In/op welke voertuig rijdt u?

• Topicstarter Topicstarter ak73 pro a
  • Startdatum Startdatum
Weer zo'n rijke belg. :lol:
17 en 2 auto's. 8O
ben ook 17 en heb niet eens 2 rc auto's :D
Kwam ook al 2 belgen tegen, waren 19 hadden allebei een gloednieuwe ktm sm. 8O

Hoe doen jullie dat?

R3an!m@ted zei:
Weer zo'n rijke belg. :lol:
17 en 2 auto's. 8O
ben ook 17 en heb niet eens 2 rc auto's :D
Kwam ook al 2 belgen tegen, waren 19 hadden allebei een gloednieuwe ktm sm. 8O

Hoe doen jullie dat?

Tsjah...vriend van m'n broer is 18 en kreeg van z'n ouders een Yamaha Thundercat

Yamaha%20YZF600R%20Thundercat.jpg

Maar dieheeft gewoon rijke ouders (dit zegt dus niets over Impreza-GTT)

ik rijd een rode peugeot 205 1,8 vierpitter diesel :tank: gesloten voertuig voor 2 personen en geen achterbank maar een vlakke plaat staal (daar betaal je verekes veel verzekering voor en je hebt geen :sniper: belasting voordeel meer).
achterin past precies een vleugel van 1,5 m lang 8O das een hoop luxe
hij is uit 91 met 310000 km op de teller.
ik rijd meer korte afstanden en dan is het gemidelde gebruik rijd die 1 op 18,5.

R3an!m@ted zei:
Weer zo'n rijke belg.
17 en 2 auto's.

Hoe doen jullie dat?

nou moet je eens luisteren :evil:
ik haat het als mensen zeggen dat ik rijk ben, dat ben ik dus niet!!!!!!!!
kan ik er wat aan doen dat de mensen tegenwoordig niet graag meer werken
ten eerste ze zouden allemaal moeten weten hoeveel ik werk in het weekend en tijdens de week na school, zouden ze al heel wat minder praten van rijke mens :evil:
ten tweede mijn pa is misschien wel zelfstandig bakker, en jullie denken dat ik veel geld krijg van papa, maar je zit er dan FERM NAAST!!!!!!
maar ik mag de boel wel zelf betalen
net zoals mijn andere bmw. het enige wat ik krijg is een tankkaart :P en verzekering.
ik wil niet agressief overkomen
maar dat zou je toch?
rijke mens :| :?

nu weer on-topic...

Als ik een tankkaart en verzekering zou krijgen kan ik ook wel een BMW betalen... Sorry hoor maar dat zijn juist de kosten. De aanschaf is maar één keer en dan is het wel te overzien.

Maar gaaf project met zo'n mooie 6 cilinder!

Dirk Jan zei:
Als ik een tankkaart en verzekering zou krijgen kan ik ook wel een BMW betalen... Sorry hoor maar dat zijn juist de kosten. De aanschaf is maar één keer en dan is het wel te overzien.

voor mijn 318tds is het iets van 325€ verzekering, en verbruik is 7-8liter/100km diesel :?
dus dat valt mee
maar voor de e30 mag ik alles zelf betalen...
en die zuipt hoor 8O 8O 8O
verzekering ook maar ze zal op mijn pa zijn naam staan...
maar daar hoef ik me nog geen zorgen over te maken, de wagen komt toch de eerste jaren de weg niet meer (normaal) op...

Ach, de een die geeft geld uit aan verschrikkelijk veel zuipen, de ander aan zijn toekomstige auto/motor door er verschrikkelijk voor te sparen.
Mijn eerste auto was een swift gti waar ik toen redelijk voor moest sparen, daarna ging het geld in pc's e.d.

Op het moment moet ik ook ff kijken wat ik uitgeef aan mijn auto (en andere hobby's ;) ).

Als mensen je er voor aankijken en denken dat je uit een rijk nest komt.
So be it, zolang je zelf maar weet hoe het zit.

Wij rijden in een Smart.. een forfour om precies te zijn.. nagelnieuw gekregen in januari.

Probleem van de Smart is het imago, de meeste mensen kennen alleen de fortwo en vinden die lelijk. Als er op dit autootje een peugot logo had gezeten, was hij niet aan te slepen geweest.

Zeg nu zelf:
full.jpg

full.jpg

full.jpg

full.jpg

Dat ziet er toch niet verkeerd uit?

