In Memoriam

Discussie in 'Duikboten' gestart door Lex Verkuijl, 25 nov 2011.

  1. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    hallo rob

    het gaat om de U47 die niet meer te koop is LOL
    gr raf
     
  2. rob niezing

    rob niezing

    Lid geworden:
    12 feb 2006
    Berichten:
    509
    Locatie:
    eindhoven
    Môgge,

    Ooooh, maakt niet uit, niet goed gelezen denk ik:morning: maar wie wat bewaart, ik dus,
    heeft hem nog, nieuw in doos, bij wouters in Bergeik voor een Spot prijsje, Raf.

    Gr. Rob
     
  3. ikke79

    ikke79 Guest

    hey

    De u-31 is ook al uit de vaart gehaald bij robbe,hopend op een nieuwe colectie u-boten bij robbe

    gr mick
     
  4. Denko

    Denko

    Lid geworden:
    14 feb 2011
    Berichten:
    70
    Locatie:
    België
    Alle fabrikanten schakelen over naar 2.4Ghz. Het zou best wel is kunnen dat men gewoon stopt met duikbootkits te maken omdat ze dan een Mhz gamma aan zenders en ontvangers moeten onderhouden...
    't worden zwarte dagen voor ons :/
     
  5. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    Chips, dat gaat wel verrekte hard! :mad: Ik ga de eerste week februari maar eens iemand bij Robbe aan z'n oren trekken geloof ik!!! :eek:nweer:
     
  6. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.572
    Locatie:
    Kampen, overijssel
    doe dat!

    maar als ze alle duikboten weg gaan doen stoppen ze denk ik met de ubooten... :(
     
  7. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    Ben er bang voor Ruben, hoe hard ik ook trek .... :( Gewoon een te klein marktaandeel, ook Robbe moet in deze tijden economischer gaan werken en voor hen onrendabele producten laten vallen. We zullen alles maar weer zelf moeten gaan bouwen ben ik bang. Nou ja bang, is meer werk, maar wel heel erg leuk natuurlijk!

    PS Schrik niet van m'n speed-avatar ... is tijdelijk!
     
  8. ikke79

    ikke79 Guest

    als die fabrikanten langzaam overschakelen naar 2.4 ghz dan word het eens tijd dat 35 mhz word vrijgegeven voor de boten gebruikers, heb hier nog een mx 16s 35 mhz nieuw in de doos liggen maar heb geen zin in een controlle die je de dag komen verpesten.

    gr mick
     
  9. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Mick,
    kijk of je een zender op de 30 mHz kunt krijgen.
    Daar kun je ook mee duiken.
    En ook toegelaten.

    Hein
     
  10. ikke79

    ikke79 Guest

    hey Hein

    ik dacht dat dat niet zo makkelijk ging een zender om bouwen, het zou wel fijn zijn als ik met deze zender toch kon varen zonder problemen.

    groet mick
     
  11. Denko

    Denko

    Lid geworden:
    14 feb 2011
    Berichten:
    70
    Locatie:
    België
    Da's allemaal heel fijn wat betreft het model zelf, maar op gebied van de zender/ontvanger is deze ontwikkeling bijzonder zorgwekkend. Tenzij iemand met kennis van zaken zich geroepen voelt om er een handel rond op te zetten? *fingerscrosssed* :p
     
  12. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    hallo

    als er dan toch iemand zich voor wil inzetten dat er dan meteen terug naar de 27Mhz gegreppen wordt
    storings vrij kan deze band ook gemaakt worden
    net zoals bij de 2.4 Gh de ontvanger matchen met de zender
    dan kan geen enkele cb er zich nog tussen wringen

    gijntje natuurlijk
    de 35 Mhz en de 40 zijn toerijkend maar inderdaad als je de firmas bekijkt dan gaat het sterk berg af met de keuze die we hebben
    zoveel mogelijk op kopen wat er op ebay tekoop komt dan kunen we nog een paar jaar verder met de hobby
    en dat jan zich maar voorziet in onderdelen om deze oudjes te kunnen blijven herstellen LOL
    ja ik verzuip er nu en dan wel eens eentje (ontvanger)
    maar ik heb nu een goeie spuitbus met vloeibare rubber en dat zou moeten kunnen helpen
    ik zeg wel ZOU moeten kunnen want ik heb het nog niet geprobeert

