Rhelie
Forum veteraan
Ik kan bevestigen dat de laadstroom op regelmatige tijdstippen wordt onderbroken bij dit type laders.
Ik ook, ik heb dan de accucel 6 maar die is hetzelfde.
Blijkbaar benut hij die onderbreking om de accu te meten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik kan bevestigen dat de laadstroom op regelmatige tijdstippen wordt onderbroken bij dit type laders.
Is deze de goede?
Of is dit de neppert?
IMAX B6AC B6-AC Lipo NiMH RC Battery Balance Charger - LiPo Gigant
En ja hobbyking bestellen, maar heb me auto morgen![]()
En dat weet je zo zeker omdat?
1. Ik de medewerker van LiPo Gigant gesproken heb over dit product.
2. Het lijkt me logisch dat een echt exemplaar iMax B6-AC minimaal het dubbele kost, althans hier in Nederland.
Wat en hoe ben je op dan aan het laden? Aantal cellen, stroom, type cel?mijn lader en accu worden warm, zo'n 60-70 graden is dit normaal?
Wat en hoe ben je op dan aan het laden? Aantal cellen, stroom, type cel?
De lader mag best flink warm worden. De vermogensfets zitten tegen de bodem van de behuizing, dus daar ontstaat de meeste warmteontwikkeling. Zorg er dan ook voor, dat de lader op een vlakke ondergrond staat.
De accu mag handwarm worden. Zo'n 40 à 45 graden aan het eind van het laadproces is normaal. Dat is handwarm. Ik weet niet hoe jij vaststelt, dat alles zo'n 60 à 70 graden wordt, maar bij 60 graden begin je je vingers te verbranden. Dat is dus een ongezonde temperatuur, niet alleen voor je vingers, maar ook voor je accu.
Als je door leest, staat er bij de specificaties This is a cloned charger, please attention before placing an order.maar toch de vraag wat jullie vinden van de iMAX B6-AC B6AC Lipo NiMH 3S RC Battery Balance Charger van banggood !!!!
Over het gehele product gezien, een lagere kwaliteit.Er zijn intussen zoveel varianten van de Imax B6 in omloop. Waarom is een gekloonde minder dan het origineel?