IMax B6(AC) topic

1. Ik de medewerker van LiPo Gigant gesproken heb over dit product.

2. Het lijkt me logisch dat een echt exemplaar iMax B6-AC minimaal het dubbele kost, althans hier in Nederland.

Dan geef je hieraan ook bij dat zij aan oplichting doen, zolang een medewerker geen officiele verklaring doet blijft het het geadverteerde product.

En hoezo moet het logisch zijn dat in nederland iets meteen duurder is? Ja, er is import. Maar het hoeft niet altijd gelijk duur te zijn (denk aan lipo's die redelijk in de buurt van china lipo's komen)

Warm is normaal, te heet om aan te raken is dat niet. De behuizing wordt volgens mij ook als koellichaam gebruikt, dus alle warmte gaat daarheen.

De lader mag best flink warm worden. De vermogensfets zitten tegen de bodem van de behuizing, dus daar ontstaat de meeste warmteontwikkeling. Zorg er dan ook voor, dat de lader op een vlakke ondergrond staat.

De accu mag handwarm worden. Zo'n 40 à 45 graden aan het eind van het laadproces is normaal. Dat is handwarm. Ik weet niet hoe jij vaststelt, dat alles zo'n 60 à 70 graden wordt, maar bij 60 graden begin je je vingers te verbranden. Dat is dus een ongezonde temperatuur, niet alleen voor je vingers, maar ook voor je accu.

De lader mag best flink warm worden. De vermogensfets zitten tegen de bodem van de behuizing, dus daar ontstaat de meeste warmteontwikkeling. Zorg er dan ook voor, dat de lader op een vlakke ondergrond staat.

De accu mag handwarm worden. Zo'n 40 à 45 graden aan het eind van het laadproces is normaal. Dat is handwarm. Ik weet niet hoe jij vaststelt, dat alles zo'n 60 à 70 graden wordt, maar bij 60 graden begin je je vingers te verbranden. Dat is dus een ongezonde temperatuur, niet alleen voor je vingers, maar ook voor je accu.

ik gebruik een infrarood thermometertje de accu zelf word zo'n 50 graden

Een vraagje over het (resultaat met) het laden met een Imax B6:

Ik heb 2 LiPo's 7,4V 1200mA, geen idee hoe oud deze zijn, zien er nog wel 'als nieuw' uit; staan niet bol o.i.d.
Vlieg hier ca 10 minuten mee en dan gaat er zo'n 650 tot 750 mA 'in'.

Echter als de Imax 'afslaat' is het 'celvoltage' ongeveer (varieert per laadsessie) 4,12 tot 4,16 Volt. Wel is het voor beide cellen gelijk (max 0,01V verschil).

Vraag is dus: Is de Imax defect, of zijn de LiPo's op hun einde (omdat ze niet op het max voltage van 4,25V komen).
Bij de voorheen geladen LiPo's (11,1V 800 mA) kwam de Imax tot 4,22 tot 4,23V (met ook weer max 0,01V verschil).

Overigens worden bij mij zowel de adaptor als de Imax zelf en de liPo's nauwelijks warm. Eigenlijk kun je praktisch niet van warmte-ontwikkeling spreken.
De adaptor van mijn laptop wordt daarentegen (als voorbeeld) wel flink warm.

Laatst bewerkt:
IK heb deze lader ook goed ding.
Krijg m alleen niet in auto modus.

nihm accus.

dec en inc tegelijk indrukken staat in de handleiding als het amperage knippert.
Krijg het niet voor mekaar. Iemand ook last mee?

gr

Zijn er ook leden die iets kunnen vertellen over de lader van Yuntong? Mijn zoon gebruikt deze lader en is heel tevreden. Het ding, de YT 004s laadt heel mooi in balans zowel voorbalanceren als na. Kan alleen lipo's laden, maar dat is voldoende. Zoek ook nog een verkoper, bij voorkeur in NL.

is al een oude topic

maar toch de vraag wat jullie vinden van de iMAX B6-AC B6AC Lipo NiMH 3S RC Battery Balance Charger van banggood !!!!

kan iemand mij daar iets over zeggen, was aan het denken voor die, en ik ben nog beginneling en of dat voorlopig voldoende is,!!!!

maar toch de vraag wat jullie vinden van de iMAX B6-AC B6AC Lipo NiMH 3S RC Battery Balance Charger van banggood !!!!
Als je door leest, staat er bij de specificaties This is a cloned charger, please attention before placing an order.

M.a.w. deze kun je beter laten liggen.

Hobbyist, kan jij me uitleggen waarom je een gekloonde beter kan laten liggen?

Er zijn intussen zoveel varianten van de Imax B6 in omloop. Waarom is een gekloonde minder dan het origineel?

Er zijn intussen zoveel varianten van de Imax B6 in omloop. Waarom is een gekloonde minder dan het origineel?
Over het gehele product gezien, een lagere kwaliteit.
Onnauwkeurige laad eindspanning, veroorzaakt door te grote component toleranties in de lader.

Het zijn producten die uiterlijk overeenkomstige kenmerken hebben (blauwe behuizing en 4 toetsjes).
Van binnen is het een wereld van verschil.

Back