Qua kosten.. inclusief wegenbelasting, all-risk verzekering en benzine (uitgaande van 30000 km per jaar) kost deze auto ons zo'n 300 euro per maand. Dat is lastig te evenaren met een oud brik of andere grotere auto.. Daarnaat, ABS, 4 airbags (side, passagier, bestuurder), ESP.. en hij rijdt ca. 1 op 16 bij gemengd stadsverkeer/snelweg.

Wat betreft ruimte.. mijn Cessna (spanwijdte 2m10 oid) past er in! :)

nee sorry en een peugeut logo zou het alleen maar erger maken. :lol:
Vind het een beetje een plastic speelgoed dingetje, en al die leuke gekleurde dingetjes die ervoor zijn....

@ impreza
zo bedoelde ik het niet, als je hard werkt en daardoor mooie spullen kan kopen ben je of voel je je toch rijk? iig op jouw leeftijd 2 auto's, doen veel je niet na denk ik.
Zelf wordt ik vaak voor verwend aan gezien, doe dan rc racen, heb dure schakelbrommer en doe aan mountainbiken.
Mountainbiken betaald me vader dan helemaal(fietsje van 3500) en de rest betaal ik ook door gewoon hard werken, buiten school cker nog 20 uur per week.

R3an!m@ted zei:
Vind het een beetje een plastic speelgoed dingetje, en al die leuke gekleurde dingetjes die ervoor zijn....

Doordat jullie er zo op reageren vliegen er hier dadelijk ruim 1000 man de straat op (en heeft Hezik dadelijk geen reserve onderdelen meer), en dan praat ik nog niet eens over de gevolgen voor de toeleveranciers van dit autotje. En die Nederlandse regering speelt hierin ook niet mee, als ze de belasting op binnenlandse producten eens behoorlijk verlagen dan zijn we misschien ook geneigd om ons eigen product sneller te kopen om zo onze eigen economie beter in stand te houden.

Doe zoals die amerikanen doen, buy american moeten we dan veranderen in Koop het Nederlandse product. Natuurlijk moet dan ook de Nederlandse regering meewerken door die belastingen voor de eigen producten te verlagen.

:offtopic:
wat zou dat autotje het mooi doen met 4 buitenlopers in de wielen en een paar lipotjes onder de motor kap. Ik denk dat daar dan wel een leuke markt voor te vinden is......................Zeker als hij dan niet te duur wordt.
:ontopic:

R3an!m@ted zei:

hehe.. dacht wel dat er zo'n reactie zou komen.. beetje kortzichtig is het wel, niet?

Raar dat een vooruitstrevend product wordt afgekat vanwege de vooruitstrevendheid. Qua formaat is deze auto groter dan bv. een peugot 106, dus de vergelijking met speelgoed slaat nergens op.

Het kunstof heeft grote voordelen. Als bv. iemand bij mij een kras maakt, gaat hij niet roesten en is hij praktisch niet te zien, omdat het kunstof dezelfde kleur heeft. Daarnaast; stel iemand trekt een kras over een volledig portier.. dan vervang je het kunstof paneel voor € 40 en is je auto weer als nieuw. Noem mij 1 auto waarbij je zo'n schade zo makkelijk en goedkoop zou repareren.

Wat betreft het feit dat ze gestopt zijn met productie.. ze zijn wettelijk verplicht nog 10 jaar lang onderdelen te maken, dus daar ben ik niet zo bang voor. Daarnaast is dit autootje zeldzaam (itt. bv. de peugot, waar half NL in rijdt) en vind ik 'm er leuk uitzien. Denk dat de inruilwaarde alleen maar omhoog gegaan is doordat ze er mee gestopt zijn.

Theo Coenen zei:
R3an!m@ted zei:

Doordat jullie er zo op reageren vliegen er hier dadelijk ruim 1000 man de straat op (en heeft Hezik dadelijk geen reserve onderdelen meer), en dan praat ik nog niet eens over de gevolgen voor de toeleveranciers van dit autotje. En die Nederlandse regering speelt hierin ook niet mee, als ze de belasting op binnenlandse producten eens behoorlijk verlagen dan zijn we misschien ook geneigd om ons eigen product sneller te kopen om zo onze eigen economie beter in stand te houden.

