In/op welke voertuig rijdt u?

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door ak73 pro a, 25 sep 2005.

  1. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.205
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Knappe klus geweest! Waar heb je die 4WD bende dan onder weg gesleuteld? Flinke aanpassing tunnel, andere stoelen etc. Offf... is het een Subaruyota (Toyobaru) geworden :)

    Gr Bas
     
  2. AvensisGT4

    AvensisGT4

    Lid geworden:
    1 feb 2015
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Ridderkerk
    Nope, volledig met originele toyota delen gedaan en daar waar nodig onderdelen op maat gemaakt.
    Subframes voor en achter zijn gewisseld, het voorste 4wd subframe was eigenlijk voor RHD, dus die is weer omgebouwd naar LDH met wederom andere toyota delen.
    Achterste chassis delen zijn eruit geslepen en nieuwe erin gelast, brandstof tank moest gewisseld worden naar eentje waar in het midden ruimte was, originele had ruimte voor de uitlaat aan de zijkant. Ook de brandstofleiding van het chassis naar de tank moest aangepast worden omdat het de auto een europese koppeling heeft en de tank japans is.
    Voorkant is het chassis ietsje gewijzigd om het subframe eronder te krijgen.
    Remmen zijn voor gewijzigd naar 14 inch met 8 zuigers, achter is omgebouwd naar schijven, eerste keer een set van een diesel en later naar die van de 4wd.
    Dempers gewijzigd naar schroefset, welke ik ook nog ombouw naar electronische bediening voor de hardheid te regelen tijdens het rijden (dmv zelfbouw set, bestaat voor dit type dempers niet af fabriek).

    ECU is gewisseld naar een MoTeC om alles aan te sturen. Kabelboom is pas gemaakt aan de nieuwe ECU, dashboard heb ik ook opnieuw moeten bekabelen aan de andere motorboomkabel. Ook zijn de nieuwe sensoren IN de motorboomkabel aangebracht (en opnieuw ingetaped) en alles wat overbodig was (en dat was nog behoorlijk wat) is uit de kabelboom gehaald.
    De tunnel is nog origineel, de stoelen zijn wel gewijzigd naar kuipen maar dat was omdat het in bochten niet zo fijn was om uit de stoel te glijden. Voor de cardan as maakt dat niks uit.
    Achterdeuren omgebouwd naar electrische ramen.
    Radiateur gewijzigd naar 2 liter model, top mount liquid intercooler gewijzigd naar front mount intercooler.
    Standaard turbo is vervangen door Dual Ball Bearing Garrett
    Km tellers aangepast zodat deze nu tot 300 km/u kan (of ik dat ooit haal denk ik niet, maar het ziet er cool uit), toerenteller gewijzigd naar 9000 ipv 8000 verdeling.
    Overgespoten in two tone met House of Kolor Rainbow flakes, ook volledige interieur gespoten.
    Motorkap met happer, grill en koplampen zijn ook origineel toyota.
    Deurpanelen en achterbank gewijzigd naar iets andere kleur grijze stof, en het plastic is nu donkergrijs ipv lichtgrijs. Deurpanelen ga ik ook nog in 2 tone flocken.
    255 l/h Walbro pomp.
    Lichtgewicht vliegwiel
    Blow off valve
    Dubbele Spal koelvinnen
    Oliekoeler achter de bumper gemaakt en volledig uit het zicht geplaatst.
    3 inch open uitlaatsysteem van voor naar achter.

    Eigenlijk het enige wat nog origineel is, is de handrem hendel. Voor meer foto's zie www.3sgte.nl
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  3. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.205
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Mooi werk! Haha... da's behoorlijk ingrijpen in het geheel, en dat was niet 'eventjes'!
    Top klus, prachtige motor er in gelepeld! En ergens ook wel jammer van zo een Celica... dat zijn eigenlijk ook klassiekertjes van de toekomst aan het worden.

