Hoi,
Wat voor een merk zender je wilt gaan gebruiken maakt niet zoveel uit, maar je wilt meerdere functies dus een 4 kanaals zender die je kan uitbreiden na 7 of meer. Welke zender is afhankelijk van hoeveel geld deze zender mag kosten.'t Merk zender is een persoonlijke voorkeur, de mijne is Robbe futaba.Ik vind mijn huidige zender de FX 18 duidelijker en makelijker in gebruik dan mijn oude zender de Multiplex 1020.
Als je een nieuwe zender koopt dan zit daar meestal 1 of meerdere standaard sevo's bij deze voldoen prima om 't roer te bedienen van de Smit Nederland.
Dan een accu, deze moet meestal aan een aantal eisen voldoen namelijk:
Veel ampere zodat je lang kan varen
't Juiste voltage afhankelijk van 't motor type.
En heel belangrijk hij moet in 't schip passen (door een dek opening) en zoveel mogelijk onder de waterlijn blijven voor een goede stabilliteit
Ik zou alleen niet gaan voor die rs540 motoren, deze zijn volgens mij niet geschikt voor een schip als de Smit Nederland, ik zou gaan voor 2 graupner speed 720 torque motoren deze zijn voor 12 volt, als accu neem je dan een 12 volt lood accu minimaal 7 ah. 12 Volt is ook mooi voor de geluids module die je evt kan aanschaffen misthoorn, diesel geluid etc. De meeste geluids modules werken van 6 tot 12 volt maar met 12 volt produceren ze meer geluid en hoe meer hoe beter.Ook zijn er 12 volt lampjes te krijgen zodat alles op 1 voltage (1 accu) werkt behave de ontvanger 4,8 tot 6 volt.
Voor 't inbouwen van stuurservo motoren assen etc. kan je terrecht zoals Roel al zei bij een modelbouwclub bij jou in de buurt of bij een betere modelbouw winkel. En heel rustig de bouwbeschrijving lezen.
Veel succes met de bouw.
Groeten Theo