Doe zoals die amerikanen doen, buy american moeten we dan veranderen in Koop het Nederlandse product. Natuurlijk moet dan ook de Nederlandse regering meewerken door die belastingen voor de eigen producten te verlagen.

wat zou dat autotje het mooi doen met 4 buitenlopers in de wielen en een paar lipotjes onder de motor kap. Ik denk dat daar dan wel een leuke markt voor te vinden is......................Zeker als hij dan niet te duur wordt.

koop nederlands!!!, iedereen aan de Spyker. :lol:
Of een donkervoort, is ook goed.

maar ik rij serpent, dat is op en top nederlands.
maar amerikanen kunnen dat wat makkelijker doen want die maken ook alles, in nederland wordt er bijna niks gemaakt.
Alleen de auto merken die ik al noemde, dus die moeten of goedkope modellen gaan maken, of ze moeten zoveel subsidie krijgen dat je voor zeg 30.000 een spyker kan kopen. (dat zou een mooi plan zijn)

En ik ga echt niet een auto kopen omdat ie nederland wordt gemaakt,
gaat mij gewoon om de beste kwaliteit.

@ hezik Dat ie van plastic is , dat is wel prettig en het is een praktische auto.
Maar dat vind ik niet belangerijk, auto moet er vet uitzien en een beetje snelle motor hebben.
En het is wel een unieke auto ja, je ziet em niet vaak, daar hou ik dan wel van.
Daarom ga ik zelf voor een mustang.

Wat heb je in dit land aan zo een Spijker of Donkervoort? Het zijn geen praktische auto's, een kratje pils past er al niet in, laat staan een fatsoenlijk model met toebehoren, ja ook je serpentje met toebehoren past er al niet meer in. Daarnaast mag/kun je de power en de snelheid hier nergens gebruiken. Als Spijker en meneer Donkervoort nu eens een handige gezinsauto maken dan krijgen ze ook meer klanten en zeer zeker als die dan ook nog eens op een goedkope manier gemaakt wordt.

Deze smart was al wat jij omschrijft Theo, voor een beginnend gezinnetje erg gewschikt. Het bedrag wat ik noemde is inclusief afschrijving, dus het is een erg goedkoop autootje (als je van een nieuwe auto uitgaat), ik bedoel, all risk verzekering, ongeacht je voorgeschiedenis, voor 40 euro p/m.. om over wegenbelasting nog maar te zwijgen.

't is een vijfdeurs en de achterbank is van voor naar achteren te verplaatsen en in delen neerklapbaar. Ik kan er met mijn krap 100kg en 1m87 zitten zonder met m'n knieen de voorbank aan te raken.

Smart had ook plannen voor de 'formore', een nog iets groter concept.. maar ja, als dit al niet verkoopt..

Theo Coenen zei:
Wat heb je in dit land aan zo een Spijker of Donkervoort? Het zijn geen praktische auto's, een kratje pils past er al niet in, laat staan een fatsoenlijk model met toebehoren, ja ook je serpentje met toebehoren past er al niet meer in. Daarnaast mag/kun je de power en de snelheid hier nergens gebruiken. Als Spijker en meneer Donkervoort nu eens een handige gezinsauto maken dan krijgen ze ook meer klanten en zeer zeker als die dan ook nog eens op een goedkope manier gemaakt wordt.

Toevallig is Spyker met een offroad-crossover bezig, te vergelijken met de Porsche Cayenne. Dat komt al in de buurt van een gezinswagen. totdat je de prestaties ziet: 0-100 in 5 seconden en een topsnelheid van 290 km/u

ALs die dan ook nog eens 50-55 in de 5 kan rijden met ongeveer 1500 toeren is hij lekkerzuinig. Mijn mazdatje 626 wagon van 19 jaar oud doet dat nu nog net met 1500 toeren......... en kan dan nog zonder terugschakelen door naar de 80 en meer.

Theo Coenen zei:
.....

Theo,
Een beetje nationalisme kan inderdaad geen kwaad. Jij haalt de amerikanen aan, maar ik ben al verschillende keren in Australie geweest en daar hebben ze veel last van overnames door Aziatische bedrijven, dan vinden zij het dus niet meer Australisch. Op veel verpakkingen zie je dan staan: Australian Made, Australian Owned.

Dat zou dan nog niet voor Born gelden.
Het probleem in Born is gewoon dat het te duur is om hier auto's te maken. Dit geld niet alleen voor auto's maar voor heel veel producten. Als dat soort producten alleen in Nederland gemaakt kunnen worden met overheidssteun is dat nog steeds niet goed voor onze economie.
Begrijp me goed, het is heel erg vervelend voor 1000 gezinnen in Born (en mogelijk wel alle 3000 gezinnen), maar volgens mij is deze discussie elke 5-8 jaar aan de orde (als een model uit productie gaat).

Theo Coenen zei:

Daar ben ik wel nieuwschierig naar. Ik heb al prototypen gezien met 4 electromotoren, maar waarschijnlijk nu te duur.

Groet,
Bas

Back