    Met zo veel power... eigenlijk 'hoort' er dan een rolkooi in. Voor de eigen veiligheid. Een misse flits en het is over en uit.
    Al een Delta Integrale zoekgereden? ;) Kort geleden een meegemaakt met tegen de 400 PK. Niet van de poes. Was ook geen straatversie meer. Geheel nieuwe subframes voor en achter om de klappen op te kunnen vangen, jongens verpakt in rolkooi, helmen met intercom. Ik wist niet dat een waste-gate zo veel herrie en vreemde geluiden kom maken...
    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2017
  4. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Een wolf in schaapskleren zo te zien.
    Wel apart om dit type auto zo te tunen.
     
  5. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Ariel en MicropropSport vinden dit leuk.
  6. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.205
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    "Uitlaten" Haha... 'whats in a name' :yes:

    Euhhhhhhh..... geen speciale dak imperiaal voor de hellingzwever????
     
  7. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    De dak imperiaal heb ik wel gehad.
    Skikoffer op het dak en met twee kinderen 2 weken naar Frankrijk.
    Zelfs de golftas meegenomen.
    Wel een apart detail. In de handleiding van de imperiaal stond dat ik de zekering van de dakbediening eruit moest halen.
    Dit om schade te voorkomen....
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  8. AvensisGT4

    AvensisGT4

    Lid geworden:
    1 feb 2015
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Ridderkerk
    De celica stond toen op de sloop, had tegen een boom gezeten. Heb daar het blok uit gehaald. Ach ja, dan gaan de andere die nog over zijn alleen maar weer omhoog in waarde :) mijn droom was dat blok in de Avensis lepelen.

    Het is inderdaad niet eventjes gedaan, heb destijds de auto stilgezet omdat het te gevaarlijk was met 2wd en remmen die het vermogen niet aankonden, dempers die het gewicht van het blok niet lekker vinden. Heb toen alles aangepakt wat nodig was om het wel veilig te krijgen, grotere remmen, 4wd, ophanging etc.
    De auto staat al een aantal jaren stil, door omstandigheden niet verder aan kunnen werken. Ik ben 5 jaar geleden verhuisd en toen is de auto op eigen kracht de garage ingegaan, toen het blok eruit gehaald om aan de voorkant van de auto te beginnen. Sinds kort ben ik er weer mee bezig.

    Je maakt wel hele leuke dingen mee door het verassings effect:
    Een delta integrale ben ik destijds niet tegengekomen (reed toen nog met 2wd). Wel een keer een Porsche 911 Carrera 4s, die meneer had geen leuke dag, die begreep er echt niks meer van. Bij de stoplichten een minderwaardige blik van "leuk tupperware karretje". We hadden beide een auto voor ons bij het stoplicht, licht op groen, auto voor hem trok wat sneller op, ik ben achter hem gaan rijden, elke keer keek hij in zijn spiegel en dacht die ben ik toch zo wel kwijt, bij de 5e keer bleef hij continu kijken... en ging uiteindelijk maar opzij, heb een heel groot gat getrokken en daarna afgeremd tot hij weer bij me was en dat een aantal keren herhaald. Grijns ging niet meer van mijn gezicht af. Hij wilde me niet eens meer aankijken.

    En een eigenaar van een Nissan Sunny GTi-r kloon (wel alle opsmuk en de spoilers maar onder de kap maar een 1.4 en trommelremmen achter), die daagde me uit op de Utrechtse baan vanuit Scheveningen naar Delft. Ook die was met stomheid geslagen.

    Of impreza's die het verkeerd inschatten, al naar links gaan om er voorbij te willen op de snelweg, maar toch vermogen te kort kwamen. Met regenachtig weer was het niet te doen met 2wd zonder sper, dan had ik alleen maar wielspin. Dat zal straks verholpen zijn als 4wd helemaal klaar is.

    Een wastegate maakt inderdaad gekke geluiden. Ik had een turbo kit gekocht met een externe wastegate maar die kit bleek achteraf erg slecht (bij een maat van mij blok kapot door de immitatie wastegate in die kit, dus heb maar vervangen voor een dual ball bearing met interne wastegate.)
     
    MicropropSport vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina