Immersionrc vortex rtf quad

Discussie in 'Multicopters' gestart door crg, 8 mrt 2015.

  1. peterc

    peterc

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    504
    Locatie:
    groningen
    Kijk eens aan, hij heeft er nog 1tje bij gehaald, NICE!

    Ik zelf heb ook die metal upgrade, maar ik heb dan wel het kunstof met de 6kantjes, die in je top en bottom plate komen er wel tussen gelaten.
    .
    .
    .
    hier nog een filmpie
     
  2. CasGas

    CasGas

    Lid geworden:
    23 aug 2014
    Berichten:
    51
    Lekker filmpje hierboven hoor..

    Nou, ik had dus op mijn oudere vortex de PDB vervangen, maar mijn ledboard reageert helaas niet meer en ik heb ook geen beeld meer. Dat lijkt mij erg raar, aangezien de PDB al vervangen is.

    Iemand enig idee of het ledboard ook verbonden is zodat je wel of geen beeld zou moeten krijgen via je onboard cam? Of zou dat er los van staan?

    Ik heb het idee van, omdat je daarmee ook je VTX kanalen kan resetten, maar ik weet het dus niet helemaal zeker.
     
  3. peterc

    peterc

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    504
    Locatie:
    groningen
    Volgens mij staat dat helemaal los van elkaar.
     
  4. CasGas

    CasGas

    Lid geworden:
    23 aug 2014
    Berichten:
    51
    Hmm crap.. dat word dus ook nog eens een nieuw led bord erbij halen :(

    Vandaag wou ik de maiden doen van de andere vortex maar ook dat gaat niet van een leien dakje.. wat een gezeur.. zodra ik opstart gaat die in cirkels vliegen, echt om zijn as heen.. als ik het zo zie is rechtsachter iets niet goed, maar dat kan de esc of motor zijn.. ding is net nieuw, maar die ga ik dan maar zelf vervangen vrees ik, of heeft iemand nog ideeën?

    Props heb ik al 4x opnieuw erop gezet en gekalibreerd, dus daar mag het echt niet aan liggen..
     
  5. peterc

    peterc

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    504
    Locatie:
    groningen
    jij hebt wel elkeer weer wat met je vortex'jes, ik zelf heb alleen dat mijn LED board niet meer te programmeren is, die blijft gewoon op vel rood staan.
    maar dat boeit me niet zoveel, wel nep dat er zoveel problemen mee zijn.

    daarom durf ik het ook niet aan om de vortex te updaten, ik draai nog steeds FW 1.0.0.5.
     
  6. peterc

    peterc

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    504
    Locatie:
    groningen
    hier nog een paar filmpies van afgelopen week.


     
    Maarten112 vindt dit leuk.
  7. CasGas

    CasGas

    Lid geworden:
    23 aug 2014
    Berichten:
    51
    Leuke filmpjes!!

    Als het ledboard er niks mee te maken heeft dan zal mijn cam ook wel aan gort zijn, maar die heb ik nog wel liggen. Maar juist met die knop die erop zit kan je ook je vtx resetten dus ik zal het helaas toch wel nodig hebben uiteindelijk, anders had ik het er wel tussen gezet maar niet verbonden (voorlopig dan), maar misschien eens aansluiten zonder board en andere cam om te kijken wat er dan gebeurd..
     
  8. CasGas

    CasGas

    Lid geworden:
    23 aug 2014
    Berichten:
    51
    En niet om reclame te maken maar meer omdat ik er zelf blij van word net in mijn zoektoch naar een led board, MRP heeft ook eindelijk spares op voorraad van alle meuk, dus dat doet mij deugd :)
     
  9. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Ik heb gehoord dat er aan een nieuwe versie vortex wordt gewerkt :). Het kan heel lang duren nog verwacht ik, maar de prototype belooft wel wat.
     
  10. peterc

    peterc

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    504
    Locatie:
    groningen
    Awesome run man!
    Maar ik had er al close up beelden van gezien, machtig mooi frame en ziet er ook erg sterk uit.
     
  11. cornetto

    cornetto

    Lid geworden:
    6 dec 2006
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Belgie
    Tja, veel zwakker als het huidige kan al bijna niet hee :D
     
  12. peterc

    peterc

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    504
    Locatie:
    groningen
    Er is niks zwak aan de vortex. Crash hem zo hard en nog niks kapot.
     
