In/op welke voertuig rijdt u?

• Topicstarter Topicstarter ak73 pro a
  • Startdatum Startdatum
Ik vindt het in ieder geval heel erg prettig dat er nog steeds mensen hun auto kiezen met hun hart i.p.v. met het leasebudget van de baas!

Je hebt helemaal gelijk Justus! Alleen zie ik liever een wolf in schaapskleren, ipv een schaap in wolfskleren. Een beetje subtiel is veel mooier.

Ik zit anders zelf graag in een mooie auto hoor, interieur zie je toch zelf ook? Afwerking doe je voor jezelf toch ook? Je moet maar eens in een 991 een ritje doen als je de kans hebt, is gewoon een brilliante wagen.
k heb weleens een ritje gedaan in een Carrera S van 2009. Natuurlijk zijn dat ook prima auto's, maarrrr: als je dit soort sportauto's koopt staat wat mij betreft de prestatie met stip bovenaan de prioriteitenlijst. De functies/features komen op de tweede plaats. Afwerking e.d. pas op de derde plaats of verder.

De concurrenten (op prestatie) van de GT-R kosten al gauw het dubbele. Niet omdat ze meer functie bieden, maar alleen omdat ze wat fijner afgewerkt zijn. Puur zakelijk gezien is dat op basis van de eerder genoemde prioriteiten een zeer onverantwoorde keus. Liggen de prioriteiten in een andere volgorde dan kun je beel beter bij (bijv) AMG gaan shoppen.

Oh hier even een fotootje van mn oude bmw e30, gewoon omdat jullie er zoveel van houden... :rolleyes:

ed97bba0.jpg

Auto had alleen OEM onderdelen, ging weg door teveel roest.

Discussie Porsche/GTR vind ik wel grappig. Persoonlijk zou ik liever een Porsche rijden, puur omdat ik ze mooier vind. beide zullen ze op de grens kunnen rijden voor wat je in het verkeer met goed fatsoen uit kunt/mag halen.
en op het circuit,.. tja, hoevaak kom je daar nu? plus dat ze daar ook beide goed zouden rijden.

Een van m'n droomauto's is en blijft bijvoorbeeld de Porsche 935. De GT-R,. tja, ik zou er geen nee tegen zeggen als ik hem zou krijgen bij wijze van, maar 't is geen auto die op m'n verlanglijstje staat. :mrgreen:

Anyways, rijdt zelf nog steeds in m'n '93 Corrado VR6. Inmiddels is die iets verder aangepast en heeft een ongelukje gehad. :(
2012-04-13172406.jpg

Voorbumper en spatborden zijn een andere kleur nu. :rolleyes: maargoed, was gelukkig alleen een beetje blikschade. niks krom verder gelukkig maar. :)

De velgen had ik gevonden, en weggebracht om te richten, oplassen/afdraaien en dan te poedercoaten. Op weg hier naartoe een ongelukje gehad waardoor de neus net in elkaar zat.
Nu dus maar het warmere weer afwachten om het weer netjes in kleur te spuiten. techinsch is die iig nog steeds perfect. :)
Motor die er nu in zit is een 2.9 VR6 uit een '96 Golf 3 Syncro. (ofwel 't is een laatste generatie motorblok.)
er hangt een 6-bak in op basis van de originele 5 bak. (1-5 is hetzelfde gebleven, de 6e versnelling is nog langer. 160km/h bij 3500 toeren deed die nu in duitsland.)
en er zit een Volkswagen Motorsport (VSR) inlaat brug op, die de koppel curve 800 toeren omlaag trekt. Deze dingetjes bij elkaar opgeteld komen samen op een gemiddeld verbruik van bijna 1/12,5 :) Wat toch wel erg netjes is voor een 20 jaar oude bijna 3l V6.
Jammer genoeg op dit moment niet zo mooi.. maar dat komt ook wel weer.

(PS: Dit noem ik dus OEM+ :D (op het kleurverschil nu na dan.) Letterlijk de originele techniek wat verbeterd. )

Laatst bewerkt:
k heb weleens een ritje gedaan in een Carrera S van 2009. Natuurlijk zijn dat ook prima auto's, maarrrr: als je dit soort sportauto's koopt staat wat mij betreft de prestatie met stip bovenaan de prioriteitenlijst. De functies/features komen op de tweede plaats. Afwerking e.d. pas op de derde plaats of verder.

