptop)voedinkje van zo'n lader weet te solderen. Zelf krijg ik het doosje niet eens open :(. Daarvoor gebruiken ze blijkbaar goede en ook véééél secondenlijm. Als je het doosje toch met grof geweld wil openmaken kom je blik tegen, heel veel blik en dat moet voor het grootste deel allemaal worden losgesoldeerd voordat je de ingewanden kunt zien. Begin er dus maar niet aan, het wordt een teleurstelling.

Ik heb het mijn Imax B6AC ook gehad. Is al weer een tijdje geleden, maar volgens mijn aftakelende geheugen, was het niet zo'n opgave. En je hebt toch niets te verliezen. Stuk is ie al, en het kan alleen maar beter worden. Bij was er iets op de print doorgebrand. Ik ben ook niet zo handig met solderen, maar dit was eigenlijk een heel eenvoudig soldeerklusje.

De mijne kwam overigens ook uit hong kong of die omgeving. Terugsturen is dan uiteraard geen optie, want het terugsturen is bijna duurder dan een nieuwe kopen, en met een beetje pech zit je weer vier weken naar de postbode uit te kijken.

Overigens ben ik een maandje of twee geleden overgestapt op de hyperion 0606iAC, en daar ben ik tot op heden wel heel blij mee. De onbalans bij mijn B6 begon de spuigaten uit te lopen. Minpuntje vindt k wel de vaste 12v kabels. Omdat ik toch altijd op 220 laad, heb ik daar maar een paar 6 mm goudcontacten tussengezet die ik nog had liggen. Verderhad ik eigenlijk verwacht de interne weerstand uit te kunnen lezen, maar dat blijt bij de 0606 er niet in te zittenm evenmin als de bediening via de pc. Maar losvan deze twee dingen, een uitstekende lader

We praten langs elkaar, of begrijpen elkaar niet...

Vraag van mij was,of ze de 12 bits balancer hadden, zoals de eos super duo 3, en nog een aantal van hun laders.....
Antwoord lijkt dus nee te zijn:

NET3 Changes vs. Previous 0720i NET:
* 12-Bit Balance Circuit Resolution for superb accuracy
* Built-In USB DataPort and supplied USB cable
* Hardware support for EOS Control & Data Suite PC Software
* 20 Memory slots for batteries
* CYCLE mode for LiFePO4 and LiPo

Dus blijven we nog steeds zitten, met de vraag wat er binnen in de 50 watt lader zit, ;)
Blijkbaar geen 12bits balancer systeem... ;)

Kijk eens op de doos van je DUO3.....;)
daar zal je het volgende vinden.
''Features Built in LBA10 balancer''

Kort door de looping: Ja, zijn dezelfde balancers.

Back