Ik heb een oude bromfiets, die ik sinds mijn 16e heb (ben nu 20). Een '79 Zündapp GTS 50, in elk onderdeel door mijn eigen handen is geweest. Toen ik hem kocht was het een wrak, simpel gezegd. Ik heb er toen ong 6 maanden in 'wrakstatus' mee gereden, maar had toen genoeg geld gespaard om het in 1 keer GOED te doen. Dus toen is de hele brommer uit elkaar geweest, en is elk onderdeel vervangen/opgeknapt/gereviceerd. Het is echt mijn kindje nu.
Klein fotootje van toen ik het ding ong. 5 minuten bezat.

Veel onderdelen zaten in een grote kartonnen doos, waaronder bits and pieces die helemaal niet bij een Zündapp/bromfiets hoorde (Opel Kadett koplamp o.a. )
Zo heb ik er heel lang op gereden. Kuipje, enorm traag en storingsgevoelige 3-handbak (handversnelling...) eronder, en wat roestvlekken her en der. Er gingen steeds meer dingen stuk, en op een geven moment had ik er genoeg van....
...en zag hij er na heel veel bloed, zweet, geschaafde knokkels en wat tranen, zo uit. Helemaal opgeknapt, correcte 4-voetbak (zoals een motorfiets, met een schakelpookje) eronder, en gassen maar.
Totdat ik 2 jaar geleden er een stevig ongeluk mee had. Vent voor me maakte een noodstop, en ik probeerde al remmend er omheen te gaan. Lukte niet, dus schoof ik er met brommer en al onder. Mijn linkerbeen beschadigd, kuip vernield, krassen op zijkapjes (mijn been lag onder de tank, anders was die ook vernield), en zijn achterbumper lag eraf. 3 weken met krukken gelopen, tot grote hilariteit van mensen die mij toen samen met mijn destijds-vriendin zagen lopen, die uit haarzelf al met krukken liep (genetisch zwakke knieën).
Toen toch het besluit genomen om weer brommer te rijden, ben toen voorzichtig met de Zündapp van een maat begonnen weer rondjes te rijden, en binnen 10 minuten weer the bug te pakken, en mijn eigen 'dappje toch weer gerepareerd en opgeknapt. Alleen nooit meer zo'n kuipje kunnen vinden, helaas. Het gaf wel een leuk effect eraan, maar ach...
In de 2 daaropvolgende jaren nog 2 keer onderuit gegaan, maar nooit meer met zoveel schade als die keer. De 2e keer was een heel suf slipje met het achterwiel op een natte witte streep in een bocht. Brommer 0 schade, ik m'n enkel verdraait, 3e keer was in een bocht waar ik gewoon 100% ijzel op reed. Brommer rustig neergelegd, en 50 meter doorgegleden....
Zo ziet hij er nu uit, samen met het vervoermiddel ('04 Peugeot Elystar) van mijn vader en mij. We delen de Peug voor lokale ritjes en ritjes Amsterdam in, zo hoef ik de dapp niet te riskeren in Amsterdam, en hij de auto niet te parkeren.
Fotootje van de zomer gemaakt in Almere, waar ik met bovengenoemde maat was. Hij heeft een '71 Zundapp CS50 Sport, voor de geinteresseerden.
En dan heb ik sinds een half jaar een auto(otje). Een '96 Fiat Cinquecento Sporting. (De GTI-versie, zeg maar). 1100cc, 55 pk, en kan op de autobahn netaan meekomen.....met papa-auto's.

Heerlijk karretje, en het bespaard me veel anders heel erg koude kilometers op fiets/bromfiets.
..
Oh ja, ik heb ook nog een fiets. Boeie.