  13. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Ik denk dat de Vortex Pro Prototype wat ik nu heb sterker is dan een Blackout mini h. Dat weet ik eigenlijk wel 100% zeker!
     
  14. peterc

    peterc

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    504
    Locatie:
    groningen
    Dat zou echt super zijn, de Vortex Pro ziet er inderdaad echt wel super beefed up uit!
     
  15. cornetto

    cornetto

    Lid geworden:
    6 dec 2006
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Belgie
    Begrijp met niet verkeerd, het is een knap toestel. Heb zelf lang overwogen om er eentje aan te schaffen en hij vliegt enorm goed, doch in vergelijking met een BO miniH is hij van peperkoek.
    Ik heb een vliegmaatje die een had, dus weet genoeg.

    De vortex werd enorm gepromoot door de betere piloten ... en was bij aankondiging de toekomst van de fpv toestellen, raar dat niemand van de betere piloten er nog mee vliegt intussen.
    Dat de nieuwe sterker is dan een BO miniH is alleen maar goed nieuws, maar dan gaan gaan ze bij Immersionrc toch 90 % van het frame hebben moeten overdoen :cool:
     
  16. peterc

    peterc

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    504
    Locatie:
    groningen
    drone nationals deden de vortexjes gewoon mee, dat hij minder sterk is dan de miniH is te begrijpen.
    gisteren nog met een noodgang tegen een boom gevlogen (met metal clamps) en dacht nu is er zeker iets kapot of een arm gebroken, maar er was niks kapot.
    misschien was het mazzel.

    Walkera runner 250, ik bedoel dat is een peperkoek quad.:D
     
  17. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Normale vortex is zonder twijfel niet sterk genoeg voor snelheden boven 80km/h die weleens gevlogen worden door sommigen. Dit is ook een verklaring waarom er veel top piloten niet mee vliegen. Echter is Vortex een beste FPV machine voor iemand die hiermee wil beginnen of gewoon "normaal" mee vliegen.

    Deze proto is echt niet normaal sterk :D. Ze hebben het knap gedaan. Hele ontwerp is gewijzigd, maar je ziet wel meteen dat het een vortex is. Verder kan ik niet veel meer zeggen. Er zijn genoeg mensen die hem in bexbach gezien hebben.

    De OSD is super alweer!
     
  18. CasGas

    CasGas

    Lid geworden:
    23 aug 2014
    Berichten:
    51
    Hmm.. mijn oude vortex heb ik weer kunnen fixen, maar nu heb ik bij deze dus ook het probleem dat die links om zijn as blijft draaien.. ik kan er dus wel vanuit gaan dat het niet in de nieuwere vortex zit die ik had gekocht maar of in mijn transmitter of in de nieuwe software? Met de oude quad had ik dit probleem niet.. snap er geen hol van..
     
  19. CasGas

    CasGas

    Lid geworden:
    23 aug 2014
    Berichten:
    51
    Nou, het ronddraai fenomeen is ook opgelost.. Het blijkt dus dat mijn props er wel goed opzaten, maar dat ik alle props moest wisselen, dus links met rechts aan de voorkant en ook aan de achterkant. Dit terwijl ik wel gebruik heb gemaakt van rotorsense, dus aangeven welke kan de prop op draait. Ze draaide ook altijd de goede kant op, maar schijnbaar ging daar dus iets mee mis.. Voor beide quads dus ook meteen opgelost!

    Vanavond ook maar weer eens wezen vliegen, maar kwam er ook achter dat de Vtx ook helemaal kadoek is van mijn eerste vortex, dus immersionrc maar eens gemaild waar ik een vtx weg kan halen, want die kan je dus echt nergens weghalen..

    De Mini H (in het midden) moet ik even mee aan de gang qua PID's want die staan echt te lomp..

    [​IMG]
     
  20. peterc

    peterc

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    504
    Locatie:
    groningen
    Mischien heb je wat aan deze PIDS

    - Naze32 CleanFlight
    - Cobra 1960kv (2204)
    - HQ 6045
    - ImmersionRC 5.8/600mW + Spironet Clover

    PIDS CleanFlight:
    LOOPTIME 1500
    PID controller 1
    ROLL 4.0 0.045 32
    PITCH 4.5 0.038 32
    YAW 11.0 0.050 1
    TPA 0.00

    ROLL/PITCH Rate 0.30
    YAW Rate 0.40
    RCRate 1.30

    Throttle EXPO 0,00
    RC EXPO 0.60
    Throttle MID 0.50
     

Deel Deze Pagina