    gr raf
     
  13. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    hallo


    hahaha de snorkel van de type 21 is nog wel te koop bij robbe

    ja die zal veel kapot gevaren zijn geweest ??????
    heb nog een interesante site gevonden
    Das-Geschichtsbuch.de

    kan je mooie plannen bestellen

    gr raf
     
  14. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    Heren,

    Robbe is bezig met het assortiment opschonen. Dat houd gewoon in dat alle niet of slecht verkopende (lees kleine aantallen) uit het programma gaan verdwijnen. En ja, ook de Seawolf is nu een uitloopartikel .... Lichtpuntje; de mallen voor alle modellen blijven, of gaan naar een externe firma, men liet doorschemeren dat de modellen mogelijk op een later tijdstip weer terugkomen in een gewijzigde / ge-upgrade / aangepaste / RTR / nieuwe* versie. (* doorhalen wat tzt niet van toepassing is ...) Afwachten dus, en voor nu zuinig zijn op de modellen die we hebben!
     
  15. Denko

    Denko

    Lid geworden:
    14 feb 2011
    Berichten:
    70
    Locatie:
    België
    Met een teruglopende economie verbaast me dat niet. Jammer voor ons, zeker de beginnende duikbootbouwers.
    Lex, Heb je toevallig iets te weten gekomen wat Robbe hun standpunt is ivm. met de 40Mhz (en andere Mhz) zenders en ontvangers?
     
  16. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Ik denk dat wij dat niet meer mee maken dat we de 40 mHz niet meer kunnen gebruiken omdat de zenders op zijn.
    Hoeveel 30 mHz zenders zijn er nog in gebruik?
    Heel veel.
    Kijk eens hoe lang een zender mee gaat bij normaal gebruik.
    En Robbe-Futaba zal zich niet veel aantrekken van die paar 40 mHz gebruikers hoor.
    Maak je maar sterk dat ze de 30 mHz weer in productie nemen.
    In Nederland is de 30 mHz toegestaan.

    Hein
     
  17. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.501
    Locatie:
    Heerenveen
    Heb zelf zwaar zitten twijfelen wat betreft de aanschaf van de zender voor de U-boot. Een goede 40 mhz computerzender is schaars op de 2e handsmarkt, zelfs op ebay.de.

    35 mhz ligt voor het oprapen maar ja.... respect voor de gevleugelde vrienden ( ben er immers zelf ook een maar dan wel op 2.4 ghz)

    Maar toch besloten de 40 mhz/35 mhz band te blijven respecteren zoals ik al 14 jaar doe en een 40 mhz zender er bij gekocht.. 35 mhz zou hier geen probleem opleveren er zijn immers geen vliegclubs in de buurt, maar ja dan komt het meeting/ controle verhaal om de hoek kijken... en dan vaart 40 mhz wel zo relaxt :)
     
  18. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Jonkje,
    ik ben 2 jaar gelden gecontroleerd in Veendam door zo een van die controledienst.
    Had in de 40 mhz een 41 kanaal zitten.
    2 jaar voorwaardelijk met zenden.
    Die op de 35 mHz waren aan het zenden voor de auto's € 150,00 boete.
    Er zijn op de Duitse Ebay zenders zat te koop op de 40 mHz.
    De fc18 en fc 28 en opvolgers.

    Hein
     
  19. ikke79

    ikke79 Guest

    sea wolf

    beste u-boot bouwers

    de sea wolf is bij robbe ook al uit de vaart gehaald, de pagina is helaas leeg onder het rubriekje u-boten.
    Ik ben benieuwd wat robbe nu gaat doen met de u-boten, ik hoop dat robbe iets nieuws voor ons gaat maken.

    groet mick
     
  20. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    hallo

    het zou me verwonderen want ik zie alleen maar rtr en andere mooie artikels ze ik alleen maar verdwijnen
    alleen graupner heeft nog een duikboot uitgebracht
    voor de rest koop ik alleen nog maar taxxas servo's want die zijn tenminste echt waterdicht
    en IN de wtc kan je evengoed een dichte servo zetten want onder de 1 liter is het condensatie zoals jullie weten
     

Deel Deze Pagina