Indoor extra

Ach, is toch van de vorige extra.
Vrijdag de AM eens met de nieuwe doen, en uitslagen enzo instellen ervoor.
Zal een heel groot verschil zijn.
 
Bedankt voor deel 2!

Kort, maar toch het neergaande deel van een rollende verikale 8 erop. Waar ik bij de vorige video mee crashte.
Met de nieuwe hoogteroer servo en meer uitslag (nog steeds niet de 65 graden waar hij voor ontworpen is) gaat het wel weer heeeel iets 'makkelijker'.
 
Nando, mijn oude IMA yak ragbak al eens bekeken?
Heb ik een flying stabilo op, ik kan m full up op de plaats stilzetten..
 
Idd bij dit soort uitslagen heb je veel weerstand, daarom zit er zoveel vermogen op.
Als je geen extra gas geeft tijdens (of op zijn minst direct na) een stuurbeweging dan val je (eventjes) uit de lucht.
 
Spanning op de pull-pull draden houden

Nando,

De pull-pull draden gaan slap hangen in de kou vanwege verschillende uitzettting t.o.v. her depron. Voor de hand ligt om in de draad een veertje (jaja gewicht) op te nemen om de spanning erop te houden. Maar dat kan niet omdat je dan de "directheid" uit de sturing haalt. Je kaart echter een 2e probleem aan: kracht op de scharnieren.

Kun je niet twee vliegen in 1 klap slaan: als je nu het scharnier van het roer verend uitvoert, zodat er spanning op de draden blijft staan. Je kunt denken aan een soortgelijke constructie als bij een DLG met enkel pull. Een dun (staal)draadje wat onder spanning staat. Voor een shocky zou je dan 2 draadjes moeten hebben die het roer naar achteren duwen (niet opzij dus). Omdat de uitzetteing van depron maar hoogstens 1mm is t.o.v. de draadjes kan het geheel vrij compact blijven. Maar het kost (voor ele en rud) samen wel een half gram of zo incl. lijm...helemaal achter in de staart.

Een ander alternatief zou zijn (maar dat is moeilijker goed te krijgen) om de servo op spanning te zetten (b.v. d.m.v. kantelen, spanning vanuit een elastiekje).

Als het niet duidelijk is, maar je ziet er wel wat in, wil ik wel een tekeningetje maken van wat ik bedoel.

Harm
 
Back
Top