Is toch echt wel een wagen die bedoeld is als daily te kunnen gebruiken. Niemand koopt een Porsche Carrera omdat hij in 7.XX rond de nurburgring kan knallen. Daarvoor hebben ze nu eenmaal de GT3.

Verder ben ik bezig met een elektrische fiets waar ik eigenlijk 7kW uit wil halen. Nu zit ik net boven de 4kW, wat ook al heel wat plezier geeft! Ontzettend licht, erg leuk! Hij trekt iig sneller als mn golf op haha

Ik heb nog altijd het plan een brushless brommer te maken van een Honda MB5 frame. Probleem is alleen ik wil die ook verzekerd krijgen en dat betekent RDW keuring.

Auto Golf VW als ie wel aan zijn eind toe :(
Motor(s) Yamaha RD350cc YPVS , Yamaha RD250cc Honda CBX550CC,
and last but NOT least Suzuki GSXR1100 ...

Deze discussie blijft interessant. Mijn mening: een GT-R koop je om gewoon loeisnel te zijn en maximale fun te hebben. Dus, een GT-R koop je voor jezelf, een Porsche koop je voor een ander (om indruk te maken en te laten zien dat je geld hebt).

Wat is dat nu voor een domme redenatie?
Dus omdat ik een Porsche heb wat mijn dagelijkse auto is heb ik die voor de buitenwereld gekocht?
Heb voor een Porsche gekozen omdat IK dat nou een mooie tijdloze auto vind.
Heb nooit de intentie gehad om indruk te willen maken op andere, zelfs niet met een van mijn ferrari's die ik heb;)
Ik heb ze omdat ik misschien zelf een liefhebber ben:rolleyes:

ja,.. wow, stel je voor. :roll:

Alsof die allemaal o-zo erg zijn. (maar agreed,.. die spoiler is wel heel erg. :p )

Laatst bewerkt:
SAM_0806.jpg

lekker bergweggetje naar 1900 meter, ramen open, radio uit, verwarming aan want het was maar 10 graden, 1ste gang op de automaat en 3000 toeren de berg op!

BROOOOOOAAAAAAHHHHHH.........heerlijk!!!!

Justus

Laatst bewerkt:
En sinds deze week rijdt mij vrouw nu in een hagelnieuwe Renault Twingo, ik mag nog steeds wachten op de Megane.....:rolleyes:
mg1976.jpg

En dan eindelijk, na vanaf januari te hebben moeten wachten is hij afgeleverd op mijn verjaardag (leuk cadeautje wel....) de Megane Estate Bose uitvoering.
dsc0040rn.jpg

Wat is dat nu voor een domme redenatie?
Dus omdat ik een Porsche heb wat mijn dagelijkse auto is heb ik die voor de buitenwereld gekocht?
Heb voor een Porsche gekozen omdat IK dat nou een mooie tijdloze auto vind.
Heb nooit de intentie gehad om indruk te willen maken op andere, zelfs niet met een van mijn ferrari's die ik heb;)
Ik heb ze omdat ik misschien zelf een liefhebber ben:rolleyes:

Pic or didnt heappen.

worthlesswithoutpics.jpg

;)

De GTR is inderdaad een zeer fraaie wagen. Vanbinnen lijkt het allemaal 'cheap' heb er al ingezeten maar nog niet meegereden.
Echter wie een Porsche kan betalen of een GTR kan eventueel ook kijken naar een M ?
Hier thuis rijden we rond met een BMW M5.
Zeer snelle gezinswagen :) met alle luxe, en ziet er zeer netjes uit.
V10 uitvoering nog en met een Eisenmann uitlaat goed voor 507pk :)
Er wordt ook gewoon dagelijks mee gereden.

Hier een filmpje van een meeting waar we aan meededen.
Niet letten op de titel, de cameraman stond gewoon iets te kort tegen de weg.. en met zoveel krachtige wagens weet je wat er kan gebeuren en op zo een meeting houdt niemand zich in ;)

LqoApnZlNI0[/media] Viper GTS drift + BMW M5 drifting and almost hitting me! - YouTube

Heb het zelf ook gefilmd met men gsm maar tijdens de drift was het zeer moeilijk te filmen (arm recht kunnen houden) dus daar heb je niet veel aan..

Laatst bewerkt door een moderator:
Back